What is impossibility but a challenge
Volgens mij kon je dat geluid vervangen. Dus als je een xbmc deuntje erop zet is het allemaal nog proffesionelerT-!-M schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 19:05:
En nog een tip, het windows opstart en afsluit geluid! Het kan persoonlijk zijn, maar daar heb ik een gruwelijke hekel aan!
Een stuk of 35 DMD kasten waaronder attack from mars en medieval madnessMr.Nonflex schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:24:
Geweldig man, echt top. Welke pinball games draai je er nu op, en hebben opties voor twee schermen?
en een stuk of 5 Future pinball kasten
als je gaat vpforums.org en hyperspin-fe.com moet je de kasten hebben waar FS achter staat deze zijn bedoeld voor full screen en backbox monitor
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Nah eerst m'n Mame arcade kast eens afbouwen
[ Voor 6% gewijzigd door Borland op 27-03-2010 16:53 ]
Ok so i got the nudging to work with the mercury switches.
it's really hard to get it going , adjusting is not easy with those things
i now have them mounted the same way facing but one higher adjusted
it works but if anyone has more tips for me please go ahead.
http://www.youtube.com/watch?v=uMtfn_CaM4g
Ik weet niet of iemand nog aan 't moddden is enzo, maar ik zag laatst op Dealextreme arcade onderdelen voorbij komen.. redelijk goedkoop uit china. Dus moest aan dit topic denken..
http://www.dealextreme.co...tegory.1100~search.arcade
Ik ga weer verder met de kast uitbreiden.
Op dit moment worden de laatste handelingen gedaan aan een stuk software
Dat de flasher and lights commando's opvangt vanuit de rom software ook Knockers en Shakers zullen gaan werken
Er komen twee RGBW leds boven op de kast die pinball toppers emuleren.. via een led-wiz zullen er diverse kleuren en commando's heen gestuurd worden
Zelfde voor Launch ball en Start buttons deze zullen vanaf nu door de Rom bestuurd worden net zoals een echte kast.
Werkende LEds:
Top flashers: (Hierin komen de RGBW leds)
De cree high power leds zijn te sterk omdat ik nogal dicht op de backbox sta en deze bijna oog hoogte is.
Ik ga nu normale RGB leds gebruiken die je in een pushbutton stopt.
Dit zal kwa felheid voldoende zijn en in de clear behuizing er prima uitzien
Kan niet wachten tot volgende week !
Heb jij al iets van de code die nodig is, kan er helemaal niets van vinden tot op heden.
Zie er graag foto's van hoe je die shakers gaat inbouwen. Is dat ook dat je als je een flipper flipt dat je dan feedback voelt en als de bal heen en weer stuitert neem ik aan? Of heeft het te maken met jouw shakes waarbij je de bal een richting in kan forcen?
Ja zelfde project niet dat ik er aan mee doe , maar chris verzekerde dat ze bijna klaar zijn.WindPowered schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:30:
Je geeft aan dat je aangestuurde leds gaat gebruiken, is dat hetzelfde project als Ext2k en Chris77 toevallig ?
Heb jij al iets van de code die nodig is, kan er helemaal niets van vinden tot op heden.
Ik heb via hem ook de goedkeuring gehad om alvast wat dingen te bestellen.
Shakers zijn juist bedoeld om de kast te laten trillen met een event zoals de ufo van attack from mars , of gewoon te shaken zoals met tales from the crypt.Mar2zz schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:55:
Ik ben stunned. ik wist niet dat dit bestond en het is voor het eerst dat ik jaloers ben op een mod die gedaan is op tweakers... dit hele concept spreekt me totaal aan. flipperkasten altijd al. Als je knockers en shakers aan de praat krijgt dan is dat helemaal geweldig!
Zie er graag foto's van hoe je die shakers gaat inbouwen. Is dat ook dat je als je een flipper flipt dat je dan feedback voelt en als de bal heen en weer stuitert neem ik aan? Of heeft het te maken met jouw shakes waarbij je de bal een richting in kan forcen?
