Toon posts:

Nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Hierbij mijn allereerste post op tweakers.net...
Ben onder de indruk van het forum in het bijzonder en de hele community in het algemeen.
Mensen met kennis van zaken!

Daarom wil ik graag om advies vragen...

Mijn huidige systeem is nu nog in leven, maar begint te kraken:

Asus a8n Sli SE
AMD Athlon X2 3800+
Ati Radeon HD3850 512mb DDR3
Tagan voeding 480W
Windows XP 32-bit
2x G.skill 1024 bankjes geheugen
22" Samsung Syncmaster 226BW

En sinds gisteren een passieve Zalman heatsink voor de chipset koeling...
Dat laatste heeft mij definitief in actie gezet...

De standaard fan gaf het op door gesleten bearings (plastic standaard meuk die het overigens jaren heeft gedaan)..

Het wordt dus tijd dat ik ga upgraden, vind ik zelf

Hierbij mijn requirements voor mijn nieuwe systeem:

-Ik heb geen interesse in overclocken
-Ik speel games als MW2, Farcry2, Bioshock, Crysis, dus wel high end graphics enzo.
-Geen behoefte aan crossfire opties, zal 1 GPU installeren, te beginnen met mijn huidige...
-Ik wil de komende 3-4 jaar weer goed zitten qua systeem...

Nu ben ik met name benieuwd welke mobo / cpu combinatie jullie me adviseren als je weet dat ik niet TE veel wil uitgeven, maar ik toch ook geen maximum bedrag heb.
Het moet gewoon aansluiten bij mijn doelen...

Graag jullie adviezen, inzichten, opmerkingen etc.

Thanks!! :*)

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-02 12:13
En wat heb je zelf al gevonden/uitgezocht? Kijk eens een beetje rond in CLS/BBG's ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
ten eerste wil ik weten.. wat is je budget.

Verwijderd

Topicstarter
Jeffrey0416 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:23:
ten eerste wil ik weten.. wat is je budget.
Hi goede vraag...

Voor MOBO, CPU, Geheugen, 1x iTB hd, CASE en Voeding wil ik maximaal 800 euro kwijt zijn...

En om op de andere vraag te reageren: Wat heb ik al gezien...

Ik wil graag een big tower, zag wel mooie van thermaltake
Mijn gevoel stuwt me in richting van i7 920 boxed CPU en dan dus een 1366 mobo nodig
Geheugen zal 4gb moeten zijn triple channel ddr3, wil Windows 7 64 gaan draaien...

Mijn videokaart houd ik nog even aan....

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allereerst zul je wel wat hebben aan de BBG en voor aanschafadvies voor een nieuw systeem is er het [BBG Aanschaf]-topic. (let daarbij maar niet op het budget van 1250,- bij het game-systeem, zo te zien heb je sowieso geen randapparatuur nodig dus dan kan het BBG-systeem best bijgeschaafd worden naar 800,-).

Daarbij is een i7 wel leuk, maar voor gamen voldoet een goede phenom II al ruim (voor zo'n 130,- :)), zodat je wat meer ruimte hebt voor een goede videokaart. Dat is namelijk toch wel waar je de meeste vooruitgang in zult zien, bij crysis zal je huidige CPU misschien nog wel mee komen maar videokaarten ontwikkelen zich gewoon sneller dus die zou ik zeker ook vervangen. Een HD5770 is een hele mooie vervanger of als het in het budget past de HD5850 (al is die laatste wat slecht leverbaar dus krijg je langere levertijd waarschijnlijk, maar dan heb je wel echt genoeg grafische power voor crysis 2 }) ). Als je toch een intel CPU wil, dan is de i5 750 waarschijnlijk een betere keuze, zonder OC sneller dan de i7 920 maar toch goedkoper. Mist wel hyperthreading maar dat voegt in games juist helemaal niks toe dus daar betaal je alleen maar voor.

Succes met het bouwen van een mooi systeempje verder ;)

(oh, en by the way, 4GB tripple channel geheugen kan niet, voor triple channel heb je 3 of 6 modules nodig ;) maar voor een phenom II of een i5-systeempje heb je dual channel nodig dus dan is 4GB de beste keuze)

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 07-12-2009 12:43 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bwerg schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:34:
Allereerst zul je wel wat hebben aan de BBG en voor aanschafadvies voor een nieuw systeem is er het [BBG Aanschaf]-topic. (let daarbij maar niet op het budget van 1250,- bij het game-systeem, zo te zien heb je sowieso geen randapparatuur nodig dus dan kan het BBG-systeem best bijgeschaafd worden naar 800,-).

