Toon posts:

werkgroep van computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op onze server een domein aangemaakt informatica.eu.
We maken onze computers (cliënts) geen lid van het domein omdat anders iedereen zich moet aanmelden en dit zorgt voor vertraging op ons netwerk. Iedereen heeft lokaal account en in de active directory zitten accounts met dezelfde namen als de lokale accounts. Nu zetten we onze computers in de werkgroep informatica.eu maar hier heb ik een vraag over? moet deze werkgroep informatica.eu of gewoon informatica zijn? En wat zou het verschil zijn als we de .eu zouden weglaten. Iemand die me dat kan uitleggen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik heb geen idee of werkgroep- en domeinnamen gelijk mogen zijn, lijkt me eigenlijk geen probleem, maar _waarom_ zet je de computers niet in het domein?

- Centraal beheer van policies
- Centraal userbeheer
- Kunt centraal alle rechten beheren
- etc
- etc

"Vertraging op het netwerk"... Leg eens uit? Duizenden bedrijven wereldwijd met miljoenen medewerkers die dagelijks op het domein inloggen, werkt perfect. Volgens mij ben je nu gewoon symptoombestrijding aan het doen.

Wat wordt er langzamer?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Ja onze gebruikers melden zich 's morgens allemaal aan op hetzelfde tijdstip. dit duurt veel te lang voordat ze dan allemaal aangelogd zijn. destijds heeft de directie ervoor gekozen om niet op het domein aan te loggen

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
Is het dan niet makkelijker om wel bij het domein aan te melden maar roaming profiles uit te schakelen?

Verwijderd

Topicstarter
nee wanneer je lokaal aanmeld met een paswoord en login gaat deze proberen om met dit paswoord en login ook verbinding te maken met het domein. Is dit iets wat alleen in ons bedrijf gebruikt wordt dan? :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Erhmm. dat wil je toch ook? En die situatie heb je nu ook gecreeerd; je hebt immers de lokale en domein usernamen en wachtwoorden gelijk gehouden.

Dus:
Geen lid van het domein:
Aanloggen met lokaal account en wachtwoord
Account en wachtwoord is identiek met die van het domein
Lokaal profiel wordt gebruikt
Gebruikers kan bij server zonder extra aanlog

Wel lid van het domein en roaming profiles uitgeschakeld:
Aanloggen met AD account en wachtwoord
Lokaal profiel wordt gebruikt
Gebruikers kan bij server zonder extra aanlog

Voordeel van het laatste: Geen problemen bij wachtwoord change, policies + alle andere voordelen van domein
En het account wordt gecached, dus er wordt niet altijd gevalideerd bij de AD.

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ja Krypt dat wou ik zeker zo hebben maar nu is mijn vraag moet de werkgroep dan hetzelfde zijn als het domein? domein is informatica.be maar moet die werkgroep dan ook informatica.be zijn of is informatica genoeg?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Werkgroup naam maakt niets uit. Ik zou het zelfs NIET gelijk houden ivm. eventuele netbios probleempjes.

Pvouput live

Pagina: 1