De force feedback van de flippers kan al via een siemens relais die je laat lopen via je ipac.
Chris heeft een mooi voorbeeld op youtube staan:
YouTube: Virtual Pinball Flipper vs. Real Medieval Madness Pinball Flipper
Helaas kan ik in mijn mini pin geen shakers kwijt de relais wel dus die komen er zeker in.
Thanks, ik ben er ook zeer blij mij en dit is nog een mini kast.
Marijn100 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:36:
Wauw! Impressed! Kon het niet laten om het hele topic door te lezenIk ben benieuwd wat wat er hieraan nog verbeterd kan worden
Zo gauw ik ooit eens een andere tv koop bouw ik een grotere kast met 3 schermen
Dat zou erg mooi zijn, ik ben net begonnen met een widebody, tegen de tijd dat ik klaar ben kan ik dan hopelijk ook die feature gebruikenNjay schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 09:27:
[...]
Ja zelfde project niet dat ik er aan mee doe , maar chris verzekerde dat ze bijna klaar zijn.
Ik heb via hem ook de goedkeuring gehad om alvast wat dingen te bestellen.
Overigens hoop ik dat ik de vorderingen bij kan houden op onderstaande url. Staan ook een zooi handige links op dit gebied.
Hoop mensen die eventueel kunnen helpen !
Maar cool dat je eraan begint keep us posted
Leuke site trouwens,
Ik raad je trouwens een led-wiz aan ivm meer aansluitingen dan pac-drive.
Voor je i-pac zou ik een ps2 versie nemen , usb wil nog wel eens issues geven
[ Voor 35% gewijzigd door Njay op 07-11-2010 00:45 ]
Ik heb de linker topper af nu nog de overige twee kan niet wachten
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=flLaybmnjnE]
[ Voor 14% gewijzigd door Njay op 17-11-2010 17:51 ]
Retro heb ik altijd al cool gevonden zat dagen versleten op de oudegracht in utrecht in die gamehal !ToCuS schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:18:
hoezo flex, hoe kom je er op...
Begonnen met mame toen kwam ik dit tegen.
Ik heb 2 real life kasten gehad maar het continue onderhouden etc.
Visual Pinballhipy schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:04:
welke software heb je gebruikt? ik heb de verschillende geprobeerd maar kon niet de gene vinden die jij hebt gebruikt
Pinmame
Frontend: Hyperpin
Als je in de buurt woont kan ik je een kopie geven van me VP Hard disk heb je direct 50 tafels klaar voor gebruik
Ik vind een paar kasten ook al goed, Kun je mij vertelen welke van de 3 het dan is?
Je hebt alles nodig om de volledige emulatie te draaien.hipy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:04:
Wat is het verschil tussen de stukken software? en ik wil ben op zoek naar de versie met 2 schermen.
Ik vind een paar kasten ook al goed, Kun je mij vertelen welke van de 3 het dan is?
je hebt de full screen tables nodig deze zijn zo ie zo voor 2 schermen
Playfield
Backbox
Eventueel als je in de buurt woont kan je wel een kopie krijgen van me visual pinball directory met 50 tafels
Mensen met grotere cabs hebben een 3rde scherm voor de DMD
[ Voor 9% gewijzigd door Njay op 19-11-2010 09:15 ]
Anoniem: 283403
Ik wil ook een pinball kast bouwen
Nu ben ik al 2 avonden bezig om de software aan de gang te krijgen
Ik heb vanalles gedownload maar ik krijg maar geen tafel op mijn schermen zoals jullie die wel hebben.
Dus effe in het kort mijn vraag:
Welk bestand hebben jullie gedownload voor de emulator?
