Toon posts:

BSOD met net maand oude pc, hd fout of virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Een maand geleden heb ik een PC besteld bij Falcon Northwest. Deze prijzige snelle pc werkte tot op heden naar behoren.
Echter, zaterdagmiddag toen ik gebruikte maakte van de pc en op youtoube een liedje beluisterde leek het geluid te muten voor een aantal seconden en later weer terug te komen en weer te muten etc.

Ik moest toen weg en heb de pc compleet afgesloten. Toen ik savonds thuis was kwam ineens Express Gate van ASUS tevoorschijn die door Falcon disabled was en ik ben niet in de BIOS geweest.
Na asus express gate komt er iets van Marvell BIOS in beeld en daar komt op het zwarte schermpje te staan dat geen HD detected is. Windows probeert dan op te starten maar geeft de volgende bluescreen of death:

0x0000007B

Hier wordt verwezen naar HD probleem of een virus. Omdat ik gebruik maak van virusscanner ga ik er van uit dat dit geen virus is, echter kan ik dit ook op geen enkel mogelijk manier meer checken.

Bij de pc zaten ook 2 recovery discs, dit heb ik na veel twijfelen toch maar gedaan (dataloss van c:) en krijg na uitvoering hiervan nog steeds dezelfde melding.

Hierdoor (wat ik graag bevestigd zie worden) denk ik dat een virus hierdoor is uitgesloten.

Nog een extra addon: Ik kon in 1e instantie wel naar Windows startup repair (windows 7) en hierbij wordt vermeld dat Windows is geinstalleerd op F:
Indien ik toen via dos prompt naar f: ging en dir command uitvoerde zag ik dat hier alles in tact stond.

Ivm tijdsverschil moet ik nog zeker 12 uur wachten ben ik bang op falcon, vandaar dat ik hoop hier een antwoord op mijn probleem te vinden.
Kabels heb ik gecheckt of deze vast zaten, dat zitten ze.

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 12:17
Ik heb het probleem bij mijn broertje ook gehad, alleen met een andere PC.
Hier heb ik een nieuwe SATA kabel op aangesloten en het probleem is verdwenen.
Misschien is de SATA kabel niet helemaal lekker.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine aanvulling omdat dat misschien warrig getypt was door mijzelf:

Express Gate was dus enabled in de BIOS dwz dat ik vermoed dat de bios op 1 of andere manier gereset is. Alle andere instellingen stonden ook op AUTO ipv de volt waardes e.d.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klinkt als de HDD.

Als je nog in Windows kan: Probeer Seatools for Windows eens. Kan overweg met schijven van alle fabrikanten en daarmee kun je snel een diagnose stellen. http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools

Anders kun je Seatools for dos of een andere tool van een andere HDD fabrikant nog proberen.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-02 11:38
smvs schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:51:
Als je nog in Windows kan: Probeer Seatools for Windows eens.
Volgens mij staat die ook op de Hirens boot CD :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerst de seatools gebrand op cd die klapte er uit met een foutmelding.

Ben nu bezig met een diagnostic tool van WD (veliciraptor 300 schijf)

Bedankt alvast in ieder geval, zal zo weer updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Edit: Gaat vooralsnog niet helemaal goed met WD tool

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volledige test nu afgerond voor de schijf en 0 errors found. (WD diagnostic tool)

Wil dit definitief zeggen dat de HD goed is?

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Mij lijkt het dat er iets ivm je harde schijf niet meer goed staat in de bios. Anders check je die settings even, of neem er een foto van en post die hier.
Express Gate was dus enabled in de BIOS dwz dat ik vermoed dat de bios op 1 of andere manier gereset is. Alle andere instellingen stonden ook op AUTO ipv de volt waardes e.d.
Zeker omdat je zelf aanhaalt dat er in de bios vanalles plots anders staat.

[ Voor 46% gewijzigd door Dnomaid op 07-12-2009 16:19 ]

Verwijderd

nee :)

je kan nooit met zekerheid zeggen dat een bepaald product foutloos is

Verwijderd

Topicstarter
In die BIOS staat de schijf waar het om gaat nog steeds op SATA1 en hier wordt de schijf ook herkent.
Na het 1e scherm waar CPU en geheugen info etc komt wordt de schijf ook herkent, hierna komt het zwarte dos scherm waar MARVELL BIOS staat en hier komt dan ook de melding dat de HD niet herkent wordt.

Naar mijn weten kan ik de HD bij het begin scherm in de BIOS instellen en bij boot options en verder nergens?

Denk dus dat het geen BIOS probleem is?
Thanks voor je antwoord.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Wat met raid instellingen? Ik dacht dat die Marvell BIOS dient om je raid in te stellen ...

Verwijderd

Topicstarter
Maak geen gebruik van RAID. Heb 1 veliciraptor en 2 1tb 7200 standaard schijfjes er in.

Het is btw niet MARVELL BIOS maar MARVELL ADAPTER zag ik zojuist.

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor de zekerheid ook nog een Seatools scan gedraait en hier ook PASSED.
Ben echt compleet out of ideas nu. Anyone?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:22:
Heb voor de zekerheid ook nog een Seatools scan gedraait en hier ook PASSED.
Ben echt compleet out of ideas nu. Anyone?
Inmiddels zijn ze wel wakker in de USA lijkt mij ;)
Pagina: 1