hp nc4400 windows 7, batt. laadt niet 100% cpu bij netstroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-04-2021
Ongeveer anderhalve week geleden heb ik windows 7 32bit op de volgende laptop geinstalleerd:
hp compaq nc4400
dual core T7200 (2ghz)
2x 1gb geheuren

Ik merkte dat gaande week mijn batterij ondanks dat deze tot 100% was opgeladen steeds korten mee ging. Waar ik normaal gesproken makkelijk 3 uur gebruik van het ding kon maken was deze elke dag wat eerder leeg (ik reis 3 uur met de trein per dag). Daarnaast merkte ik dat mijn batterij ook niet meer vol opgeladen werd na een nacht aan het stroom gelegen te hebben. Op een gegeven moment zat er nog maar voor 10 minuten stroom in.

Afgelopen weekend wilde ik mijn laptop gebruiken maar merkte dat mijn laptop echt niet vooruit te branden was na een paar minuten op de taskmanager gewacht te hebben werd inzichtelijk dat mn cpu load 100% bleek te zijn.

Het aparte is dat dit niet het geval is indien ik alleen op de batterij werk. Maarja aangezien de batterij zich niet oplaadt kan ik nu alleen maar op net stroom werken.

Haal ik de batterij uit mijn laptop en werk ik alleen op netstroom dan functioneerd windows 7 wel weer normaal.

Situatie is dus als volgt:
windows 7 batterij laadt niet meer op
windows 7 presteerd normaal alleen op de batterij
windows 7 geeft 100% cpu load op netstroom met batterij in de laptop
windows 7 presteerd normaal alleen op netstroom

Ik heb hierna nog windows 7 64bit geprobeerd: zelfde verhaal en daarna weer xp geinstalleerd en dan werkt ie weer zoals het zou moeten.

Dus er gaat iets mis met windows 7 maar ik kan er weinig over vinden.

Vanavond zal ik eens kijken of het opladen wel lukt door de laptop in een dockingstation te zetten.

Iemand bekend met dit probleem??

There is no difference between extreme oppositions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:16
Heb je alle drivers correct geïnstalleerd? Ik heb het zelfde gehad met een laptop waarop Vista opstond. Deze heb ik gedowngraded naar XP en toen werd de batterij ook niet meer correct opgeladen, cpu load hoog en alle andere symptomen die jij op noemt. Dit bleek dus een driver probleem te zijn.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
op xp moet ik een heel aantal drivers zelf installeren (10+)
bij windows 7 blijven er maar 3 unknown devices over en daar zoekt ie dan de betreffende drivers bij hp voor.
Volgens mij moets ik alleen nog de fingerprint scanner zelf downloaden en installeren...

zal ik gewoon alle drivers van vista 32 downloaden en die er op knallen? (windows 7 drivers heb ik nog niet gezien bij hp).

Ik vindt het wel een bijzondere ook als mijn laptop uit staat en ik sluit hem aan op netstroom en haal deze er vervolgens uit (na een nachtladen) en zet dan mn laptop aan is de batterij nog steeds maar voor een paar % opgeladen...
Windows heeft toch nix te doen met een laptop die uitstaat?... hoe werkt zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat het toeval is dat de batterij aan het vergaan is terwijl er ook net nieuwe software op zit. Hoe oud is de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Deze is 2 jaar oud.

Met XP werkt de batterij prima. Alleen windows 7 geeft deze problematiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

safe mode misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Windows 7 geeft...
Windows 7 presteert... (dus waar die d vandaan komt.)

Heb je al bij energiebeheer gekeken? Kijken wat daar de instellingen zijn. Verder zou het een driverprobleem moeten zijn, omdat windows blijkbaar vindt dat je batterij vol zit. Laat de laptop wel op als hij uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
tjah dtjes en tjes

de batterij laadt nauwelijks op als de laptop uitstaat. Een misschien 20% in één nacht.
Ik ga al mn drivers eens losinstalleren. Kijken of dat helpt...
Gewoon windows viste 32bit drivers doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
In safe mode werkt ie prima volgens mij... wat zegt me dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
hij laadt zonder problemen op op de dockingstation... heeft het dan nog steeds te maken met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
al eens gecalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als deze in XP goed werkt dan lijkt me dat de bios in de software waar die niet werkt opnieuw geinstalleerd moet worden. De batterij wordt niet optmaal benut in de huidige situatie.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Dus bios opnieuw installeren in windows 7.
Ga ik dat doen.

Als kalibreren inhoudt dat je de batterij volledig leeg laat lopen alvorens op weer op het netstroom aan te sluiten. Dat heb ik al een aantal keer gedaan.

Maar dit alles verklaard toch niet de 100% cpu loadt die ik ervaar als het netstroom en de batterij aangesloten zijn op de laptop?

Overigens zit ik nu op een andere locatie en werkt de laptop nu op netstroom wel naar behoren terwijl de batterij aanwezig is.

Vanavond thuis maar weer eens kijken of ie gek doet...

Bijzonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad vreemd, maar goed refresh/update de bios en het kalibreren staat hier inderdaad los van! De CPU lijkt hier ook niets mee van doen te hebben.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Als het goed is het het niets met de cpu load te maken. Hij moet zelfs bij maximale belasting en aangesloten op het net nog kunnen opladen aangezien het net veel meer levert dan je laptop kan gebruiken.

Heb je al een andere batterij en/of oplader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
Beetje laat maar hierbij nog even laten weten dat het probleem zich al een tijde niet meer voor heeft gedaan:

Volgens mij heb ik ook mijn beeldscherm drivers opnieuw geinstalleerd maar dat weet ik niet zeker.
Wat zo ie zo hielp was het opladen via het dockingstation.

Daarna heb ik geen last meer gehad van dit probleem. De laptop kan weer gewoon aan het netsnoer zonder dat de cpuload omhoog gaat en de batterij laadt weer normaal op...

spookachtig verschijnsel dat als sneeuw voor de zon verdwijnt...

• GuuZ1982
zo makkelijk als het verdwenen is zo makkelijk is het nu weer terug..
zonder enige verandering aan het systeem gedraagt het zich nu weer als in het begin
hoge cpu load indien aangesloten op het netsnoer...

Verwijderd

Welk proces zorgt voor die hoge CPU load? Lijkt me logisch dat je daar eerst gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
sidebar.exe, firefox en taskmngr beginnen veel cpu te verbruiken als ik mijn ac power kabel aansluit. Rare is dat als ik hem er in stop hij denkt dat een broadcom nextreme gigabit ethernet ingeplugd wordt zodra ik hem er uit trek zegt ie dat de broadcom nextreme gigabit ethernet veilig verwijderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijder eens de drivers van bovengenoemde broadcom apparaat
en daarna opniew opstarten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
in de device manager kom ik het hele ding niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens beginnen met alle updates te installeren, BIOS en drivers voor Vista :

http://h20000.www2.hp.com...21957&taskId=135&swLang=7

Verder hoef je denk ik geen specifieke Win7 updates te verwachten van HP, is het model al te "oud" voor. Verder kan ik het aanraden wanneer je een apparaat gebruikt van een OEM bakker om eerst eens te kijken of een nieuw OS wel degelijk ondersteund word, maar ik denk dat je al een eind op weg komt met de Vista beschikbare onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ1982
ik post hem wel opnieuw

Pagina: 1