Ik heb visual pinball en future pinball maar dit zijn programma's om tafel samen te stellen
Ik zoek zoiets als maximus arcade maar dan voor pinball kasten
Ik heb al een arcade kast gebouwd vorig jaar en nu wil ik dit maken
Dus vertel aub stap voor stap hoe jullie de software opzetten
Van downloaen tot instaleren en wat dan ook zo uitgebreid mogelijk
Alvast bedankt en ik hoor het graag snel want ik wil aan het bouwen
gr los limbos
http://vpforums.org/index...&cmd=viewdetail&f_id=2990
en nog meer uitleg met screens:
http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=102628.0
Het mooiste aan dit systeem is natuurlijk dat als je zat bent van een bepaalde tafel dat je een andere in kunt laden
To do:
2x Siemens Relais installerne voor flipper buttons (ff)
1x Replay knocker !
Alles kan je zodirect aansturen via deze software heerlijk !
Snelle video in een donkere kamer voor max effect:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vx6mRb9s_ME]
[ Voor 25% gewijzigd door Njay op 27-12-2010 17:15 ]
Inmiddels zijn er op de top kast ook twee stroboscoop led's toegevoegd.
Deze worden nu vooral gebruikt met b.v. strobe mulitball in AFM maar zijn per kast aan een solenoid nummer te hangen voor andere effecten:
zie:

Besteld:
Echte Williams Replay Knocker Assembly + 12v Relais voor het echte replay geluid !!
Filmpjes en nieuwe foto's volgen snel !!
Is een goedkope AMBX set van Philips ook niet een idee?
YouTube: 4cr-ambx-Review
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
het werkt namelijk zo
Pinball rom --> lamp aansturing code ---> ledcontrol software ---> ledwiz ---> ledwizport --> stroboscoop
Nu alleen nog een gear motor
Verbinding werkt als volgt:
Ledwiz --> Finder Relais --> 12v knocker coil with diode
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Gj3baYtOi_k]
Het instellen van de HyperPin/ Visual Pinball lijkt mij het meeste werk (heb wel een 4:3 desktop VP lopen met enkele tafels en dat was al een redelijk uitzoekwerkje).
Zou een kopie van jouw HyperPin / VP folder 1-op-1 over te zetten zijn naar een andere pc?
Ik zag dat er eerder ook al gevraagd was naar een upload van je directory, maar ik vraag me af of dit voldoende is?
Anyway, mad respect voor dit project
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Maar ik kan idd het hele zooitje gewoon eraf halen en op een externe HD zetten
Dit zou in theorie gewoon moeten werken er staat niet zoveel pad verwijzingen in
Ik zeg je mag altijd een biertje komen drinken een balletje schieten en je usb stick meenemen
Het is dan wel 2 uur rijden, maar als ik zelf de software in elkaar moet gaan hacken ben ik denk ik langer bezig
En als ik zelf de software heb zal het starten van het project ook wel wat sneller gaan gebeuren, anders blijf ik het toch maar uitstellen

Next up:
2 extra rgb flashers voor een 5 flasher setup
Daarna:
Kast beter bekabelen en een stuk netter maken...
Bedoeling is een vergelijkbare setup als hier, 24" playing field en verder één backbox monitor.
Wat ik me echter afvraag is of het niet beter is om een monitor met een 5:4 verhouding te nemen voor de backbox. De backglasses hebben ook vrijwel allemaal deze verhoudingen dus volgens mij heb je dan geen last van eventuele vervormingen.
Ik zag ook op enkele van je foto's dat de onderkant van het backglass in hyperpin leek te missen (delen van het speakergedeelte). Dit zou kunnen komen omdat hij de backglass over de breedte verspreid en er dus aan de onderkant een stuk wegvalt.
Bij latere ingame screenshots heb je dit probleem dan weer niet (oa MM).
Had jij een bepaalde reden om een breedbeeldmonitor te kopen of klopt mijn beredenering en kan ik beter voor een 5:4 monitor gaan?
Sorry voor de late reactie wist niet dat er nog gepost werd op dit topic.
Als je door hyperpin heen scrolt valt altijd het grill gedeelte weg, dit is niet zo in het spel zelf.BSTNjitRam schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:42:
Nou ik ben er ook langzaam aan begonnen
Bedoeling is een vergelijkbare setup als hier, 24" playing field en verder één backbox monitor.
