Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Usb uitschakelen en inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Kenniey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 14:28
Hoi,

Ik heb een pc die als server in een kast staat.
De kast is voorzien van luchtinlaat en -uitlaat, maar toch wordt de pc vrij heet.
Ik heb nu een ventilator op 5V in de usb-poort van de pc zitten, zo wordt die wat koeler.
Ik zou de ventilator graag laten aangaan op het moment dat m'n pc een bepaalde temp heeft bereikt en weer laten uitgaan als de pc weer op een normale temp is.
Dit kan ik zelf doen doormiddel van de usb-poort uit te schakelen in het apparaatbeheer.
Kan datzelfde commando wat ik dan doe, niet in een batch-bestand worden gezet?
Met "speedfan" kan ik dan het batch-bestand laden wanneer de temp te hoog wordt.

Kan iemand hier iets op vinden?

Alvast bedankt. ;)

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Even een move, want aangezien het hier echt om het programmeren gaat maak je meer kans in de softe zijde van het forum dan aan de harde kant :Y)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Met Devcon moet het ook wel werken.
Example 30: Disable devices by an ID pattern

The following command uses the DevCon Disable operation to disable the USB devices on the local computer. It identifies the devices by a hardware ID pattern (USB*). This pattern will match any device whose hardware ID or compatible ID begins with "USB." The command includes the /r parameter, which reboots the system if it is necessary to make the disabling effective.

Warning Before using an ID pattern to disable a device, determine which devices will be affected. To do so, use the pattern in a display command, such as devcon status USB* or devcon hwids USB*.

devcon /r disable USB*

In response, DevCon displays the device instance IDs of the USB devices and reports that they are disabled. Although the command included the /r parameter, the system did not reboot because a reboot was not required to disable the devices.

USB\ROOT_HUB\4&2A40B465&0
: Disabled
USB\ROOT_HUB\4&7EFA360&0
USB\VID_045E&PID_0039\5&29F428A4&0&2
3 device(s) disabled.
Link: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms792832.aspx

Dus even kijken wat de hardwareid van die usbhub is; en die gebruiken met DEVCON DISABLE

Pvouput live

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien een heel flauwe opmerking wat dit hele topic de grond in boort, maar blijft er niet altijd stroom op de USB poort staan zolang de PC aanstaat?

Verwijderd

Krypt schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:29:
Met Devcon moet het ook wel werken.
[...]
Link: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms792832.aspx

Dus even kijken wat de hardwareid van die usbhub is; en die gebruiken met DEVCON DISABLE
Nu ik dit hier lees leek het me ook wel interessant om er zelf eens mee aan de slag te gaan (voor andere doeleinden), echter krijg ik de melding
This version of C:\Windows\system32\devcon.exe is not compatible with the version of Windows you're running. 
Check your computer's system information to see whether you need a x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher.

Nu heb ik gelezen dat er een versie voor Windows 7 (64 bit) zou zitten in Windows Driver Kit
DevCon is included in the WDK in the \tools\devcon directory. There are separate versions for 32-bit applications for Windows (\tools\devcon\x86) and 64-bit applications for Windows (\tools\devcon\ia64) systems.
Iemand een idee waar je deze standalone kan downloaden? Want ik vind alleen dus de versie waar Krypt over spreekt. De volledige WDK is even geen optie (meer als 600MB ... ahumn Telenet & limieten)

• Krypt
Je moet gewoon de i386 versie gebruiken; die werkt wel onder Win7x64

De ia64 blijft zeuren dat ie niet ondersteund wordt. Je moet 'm overigens wel als admin draaien.

Pvouput live

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55
Krypt schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:05:
De ia64 blijft zeuren dat ie niet ondersteund wordt
Je weet wat IA64 is? Terecht dat ie zeurt, want je hebt geen Itanium processor. :+

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Ik had het net zelf ook ontdekt, dat heb je als je maar half leest waar je mee bezig bent, je ziet 64 staan en plots moet alles 64 zijn :$ 8)7

Nu ik dacht even de oplossing te hebben vonden voor mijn USB lampje automatisch aan & uit te schakelen met devcon maar blijkbaar is het lampje daarvoor net iets te simpel, de poort mag dan uitschakeld zijn, het lampje blijft branden :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 12:32 ]

• Krypt
Gertvdijk; ahja. Die bestond natuurlijk ook nog :)

Pvouput live

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

gertvdijk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:09:
[...]

Je weet wat IA64 is? Terecht dat ie zeurt, want je hebt geen Itanium processor. :+
offtopic:
Whereas IA32 weer staat voor "Intel Architecture", dus ik kan me de verwarring wel voorstellen.

Sign here against sigs

Pagina: 1