Toon posts:

Toevoeging pricewatch/shopsurvey: Faillissement status

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de nieuwsberichten van de laatste tijd waar bij webshops die failliet zijn de bestel mogelijkheid gewoon blijft werken:
nieuws: Curatoren gaan vaker in de fout met bestelfunctie failliete webshops

Leek het mij een goed idee om de webshops die in de pricewatch staan te vragen om hun KvK nummer op te geven (of die zijn al bekend bij tweakers.net).
En om dan dagelijks bij de KvK te controleren te controleren of de winkel wel of niet failliet is zodat mensen niet hun vertrouwen in het online shoppen verliezen. En zodat de tweakers.net pricewatch nog meer betrouwbaar wordt.

Nu is het mogelijk om via gratis via deze pagina te controleren of een winkel failliet is:
http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1
Maar ik denk dat het in samenwerking met de KvK wel mogelijk moet zijn om dit geautomatiseerd te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Denk dat dit een geschikter forum is ;)
Pricewatch

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
offtopic:
SG->PW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om dan dagelijks bij de KvK te controleren te controleren of de winkel wel of niet failliet is

en wie gaat dat doen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:29:
om dan dagelijks bij de KvK te controleren te controleren of de winkel wel of niet failliet is

Is daar geen API voor beschikbaar?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan πŸ‘½πŸ¦‘πŸ¦‹πŸ“

Haha, je dacht toch zeker niet dat hij een persoon bedoelde. Gewoon een scriptje voor schrijven natuurlijk zodat de server het kan afhandelen. ^^

πŸ¦… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ πŸ“ˆ ARKK, πŸ“ˆ UPRO, πŸ“ˆ TECL, πŸ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu valt mijn kennis van even een scriptie schrijven op redelijk laag niveau :P ,maar ik ga ervan uit dat er meer achter zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beΓ«indigd

Een van de problemen hierbij is dat de KvK niet erg vaak of snel up to date wordt gebracht. Meestal is het al enige tijd bekend dat een shop failliet is, voordat dit op de site van de KvK staat. Over het algemeen heeft de crew dan al een mededeling geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er zijn ook andere sites die dat bijhouden. Er zal vast wel een deal mee te sluiten zijn en volgens mij is op deze site het wel/niet failiet zijn gewoon openbaar: http://www.faillissementen.com/registernl.php
Pagina: 1