Wat ik me echter afvraag is of het niet beter is om een monitor met een 5:4 verhouding te nemen voor de backbox. De backglasses hebben ook vrijwel allemaal deze verhoudingen dus volgens mij heb je dan geen last van eventuele vervormingen.
Ik zag ook op enkele van je foto's dat de onderkant van het backglass in hyperpin leek te missen (delen van het speakergedeelte). Dit zou kunnen komen omdat hij de backglass over de breedte verspreid en er dus aan de onderkant een stuk wegvalt.
Bij latere ingame screenshots heb je dit probleem dan weer niet (oa MM).
Had jij een bepaalde reden om een breedbeeldmonitor te kopen of klopt mijn beredenering en kan ik beter voor een 5:4 monitor gaan?
Mijn keuze voor de backbox monitor is niet speciaal op breedbeeld geweest eigenlijk , vondt et zelf wel geinig.
Maak ook een cipje aan hiero ben benieuwd naar je build:
ow ja een nieuw filmpje:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FoJ-OezaGpU]
Wat betreft een CiP openen moet ik eerst eens gaan kijken of er iets CiP-waardigs uitkomt.
Ik ben zelf de handigste niet dus ik focus me er nu vooral op om het software deel 100% te krijgen.
Heb er nu 55 tafels in zitten waarvan ongeveer 30 met UVP.
De kast zal ook niet zo geavanceerd worden als wat ik in dit topic allemaal zie, zal het voornamelijk zo simpel mogelijk houden dan kan er ook weinig fout gaan
Verder moet ik nog wat "bugs" op zien te lossen. Zo heb ik bij een paar tafels 1 sec lag en een grote zwarte streep door het beeld op het moment dat ik de linker nudge voor de eerste keer gebruik. Niet onoverkomelijk maar wel irritant gewoon.
Bedankt voor je reactie trouwens, ik ga waarschijnlijk voor een 19" monitor met 5:4 verhoudingen.
Een nieuwe 24" is gister al gescoord dus langzaam maar zeker zit er vooruitgang in
ik wist ook niks van te voren
ik kan je altijd helpen
Probleem met de nudge-lag is wel al opgelost, op VPForums stond een zelfde topic waaruit blijkt dat je met de 182.50 drivers van Nvidia deze problemen niet hebt.
Verder nog een grote aanpassing: Het wordt een iets grotere cab aangezien ik nu van plan ben mijn 37" TV als playfield te gaan gebruiken
Anoniem: 403170
Op het moment dat de hardware er is dan komt er ook zeker een topic. Eerst maar eens de software zien te scoren.
Het meeste werk zit hem in een aanpassen van de scripts van de tafels om ze compatible te maken met de UVP's. Eigenlijk zou er nog een categorie bij moeten komen op VPForums waarbij je kasten kunt downloaden waar de scripts al van zijn aangepast voor gebruik met UVPServer.
(En om het nóg makkelijker te maken zouden ze zelfs pakketten kunnen aanbieden waarbij je de tafel / HyperPin mediapack én de benodigde roms in één zip kunt downloaden
Ik ga vanavond iig eens testen met de tv los op de tafel en de 24" als backglass. Kijken hoe dat bevalt.
Als alles goed gaat en ik heb dit weekend tijd dan gaan we eens aan het frame beginnen. Dan heb ik meteen wat foto's / input voor een eventueel eigen topic
enige nadeel van UVP met als je LEDs gaat gebruiken is dat je een best zware setup nodig heb
Mijn dual core met 1gb gts250 trekt het niet met Mulitball met sommige games en heb dan ook uvp helemaal uitgezet.
Anoniem: 1661
Mijn playfield wordt 23 inch 16:9 en dan nog een bb erbij van denk ik 17 in 4:3 formaat.
