Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA-Excel] werkmap verbergen *

Pagina: 1
Acties:

• bastiaan156
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-08-2024
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een klein tooltje te bouwen in VBA-excel. Form is aangemaakt en operationeel..

Het is zelfs zover gelukt dat de form aangeroepen wordt bij het openen van het Excel documentje. Nu wil ik het volgende: Zorgen dat alleen het sheet/workbook geminimaliseerd wordt of zelfs verdwijnt en alleen de form blijft draaien...

Zoek en gij zult vinden heeft helaas nog niks opgeleverd... Ik zit ook op mn werk dus ben ook beperkt in de zoekmiddelen... :9

Iemand Suggesties?

• bastiaan156
Excuses voor de onvolledigheid van de topictitel...

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Ik zou gaan morrelen met de visible methode van worksheet danwel window.
Let er wel op dat je vooral met worksheet.visible bestanden in de ogen van eindgebruikers redelijk kan vernaggelen zonder correcte foutafhandeling.

[ Voor 50% gewijzigd door onkl op 07-12-2009 13:23 ]

• bastiaan156
Ja al een hoop gemorrel mijnerzijds... Enige suggestie welke kant op te morrelen? :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom maak je je formulier niet gewoon modal? Moet je worksheet perse hidden zijn?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bastiaan156
niet persé hidden.. maar iig dat wanneer het excel sheet geopend wordt, alleen de UserForm zichtbaar is, en wanneer UserForm afgesloten wordt het liefst ook het workbook mee sluit. (form heeft al een "exit"knop waarmee iig het form sluit)

Ben niet bekend met de modal wijze?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Daar kun je toch op zoeken? Dan krijg je iets als:
Visual Basic:
1
....Show vbModal

of
Visual Basic:
1
Application.Visible=False

...
En hoe je de applicatie sluit als je form sluit mag je zelf uitzoeken. ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

je kan de werkmap verbergen of er een addin van maken.

• bastiaan156
[b]pedorus schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:32:
...
En hoe je de applicatie sluit als je form sluit mag je zelf uitzoeken. ;)
Zelfs dat lukt nog niet fatsoenlijk.. Form sluit wel... Excel blijft wel open. maar zonder sheet..

Hellp?

• pedorus
  • Niet online
Hoe pak je dit soort dingen dan aan en heb je er een boek/tutorial bij? Hoe zoek je? Als je Application.Visible uitzet, zou je dat dan zo moeten laten? Heb je nu ook uitgezocht of een add-in niet handiger is? :)

• bastiaan156
Bronnen ter beschikking... Afgestoft geheugen aangezien ik er ooit een kortstondige soort van opleidinkje in gehad heb, voor de rest wat er via hier en de MS site te vinden is...

Maar is gelukt... Dankuhartelijk voor de (emotionele) steun :P

• bastiaan156
Daar is ie toch weer...

De boel draait inmiddels goed.... Maarrrrr het volgende: Heb nu een combobox waarin de gebruiker een specifiek nummer kan selecteren, dmv een serie If Then regels per gekozen nummer wordt een stukje tekst weggeschreven naar een Label (voorbeeld: If ComboBox1.Value = "7" Then Label3.Caption = "blabla1" en zo verder voor de 6 opties... Nou ging het stoeien verder om ipv die hele lap tekst simpel een stukje cel-inhoud aan te roepen en te zetten in Label 3.. Dit om, wanneer de te plakken tekst aangepast moet worden, niet de code in gedoken hoeft te worden, maar "simpel" de cel op een apart excelsheet gewijzigd hoeft te worden.

Suggesties? (wederom gebeurt dit in VBA/Excel)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:07
Worksheetfunction - vlookup, dat is de standaard vert.zoeken functie. In dit soort gevallen ok voor VBA een alleraardigst weapon of choice.
Voor het blok cellen met namen kan je, om het geheel wat nettere code te laten worden een namedrange gebruiken.

• bastiaan156
Hoe verwerk je een vlookup in VBA dan? De hele If.. Then.. regels komen te vervallen dan neem ik aan?

• bastiaan156
Thnx... Met die link kom ik op de volgende code Label2.Caption = Application.WorksheetFunction.VLookup(ComboBox1.Value, Worksheets("Blad2").Range("A1:C6"), 2, True)

Oftewel doe een Vlookup op sheet met naam Blad2, in gebied A1:C6, met geselecteerde waarde uit de ComboBox... gebruik dan de waarde in de B kolom en plak die in Label2...

Klopt lijkt me... Maar.. Error 1004 komt dan om de hoek kijken, onjuiste verwijzing, heb m juist opgezet, tenminste, dat denk ik... Nog tips waarop te letten?

Verwijderd

de werkmap die de code bevat is - als het goed is - ondertussen verborgen en bijgevolg is er een andere werkmap actief. maw, het volledige pad naar het vlookupgebied is benodigd met een verwijzing naar de workbooksverzameling of de actieve werkmap : ..., activeworkbook.worksheets("Bla..., ...).

• bastiaan156
Oké en dan nu de laatste vraag....

Celverwijzing en de V doet ook uplooken (Vlookup werkt dus ;) ) maarrrr... Elke keer bij opstarten van exceldocje vraagt ie om alle gekoppelde informatie bij te werken of bestaande te behouden.. Is er een code dat het sheet dit automatisch wél doet? Óf de vraag al met ja beantwoordt voor je...

Daarnaast is het mogelijk dat de inhoud van de cellen automatisch met interval geupdate worden? (berekening staat al op automatisch) dus dat de celverwijzing nagelopen wordt? Of is dit al het geval bij automatische berekening?

• pedorus
  • Niet online
bastiaan156 schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:09:Elke keer bij opstarten van exceldocje vraagt ie om alle gekoppelde informatie bij te werken of bestaande te behouden.. Is er een code dat het sheet dit automatisch wél doet? Óf de vraag al met ja beantwoordt voor je...
Dit is een beveiligingsprobleem, dus dat kan enkel per gebruiker. [google=koppelingen bijwerken] geeft http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP051993801043.aspx
Daarnaast is het mogelijk dat de inhoud van de cellen automatisch met interval geupdate worden? (berekening staat al op automatisch) dus dat de celverwijzing nagelopen wordt? Of is dit al het geval bij automatische berekening?
Probeer het gewoon uit? Ik weet niet over wat voor koppelingen je het hebt, maar veel worden automatisch bijgewerkt, of bij webkoppelingen kun je bij instellen dat ze om de x tijd worden bijgewerkt. :)

Pagina: 1