Ik zit even met het volgende, sinds een week moet ik mijn computer gemiddeld 5-7 keer opnieuw opstarten voor ik een input-signal krijg op mijn monitor. En met opnieuw opstarten bedoel ik de stroom er volledig afhalen of de aan/uit knop enkele seconden ingedrukt houden. (Daarbij komt nog, dat als ik vroeger de stroom erop zette, de pc even kort aan ging en vervolgens naar zijn stand-by modus ging.)
De PC lijkt gewoon te lopen, maar ik krijg geen beeld...
Logischerwijs lijkt mij dat dit te maken zou kunnen hebben met;
- Videokaart die langzaam kapot aan het gaan is, maar nog niet opgeeft.
- Voeding die instabiel is geworden en niet meer voldoende stroom geeft (al vaker problemen mee gehad, laatste keer is er een B-merk voeding ingegaan van ~550W).
- DVI kabel is op de een of andere manier versleten. Of in ieder geval is de verbinding tussen monitor en pc instabiel.
- Iets softwarematigs?
- Of iets totaal anders?
De opstelling die ik gebruik;
* Asus P5W DH (Deluxe)
* Ati X1900XT (Sapphire)
* Intel C2D E6600
* 2GB RAM van OCZ
* Windows XP Prof. X64
* HP w2207h monitor
De hardware is niet overclocked, zit in een Antec kast en ik heb de laatste drivers en bekabeling gechecked. De pc is nu een goede 3 jaar oud en behalve de voeding is er niets aan gedaan.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe het eventueel te verhelpen is? Als je meer gegevens nodig hebt, laat het dan even weten. In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele tijd en moeite van het doorlezen.
De PC lijkt gewoon te lopen, maar ik krijg geen beeld...
Logischerwijs lijkt mij dat dit te maken zou kunnen hebben met;
- Videokaart die langzaam kapot aan het gaan is, maar nog niet opgeeft.
- Voeding die instabiel is geworden en niet meer voldoende stroom geeft (al vaker problemen mee gehad, laatste keer is er een B-merk voeding ingegaan van ~550W).
- DVI kabel is op de een of andere manier versleten. Of in ieder geval is de verbinding tussen monitor en pc instabiel.
- Iets softwarematigs?
- Of iets totaal anders?
De opstelling die ik gebruik;
* Asus P5W DH (Deluxe)
* Ati X1900XT (Sapphire)
* Intel C2D E6600
* 2GB RAM van OCZ
* Windows XP Prof. X64
* HP w2207h monitor
De hardware is niet overclocked, zit in een Antec kast en ik heb de laatste drivers en bekabeling gechecked. De pc is nu een goede 3 jaar oud en behalve de voeding is er niets aan gedaan.
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn en hoe het eventueel te verhelpen is? Als je meer gegevens nodig hebt, laat het dan even weten. In ieder geval alvast bedankt voor de eventuele tijd en moeite van het doorlezen.