Toon posts:

FreeNAS krijgt nieuwe basis en Linux-fork

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is overigens duidelijk of die fork, OpenMediaVault, de bestaande code van FreeNAS zal gebruiken, of dat er feitelijk van een nieuw project sprake is.
Volgens mij moet dat onduidelijk zijn.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:42:
[...]

Volgens mij moet dat onduidelijk zijn.
Dat had duidelijk 'onduidelijk' moeten zijn. Aangepast :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 21:36

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

"de Linux-distributie Debian" Debian is geen linux distro!!!!!!!! freeNas zou debian kunnen gebruiken zonder dat het van de BSD kernel afstapt

>.< >.< >.< >.<

• Joost
daft_dutch schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:32:
"de Linux-distributie Debian" Debian is geen linux distro!!!!!!!! freeNas zou debian kunnen gebruiken zonder dat het van de BSD kernel afstapt
http://www.debian.org/intro/about laat zien:
Debian was begun in August 1993 by Ian Murdock, as a new distribution which would be made openly, in the spirit of Linux and GNU.
Dus het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

• Joost
Dat is een fork, Debian is van zichzelf een Linux-distro.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Debian is het project. Het product is Debian GNU/Linux. Debian GNU/kFreeBSD is daar een port van.

En ja, ik weet dat Debian wordt gebruikt als afko voor Debian GNU/ Linux, maar het gaat hier om de duidelijkheid, lijkt me. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-12-2009 15:54 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik zal het op deze manier maar onder de aandacht brengen.
Eindelijk is ie klaar! :*)

http://www.openmediavault.org/

Nog niet geinstalleerd maar ik zie er vele voordelen in, gezien de duur voordat de eerste versie te downloaden was, zal openmediavault vrij goed moeten functioneren. Freenas waar Volker eerder bij betrokken was, was ook vrij solide.

Grootste voordeel is op basis van debian en vermoedelijk dan ook nu gebruik van normale partitieformat wat in de oudere freenas vrij irritant was.

Iets voor een topic? over openmediavault?
Pagina: 1