• sachin_nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2020
goede morge .

ik ben stagair en als opdracht werk ik aan scom.
nu heb ik een probleem met scom en ik dacht dat jullie mischien mij wel kunnen helpen.

het gaat om het volgende.
Afbeeldingslocatie: http://public.bay.livefilestore.com/y1p8lmVgD1XY64-CnUo-dsRSoBgVpoLUwnLf76OvahpkqX2iyPqvv7m_NfrlaILi0RXr-2lWeAKdaTDO7VtPYLRIg?PARTNER=WRITER

op die afbeelding boven aan zien jullie een group en daar onder aantal servers en op die servers zien jullie ook de healty van die server.
wat ik nu wil vragen is hoe ik de healty van heel de group van laten zien.
zo als je het nu kan zien is het leeg.

ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

alvast bedankt voor jullie help.

Verwijderd

Wat heb je er zelf al aan gedaan?
Google?

• sachin_nl
ja ik heb heel wat gezocht en kon zo ver niks vinden over die optie ;(.
vandaar dat ik hier een topic opende.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08-2025
Een group is een object wat niet gemonitord wordt. Groepen bestaan alleen maar op de Root Management Server. Daarom kun je een groep ook niet gebruiken als target voor monitors of rules. Groepen gebruik je in SCOM voor delegatie, filtering, overrides en scoping.

Wat je kan doen is een distributed application maken, waarin je dezelfde servers opneemt. Ook kun je instellen hoe de 'Health' naar boven "up-rolled".

BTW, ik zou als ik jou was zou ik in het vervolg servernamen e.d. masken voordat je het op i-net zet.

• sachin_nl
bedoeling is eigenlijk dat het op een scherm komt zo dat we kunnen zien waar en bij welke server het fout gaat.
omdat en bedrijf meerdere servers heeft hebben we het in een group gezet en zo dat we aan de group all kunnen zien dat er iets fout is als zo`n healt icoon bij staan .

en btw dit is niet ons scom afbeelding dit is een afbeelding die ik van i-net heb.
bedankt voor je antwoord.

ik ben nu wel wat veder gekomen en ben zo ver dat de group wel een healt icoon heeft maar hij heeft alleen een v tje aan.
ik heb alles geprobeerd om x te krijgen want onder het group zijn servers waar x bij staat dus het group moet ook x aan nemen wanneer een server onder de group met x healt aangewezig is.
kunnen jullie mij mischien daar me helpen of i shet een bug?

all vast bedankt voor jullie antwoorden .

[ Voor 34% gewijzigd door sachin_nl op 07-12-2009 16:21 ]