Heb nog wel wat vragen, maar laat ik niet op zaken vooruit lopen.
dit ivm stuttering op de nieuwere tables
ik heb er nu zelfs een gtx250 in zitten maar met de prijzen nu kan je er ook een 460 ingooien b.v.
Ik prefer windows xp nog steeds in combo met hyperpin en vp
Anyway, ik ben toch wel gebonden aan win7 overigens. Ik wil nm een Multitouch scherm gebruiken omdat ik naast het pinball gedeelte ook de mogelijkheid wil hebben om touchscreen games te spelen (voor de kids...) en voor papa wellicht wat virtual DJ.
Zit overigens nog in de ontwerpfase, dus daar eerst wat stappen maken voordat ik daadwerkelijk ga beginnen.
Maar vergeet niet dat het scherm bij mij b.v. 6 graden omhoog ligt en dus niet recht.
Irrelevant by default - rm -rf /
Daar had ik rekening mee gehouden. Ik zorg dat ik de cab x-graden kan kantelen dmv uitschuifbare poten (oid) zodat het scherm op 180° komt te liggen.Njay schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:34:
Cool idee met dat multitouch scherm
Maar vergeet niet dat het scherm bij mij b.v. 6 graden omhoog ligt en dus niet recht.
Zal eerdaags wel een topic aanmaken waarin ik updates van m'n project zal posten.
Heb een vraagje, welke betrekking heeft op die led aansturing. Ik vind het idee van die LED's echt een toegevoegde waarde hebben, dus ik wil dit nu al vast meenemen in mijn voorbereidingen.Njay schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:29:
het werkt namelijk zo
Pinball rom --> lamp aansturing code ---> ledcontrol software ---> ledwiz ---> ledwizport --> stroboscoop
Nu alleen nog een gear motorze gebruiken daarvoor een motortje van een ruitenwisser van een auto
Jij hebt het over een "ledwiz", een stukje hardware dat gekoppeld is aan software waarmee de pinballrom communiceert. Vervolgens worden er verschillende led's aangesloten op de Ledwiz welke vervolgens dus gebruikt worden in de game. Zeg ik dit allemaal goed?
Wat voor led's/lampen gebruik je hiervoor?
Mijn oog was gevallen op deze led-controller. Heb daar eerder knopjes ed. besteld dus vandaar. Ik zie dat je er 16 led's mee kan aansturen, dat lijkt mij ook wel genoeg toch?
Ik zou geen pac-drive doen dit omdat de code voor hyperpin om alles aan te sturen beter met de ledwiz kan omgaanAnoniem: 1661 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:52:
[...]
Heb een vraagje, welke betrekking heeft op die led aansturing. Ik vind het idee van die LED's echt een toegevoegde waarde hebben, dus ik wil dit nu al vast meenemen in mijn voorbereidingen.
Jij hebt het over een "ledwiz", een stukje hardware dat gekoppeld is aan software waarmee de pinballrom communiceert. Vervolgens worden er verschillende led's aangesloten op de Ledwiz welke vervolgens dus gebruikt worden in de game. Zeg ik dit allemaal goed?
Wat voor led's/lampen gebruik je hiervoor?
Mijn oog was gevallen op deze led-controller. Heb daar eerder knopjes ed. besteld dus vandaar. Ik zie dat je er 16 led's mee kan aansturen, dat lijkt mij ook wel genoeg toch?
Omdat ik zelf een mini pin heb, en echte cree leds veels te sterk zouden zijn
Heb ik gewoon rgb leds die je normaal in knoppen doet gebruikt.
Lees even dit:
http://www.hyperspin-fe.com/forum/showthread.php?t=12459
Dan wordt alles snel duidelijk, maak ook hier een topic aan , hier zitten heel veel mensen die precies weten wat ze doen ook.
Over je knoppen vraag, ik gebruik idd twee buttons voor scrolling en 1 button is bij mij exit en enter
Deze knoppen (volgens mij enter en de 4 toets) heb ik ook geconfigureerd in VP , zodat ik die hierin ook kan gebruiken voor b.v. credits toevoegen enzo.
