Goedemiddag,
Ik wil een nieuwe website layout maken, opgebouwd uit div elementen.
Na redelijk wat gelezen te hebben over verschillende positions e.d. ben ik tot het volgende gekomen:
Dit is ongeveer wat ik wil maar klopt nog niet helemaal.
De sideNavigation loopt onder namelijk door, door de 100% height en de main aan de onderkant en aan de rechterkant.
Nu had ik ergens gelezen om op het body-element dan overflow: hidden te gebruiken.
Het nadeel is dan weer dat als de main content of de sidenavigation hoger wordt het scrollen weer niet helemaal goed gaat (ook bij overflow: auto op het main element niet).
Wat ik hier dus zou willen is dat als of de sideNavigation of de main content hoger wordt dan de pagina dat er dan alleen aan de rechterkant een scrollbalk komt.
Dit heb ik ook al geprobeerd met een overkoepelende div, maar dat heeft ook niet helemaal gewerkt.
Iemand ideeën wat ik over het hoofd zie?
Ik wil een nieuwe website layout maken, opgebouwd uit div elementen.
Na redelijk wat gelezen te hebben over verschillende positions e.d. ben ik tot het volgende gekomen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| <style type="text/css"> body { margin : 0px; padding : 0px; } .topBanner { width : 100%; height : 65px; background-color : blue; } .topNavigation { width : 100%; height : 21px; background-color : green; } .sideNavigation { width : 200px; height : 100%; background-color : red; top : 0px; } .main { position : absolute; top : 86px; left : 200px; width : 100%; height : 100%; background-color : grey; } </style> <div class="topBanner"></div> <div class="topNavigation"></div> <div class="sideNavigation"></div> <div class="main"></div> |
Dit is ongeveer wat ik wil maar klopt nog niet helemaal.
De sideNavigation loopt onder namelijk door, door de 100% height en de main aan de onderkant en aan de rechterkant.
Nu had ik ergens gelezen om op het body-element dan overflow: hidden te gebruiken.
Het nadeel is dan weer dat als de main content of de sidenavigation hoger wordt het scrollen weer niet helemaal goed gaat (ook bij overflow: auto op het main element niet).
Wat ik hier dus zou willen is dat als of de sideNavigation of de main content hoger wordt dan de pagina dat er dan alleen aan de rechterkant een scrollbalk komt.
Dit heb ik ook al geprobeerd met een overkoepelende div, maar dat heeft ook niet helemaal gewerkt.
Iemand ideeën wat ik over het hoofd zie?