Daarbij is een i7 wel leuk, maar voor gamen voldoet een goede phenom II al ruim (voor zo'n 130,- :)), zodat je wat meer ruimte hebt voor een goede videokaart. Dat is namelijk toch wel waar je de meeste vooruitgang in zult zien, bij crysis zal je huidige CPU misschien nog wel mee komen maar videokaarten ontwikkelen zich gewoon sneller dus die zou ik zeker ook vervangen. Een HD5770 is een hele mooie vervanger of als het in het budget past de HD5850 (al is die laatste wat slecht leverbaar dus krijg je langere levertijd waarschijnlijk, maar dan heb je wel echt genoeg grafische power voor crysis 2 }) ). Als je toch een intel CPU wil, dan is de i5 750 waarschijnlijk een betere keuze, zonder OC sneller dan de i7 920 maar toch goedkoper. Mist wel hyperthreading maar dat voegt in games juist helemaal niks toe dus daar betaal je alleen maar voor.

Succes met het bouwen van een mooi systeempje verder ;)

(oh, en by the way, 4GB tripple channel geheugen kan niet, voor triple channel heb je 3 of 6 modules nodig ;) maar voor een phenom II of een i5-systeempje heb je dual channel nodig dus dan is 4GB de beste keuze)
Bedankt voor je reactie...

Ik kies wel echt bewust even te wachten (paar maanden) met aankoop nieuwe GRAKA..
En over die Phenom, tja, ik zie aardige reviews enzo, maar ik wil eigenlijk nu eens een Intel proberen...
De i5 750 is een zeer goede tip van je!
En geheugen verhaal is me duidelijk...

Zal eens gaan beslissen een dezer dagen...

Plonsvoer :)

• Jeffrey0416
Ga voor een i7 860 als ik jou was. jij wil maar 1 kaart in je systeem plaatsen dus ben je beter uit met het 1156 platform. Ook het geheugen van dit systeem scheelt weer. Voeding zou ik tussen de 600 a 700 watt niet meer voor een single systeem. Kan zelfs nog 500 licht eraan of je een nvidia of ati pakt. ik kan wel een mooi lijstje voor je samen stellen hold on...

*EDIT*

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 94,99€ 94,99
1Antec TruePower TP-650€ 89,-€ 89,-
1Corsair XMS3 DHX TW3X4G1333C9DHX€ 93,80€ 93,80
1Intel Core i7 860€ 223,60€ 223,60
1MSI P55-GD65€ 123,99€ 123,99
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,81€ 68,81
ImporterenTotaal€ 694,19

Future proof en tog wel goedkoop systeem voor de prestaties :)

[ Voor 78% gewijzigd door Jeffrey0416 op 07-12-2009 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jeffrey0416 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:48:
Ga voor een i7 860 als ik jou was. jij wil maar 1 kaart in je systeem plaatsen dus ben je beter uit met het 1156 platform. Ook het geheugen van dit systeem scheelt weer. Voeding zou ik tussen de 600 a 700 watt niet meer voor een single systeem. Kan zelfs nog 500 licht eraan of je een nvidia of ati pakt. ik kan wel een mooi lijstje voor je samen stellen hold on...

*EDIT*

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 694,19

Thanks, hier kan ik zeker iets mee! Zal eens alle door jou genoemde producten bekijken in de diepte, maar zijn aardige producten voor een goede prijs zo op het eerste gezicht!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het kan wel goedkoper hoor. Het is een goed systeem maar met name het moederbord kan een stuk goedkoper. Je geeft aan geen crossfire te hoeven en niet te willen overklokken dus dan heb je geen luxe moederbord nodig. Ook zou ik toch eerder een i5 nemen om zo wat meer budget over te houden voor een videokaart, dat is toch waar het vooral uit moet komen in een gamesysteem. De hyperthreading van de i7 is vooral nuttig bij workstations maar bij gamen heeft het zichzelf echt nog niet bewezen. Terwijl honderd euro extra uitgeven voor een videokaart duidelijk sneller is in games.

Kast kan altijd goedkoper, maar dat is een kwestie van smaak.