Ziet er tof uit tot zover
Je bezel; daar heb je dus geen karton of foam of iets voor gebruikt, maar gewoon rechtstreeks verf op het plexiglass gespoten? Komt dat er netjes uit te zien als je het e.e.a. strak afplakt?
Ik moet dit namelijk nog doen voor m'n kast.
En ghost-image maken: goed idee. Was ook mijn plan ook binnenkort te gaan doen. U never know.. en misschien hebben andere mensen er nog wat aan
Keep up the good work !
Mkay, zal ik eens ff kijken of ik een adresje kan vinden voor een Ledwiz...Njay schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:24:toon volledige bericht
[...]
Ik zou geen pac-drive doen dit omdat de code voor hyperpin om alles aan te sturen beter met de ledwiz kan omgaan
Omdat ik zelf een mini pin heb, en echte cree leds veels te sterk zouden zijn
Heb ik gewoon rgb leds die je normaal in knoppen doet gebruikt.
Lees even dit:
http://www.hyperspin-fe.com/forum/showthread.php?t=12459
Dan wordt alles snel duidelijk, maak ook hier een topic aan , hier zitten heel veel mensen die precies weten wat ze doen ook.
Over je knoppen vraag, ik gebruik idd twee buttons voor scrolling en 1 button is bij mij exit en enter
Deze knoppen (volgens mij enter en de 4 toets) heb ik ook geconfigureerd in VP , zodat ik die hierin ook kan gebruiken voor b.v. credits toevoegen enzo.
Net via ebay usa 3 siemens relays besteld

2 voor flipper feedback
1 voor slingshot feedback
Ook besteld maar wordt nog gemaakt in productie is een pindmd.com board
Dit zal ervoor zorgen dat ik een echte dmd kan gebruiken voor mijn pinball
Ik zal de backbox verhogen om zo ruimte te maken voor de dmd plus speaker panel
ghehe kun je weer ongeveer opnieuw beginnen met het instellen en uitlijnen van de softwareNjay schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:53:
Zooo we gaan maar ff verder weer:
Net via ebay usa 3 siemens relays besteld
[afbeelding]
2 voor flipper feedback
1 voor slingshot feedback
Ook besteld maar wordt nog gemaakt in productie is een pindmd.com board
Dit zal ervoor zorgen dat ik een echte dmd kan gebruiken voor mijn pinball![]()
Ik zal de backbox verhogen om zo ruimte te maken voor de dmd plus speaker panel
maar een project als dit is nooit echt af...
blijft altijd wel iets dat je nog wilt verbeteren...
die van mij draait ondertussen al een aantal maanden, en er komt nu ook eindelijk een sideart op
en dan noem ik m gewoon af en laat ik m verder zo
Nee niks uitlijnen haha dit is een interface board voor een echte dmd
Je krijgt dan een aangepaste pinmame.dll die altijd de hele dmd output via het interface board op je dmd
Dus net echt
zie www.pindmd.com
Nu ondersteund het in principe alle soorten dmd'sDominoNL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:12:
Njay, welke DMD ga je er mee gebruiken?
Let wel op:
De standaard plasma dmd's hebben verschillende voltages nodig je hebt erbij dus een pinball transformator nodig
Je kan ook de pinled gebruiken en tevens ook de vishay orange led dmd's zijn wel iets duurder
maar draaien gewoon vanaf 5v vanuit je PC PSU
Tevens is de maker van het board ook bezig een power driver board te maken zodat we normale dmd's kunnen gebruiken zonder een speciale voeding te moeten aanschaffen
- sebastius
- Registratie: September 2000
- Laatst online: 27-06 11:47
Laten we lekker link gaan doen
:strip_exif()/u/12601/cat_matrix2.gif?f=community)
Jeetje, dat ziet er niet uit zeg. Stuur ze even naar mij op en ik maak nette diode-draden voor je, goed gesoldeerd en met krimpkous. Gratis. Alleen zelf een retourenvelop meesturen aub.Njay schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:51:toon volledige bericht
Zo 3 x een diode draad gemaakt met mijn minimale soldeer vaardigheid en wat gebruik van zwart tape
[afbeelding]
[...]
