Speakers direct aansluiten om digitale decoder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177960

Topicstarter
Hallo, heb even een vraag waar waarschijnlijk iemand al wel ervaring mee heeft.
Heb een beamer die ik op mijn slaapkamer wil installeren en aansluiten op mijn digitale decoder. Nou zit ik nog zonder geluid en nou ben ik opzoek naar boxen die ik direct kan aansluiten op mijn digitale decoder, ik denk het liefst via cinch. Heb al wel gegoogled, maar het aanbod lijkt me vrij karig, vandaar mijn vraag hier of iemand een oplossing heeft voor deze situatie. ik hoor het graag, alvast bedankt.

grz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

Als je speakers direct aan wilt sluiten via cinch (of 3,5 mm jack via een verloopje) moet je speakers hebben met een versterker er in gebouwd. Dus zogenaamde actieve speakers. Deze speakers zie je veelal in gebruik met pc-setjes, maar helaas is het geluid van dat soort setjes niet vaak je van het. Een andere mogelijkheid zijn studiomonitoren, ook actief en met een (veel) beter geluid dan de andere optie.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Als je dan ook nog 5.1 geluid uit je decoder wilt krijgen, zou je een actieve (5.1) boxenset kunnen overwegen, die moet dan wel beschikken over een digitale (s/pdif) ingang. De logitech Z-5500 is zo 1 bijvoorbeeld. Hier komt een heel goed/redelijk geluid uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:46

FeaR

In GoT we trust

Als we dan toch over pc-speakersetjes gaan beginnen mag je van mij ook wel eens kijken naar de Teufel Conecpt-serie. Duurder dan de bovenstaande Logitech variant, maar wel meer ingangen voor apparatuur. En naar mijn mening een iets beter geluid als in een wat minder agressief aanwezige bas.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

De goedkoopste oplossing; computersetje aan de audio uitgangen koppelen (40-400 euro)
"Beste" oplossing; volwaardige HiFi set aan je audio uitgangen koppelen ("wellicht" iets voorbij je doel)
Leuke oplossing; Simpel stereo minisetje (van Yamaha's Pianocraft serie bijv.) Dan kun je naast het luisteren naar het geluid van de tv ook radio luisteren/cdtjes draaien en dvd's afspelen. (400 euro)

Welke DVB-C decoder heb je trouwens?
Oeps; lees net pas dat je de luidsprekers direct op je decoder wilt aansuiten. Laat maar dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 185410 op 08-12-2009 13:47 ]