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05-2025

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Jeffrey0416 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:48:

*EDIT*

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 694,19

Ik wilde precies het zelfde voor stellen, maar dan met een Intel i5 750, die kost net iets minder, en de prestaties zijn ook goed.
Maar zeker een set-up waar ik ook voor zou kunnen gaan!
Zeker MSI en P55 is een mooie combi!

Knowledge is power

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

MSI met P55 zei je? ;)

• Jeffrey0416
Ja maar ik persoonlijk niet voor de budget lijn van msi gaan. Te weinig aansluitingen en meegeleverde accesiores. En de GD65 komt zeer goed uit verschillende testen.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Leuk, aansluitingen en accessoires die je niet gebruikt. :P 6 sata-aansluitingen en 14 USB-aansluitingen vind ik trouwens wel aardig wat hoor. Tenzij je graag meer dan 14 USB-sticks of 5 harde schijven tegelijk gebruikt dus ook niet echt nodig... je betaalt er wel leuk 40,- extra voor. En er is maar één PCIe x16 slot nodig, als er geen crossfire op gedraaid hoeft te worden.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
MSI met P55 en een core i5 750 of core i7 860 zei je? ;)

Prima mobo, prima processor en samen toch nog even een stukje goedkoper dan los.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En toch is een losse i5 met het (simpelere maar niet slechte) GD65 40,- goedkoper. ;)

@TS: als je nog verdere vragen hebt kan je dat dus beter in het [BBG Aanschaf]-topic doen.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 07-12-2009 18:56 ]

• Jeffrey0416
bwerg schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:24:
Leuk, aansluitingen en accessoires die je niet gebruikt. :P 6 sata-aansluitingen en 14 USB-aansluitingen vind ik trouwens wel aardig wat hoor. Tenzij je graag meer dan 14 USB-sticks of 5 harde schijven tegelijk gebruikt dus ook niet echt nodig... je betaalt er wel leuk 40,- extra voor. En er is maar één PCIe x16 slot nodig, als er geen crossfire op gedraaid hoeft te worden.
Sorry dat ik het zeg maar hij wil tog een FUTURE proof systeem. Wie weet hangt die in de toekomst wel een cross fire of sli opstelling in zijn kastje ;) ook zijn extra sata aansluitingen altijd handig. Als je 2 dvd branders en wat schijven heb ben je al gauw door die 6 sata aanslutingen heen ;)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Jeffrey0416 schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:56:
Sorry dat ik het zeg maar hij wil tog een FUTURE proof systeem. Wie weet hangt die in de toekomst wel een cross fire of sli opstelling in zijn kastje ;)
Lees even goed:
-Geen behoefte aan crossfire opties
:)
ook zijn extra sata aansluitingen altijd handig. Als je 2 dvd branders en wat schijven heb ben je al gauw door die 6 sata aanslutingen heen ;)
De meesten hebben 1 brander en 1 of 2 harde schijven. De hele luxe game-systemen hebben 2 branders en 4 schijven. Dat kan nog steeds op dat mobo. Je gaat me niet vertellen dat je 2 branders en 5 harde schijven verwacht te gebruiken in een nieuw systeem :P (en zelfs dan heeft de GD65 er maar één meer)

Verwijderd

Topicstarter
OK mannen en vrouwen, laatste vraag nog...

In mijn huidige plannetje zit dus een Antec voeding...
Nu zie ik dat sommige posters hier Antec als low end betitelen en anderen dit merk meer lijken te waarderen...
Ik heb nu een Tagan 480W (goede en stabiele high end voeding) is 480W genoeg met genoemd systeem?

Want dan haal ik namelijk gewoon helemaal geen andere voeding...

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:50:
Nu zie ik dat sommige posters hier Antec als low end betitelen en anderen dit merk meer lijken te waarderen...
Nee hoor, antec is een prima merk.
Ik heb nu een Tagan 480W (goede en stabiele high end voeding) is 480W genoeg met genoemd systeem?
Dat weet ik niet zeker, daarvoor is het met name belangrijk hoeveel ampere het ding levert op de 12V. Als het goed is staat dat op de voeding zelf. Met oude voedingen wil dat wel eens minder zijn. Ik ken de tagan's niet echt maar volgens mij zijn ze kwalitatief wel in orde.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor systeem je moet kopen is iets dat je zelf kunt bepalen aan de hand van reviews, benchmarks, je eisen en je budget.

Omdat we verwachten dat een tweaker op basis hiervan zelf z'n systeem kan samenstellen gaat dit topic op slot. Zie ook: PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.