Nu ondersteund het in principe alle soorten dmd's
Let wel op:
De standaard plasma dmd's hebben verschillende voltages nodig je hebt erbij dus een pinball transformator nodig
Je kan ook de pinled gebruiken en tevens ook de vishay orange led dmd's zijn wel iets duurder
Tevens is de maker van het board ook bezig een power driver board te maken zodat we normale dmd's kunnen gebruiken zonder een speciale voeding te moeten aanschaffen
Ach als het maar werkt toch ? je ziet er toch niks meer van
( i know niet echt tweaker waardig)
Haha, ik weet wat de opties zijn, ik vroeg me echter af waar je zelf voor wilt gaan!?Njay schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:51:toon volledige bericht
Zo 3 x een diode draad gemaakt met mijn minimale soldeer vaardigheid en wat gebruik van zwart tape
[afbeelding]
[...]
Nu ondersteund het in principe alle soorten dmd's
Let wel op:
- sebastius
Nou ik zie voornamelijk dingen die makkelijk stuk kunnen gaan, kortsluiting kunnen opleveren en andersoortige ellende kunnen veroorzaken. Dus tja, daar wordt ik niet vrolijk vanNjay schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:33:
Thx voor het aanbod![]()
Ach als het maar werkt toch ? je ziet er toch niks meer van![]()
( i know niet echt tweaker waardig)
True .... hmmm na me verhuizing houd ik je hier misschien aan.sebastius schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:15:
[...]
Nou ik zie voornamelijk dingen die makkelijk stuk kunnen gaan, kortsluiting kunnen opleveren en andersoortige ellende kunnen veroorzaken. Dus tja, daar wordt ik niet vrolijk vanZonde van zo'n mooi project om de elektronica zo shitty te doen, zonder lullig te willen klinken. Als je langskomt in Den Haag wil ik je zelfs wel een mini-cursus geven.
Ik heb nooit echt iets van solderen vroeger op school gehad en een beetje skills kan niet kwaad
Ik ga voor de vishay 5v orange led dmd wel iets duurder nu maar goedDominoNL schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:24:
[...]
Haha, ik weet wat de opties zijn, ik vroeg me echter af waar je zelf voor wilt gaan!?
- sebastius
Kan je hem uitleggen wat ik dan moet doen?
Ik meen twee draden maken de diode ertussen
Krimpkous eroverheen schuifen aan beide kanten en rustig warm laten worden?
moet ik diode einde nog solderen aan het einde van de draden?
Blijft een puik project (Y). Leuk als inspiratie als ik mijn kast ooit eens ga vervangen of meer ruimte in huis krijg.
@ sebastius, ben jij Khadgar @ fok.nl?
Groeten & KUTGW
Sure am .. and after some good tips i will change the wiringStinow schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:30:
Working on the electronics Njay?
Blijft een puik project (Y). Leuk als inspiratie als ik mijn kast ooit eens ga vervangen of meer ruimte in huis krijg.
@ sebastius, ben jij Khadgar @ fok.nl?
Groeten & KUTGW
- sebastius
Diode soldeer je netjes vast aan beide draden, 1 cm overlap. Daarna krimpkous over beide uiteinden tot aan de diode. Daarna een dikkere krimpkous over de diode + stukje overlap. Netjes inpakken dus.Njay schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:01:
Ik gaat morgen wel ff richting de praxis/gamma mits het daar hebben?
Kan je hem uitleggen wat ik dan moet doen?
Ik meen twee draden maken de diode ertussen
Krimpkous eroverheen schuifen aan beide kanten en rustig warm laten worden?
moet ik diode einde nog solderen aan het einde van de draden?
@Stinow: ja, hoezo, DM me voor het vervolg, dan blijft het topic schoon.
