compact flash card kapot

Pagina: 1
Acties:

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik heb een compactflash kaart van 4 gb die stuk is gegaan. Hij zat in mijn pda (HP hx4700) en was opeens onleesbaar geworden. Toen met een cardreader aangesloten aan Windows XP. In eerste instantie werd er nog wel iets gevonden, maar nu helemaal niets meer. Dit betekent dus dat allerhande recoverytools ook niets meer opleveren, want ze gaan niet zoeken op een kaart waarvan windows niet ziet dat er nog een kaart zou kunnen zijn.
Als ik de cardreader met kaart nu aansluit is het precies alsof er helemaal geen kaart inzit..

Toch zou ik graag nog wat informatie van de kaart recoveren.
Iemand enig idee hoe te werk te gaan?

Ik dacht zelf aan het eventueel openbreken van de kaart, de geheugenmodule eruit slopen en die module op een of andere manier uit te lezen (bijvoorbeeld aansluiten in andere opengebroken compactflash)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk de FAQ's en sticky topic's in dit subforum eens door er zijn genoeg recover tools welke buiten Windows om werken, mogelijk dat je daar nog iets mee kunt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• zsparrow
_Dune_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:01:
Kijk de FAQ's en sticky topic's in dit subforum eens door er zijn genoeg recover tools welke buiten Windows om werken, mogelijk dat je daar nog iets mee kunt.
Bedankt voor je antwoord _Dune_.
Ik heb het topic 'Thematopic: Datarecovery' helemaal doorgelezen en naar aanleiding daarvan heb ik een vraag die ik hier zal stellen, aangezien dat topic de volgende waarschuwing kent: 'Dit topic is alleen bedoelt voor het delen van ervaringen met betrekking tot recoverysoftware en -methodes.
Specifieke problemen kun je kwijt in een eigen topic. Offtopic posts worden getrashed.
'

Ik heb sommige tools geprobeerd maar ik loop altijd tegen hetzelfde probleem op: Het OS ziet niet dat er iets is aangesloten en kan ik in de tool niet selecteren om daar iets te lezen..

Aangezien mijn kaart in z'n geheel niet meer wordt herkent, het is net alsof er niets in de cardreader is gestopt (getest in Windows XP en Ubuntu) zou ik een tool moeten hebben die gedwongen wordt een bepaalde ingang te lezen, zelfs al 'weet' het OS niet dat er iets is aangesloten. Kan dat met een van de genoemde tools in het thematopic?

Alvast bedankt!

• zsparrow
Is het dan per definitie onmogelijk om een locatie aan te spreken wanneer het OS niet zelf ontdekt dat op die locatie iets is aangesloten? (omdat de cardreader wel is aangesloten is de driveletter in Windows wel aanwezig..)

Iemand ooit een CompactFlash kaart open gebroken? is daarbinnen de geheugenmodule te herkennen om die in andere CF kaart aan te sluiten?