• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Ik heb 2 HDD recorder en heb nog steeds maar net voldoende opslagcapaciteit (lach maar - maar ik haat reclames en wil afhankelijk van mijn mood beslissen wàt ik wil zien - vandaar mijn grote behoefte aan geheugen). Ik neem steeds in SP kwaliteit op, maar ervaar dat steeds meer als onbevredigend.
Ik heb die recorder al weer een aantal jaren, dus ik dacht: er is vast -gezien de revolutie op harde schijf gebied- een ware explosie ontstaan in deze apparaten aan verbeteringen.
Maar nada....
180 gb is nog steeds de standaard, en 250 als je erg je best doet (en geld hebt). Dat is dus al jaren zo!!!
Wie weet hoe dit komt, en of er binnenkort verandering in zich is?

Dacht ik daarna: dan is er vast wel tegenwoordig een mogelijkheid aan de HDD recorder een harde schijf te koppelen voor extra opslag.
Maar idem nada....
Kan niet, is het enige dat ik op internet lees.
Ook hier: zijn er veranderingen in zicht?

rein van der meij

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik heb geen idee of het kan, maar kun je de hdd niet vervangen door een grotere van bijv 1 of 1,5 TB? Dan los je je problemen wat sneller op.

• livingtale
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09-2021
Bedankt voor je reactie Hannibal,

Ik heb even een zoekopdracht gegeven voor je suggestie, en iedereen is toch daarover duidelijk: het kan niet.
De fabrikanten hebben hun spullen zodanig beveiligd dat een standaard hd schijf niet werkt.
Hij moet zeg maar door hun geformateerd zijn.
Jammer ;) , maar andere ideeën?

rein van der meij

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
ach, niet zo pessimistisch....

de Humax iHDR 5050c is een High-def PVR met 2 tuners en een stevige chipset die als je 2 programma's tegelijk aan het opnemen bent ook nog een derde zender kan weergeven ook.

de standaard ingebouwde schijf is 320 GB. Er zijn inmiddels ruim voldoende ervaringsdeskundigen om te kunnen zeggen dat het juiste type schijf ook in 1 TB uitvoering te gebruiken is.

de schijven die hier geschikt voor zijn, zijn zogeheten "pipeline" schijven die speciaal bedoeld zijn voor superlaag energieverbruik en streaming media op matige datasnelheden. De firmware van deze schijven legt de nadruk op een ononderbroken datastroom, en offert hier wat snelheid en foutcorrectie voor op.

1TB moet wel genoeg zijn toch?

En anders hang je er eenvoudig een externe HD via USB aan. Er zit ook nog een RJ45 poort op zodat de opnames ook vanaf het netwerk beschikbaar zijn (snelheid loopt tegen de max van Fast Ethernet, dus 100 Mbit snelheid)

Petrolhead en draadjesnerd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort spul mag in MSH