Nu nog even zonder in te bouwen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OmKfDGx_X0c]
[ Voor 16% gewijzigd door Njay op 10-03-2012 13:56 ]
respect...!!!
Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Zo juist het volgende besteld:

Met een Pindmd board
Dus straks een echte dmd op me kast
Levertijd wel 16 weken helaas
Nederlands is makkelijker als je denkt
lol ik zag toevallig net de verwachte lever datum
21 november 2012
Sinds dat board uitgekomen is , is het heel hard gegaan met de plasma en led dmd's van vishay
Verder, wat gebruik je nu zelf aan software? Ik heb hier ook nog een MAME cabinet staan waar ik bewust flipper-buttons aan de zijkant heb gemaakt om ook Visual Pinball mee te kunnen spelen, maar ik krijg de software nog niet echt lekker aan de gang op zo'n kast zodat je kan spelen zonder een tobo/muis nodig te hebben.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Tjah het is even leven met de backbox zo denk ikStoney3K schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:37:
Nice project! Al vind ik het zelf jammer dat dat backglass nu een breedbeeld is, bij sommige artwork kun je echt zien dat er is uitgerekt (bv. bij ST: TNG, gezichten zijn te breed), kan de software niet letterboxen zodat je een paar 'nep speakers' aan allebei de kanten kan bouwen?
Verder, wat gebruik je nu zelf aan software? Ik heb hier ook nog een MAME cabinet staan waar ik bewust flipper-buttons aan de zijkant heb gemaakt om ook Visual Pinball mee te kunnen spelen, maar ik krijg de software nog niet echt lekker aan de gang op zo'n kast zodat je kan spelen zonder een tobo/muis nodig te hebben.
Hyperpin is de frontend
Ik heb al moeite genoeg om VP van zichzelf al netjes te installeren en draaiend te krijgenNjay schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:55:
[...]
Hyperpin is de frontend, visual pinball zou moeten werken met hyperspin (mame frontend) check even hyperspin-fe.com
En is dat éénmaal klaar, dan mag je gaan klooien om alle benodigde files voor de tafels te gaan vinden (vooral met DMD tafels leuk)... waarom kunnen ze het niet makkelijk maken met 1 keer klikken om het programma te installeren, 1 klik om een tafel toe te voegen?
Hoe stel je VP zelf trouwens in zodat ie de hele tafel in fullscreen 'plat' (dus recht van boven) op je monitor zet? Ik zou hem zelf het liefste gewoon top-down scrolling willen hebben zoals in de oude Pinball Fantasies / Epic Pinball-achtige DOS-games.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 06-08-2012 22:19 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Of je wordt lidStoney3K schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:13:
[...]
Ik heb al moeite genoeg om VP van zichzelf al netjes te installeren en draaiend te krijgen... alleen al het downloaden van de software is een kreng, je moet door 8 miljoen captcha's en registratie-pagina's heen voordat je eindelijk een ZIP in handen krijgt.
En is dat éénmaal klaar, dan mag je gaan klooien om alle benodigde files voor de tafels te gaan vinden (vooral met DMD tafels leuk)... waarom kunnen ze het niet makkelijk maken met 1 keer klikken om het programma te installeren, 1 klik om een tafel toe te voegen?
Hoe stel je VP zelf trouwens in zodat ie de hele tafel in fullscreen 'plat' (dus recht van boven) op je monitor zet? Ik zou hem zelf het liefste gewoon top-down scrolling willen hebben zoals in de oude Pinball Fantasies / Epic Pinball-achtige DOS-games.
of je komt bij mij ff langs maar dat zijn meer FS tables.
VP Full Screen tables zijn diegene die jij wilt maar VP zal nooit mee scrollen met de bal helaas
FS tables zul je ook zelf moeten roteren op je systeem aangezien die 180 graden gedraaid naar rechts zijn i.v.m. monitor plaatsing in cabinets
Anders gewoon de 4:3 tables of de 16:9 Spanned of WS tables
DM me maar als je meer vragen hebt