Toon posts:

TV-out kabel past niet

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, de handleiding nagelezen. Ook heb ik bij help.com gekeken wat me wel iets verder hielp. Maar ik heb nog 1 probleem.
Als ik de Y cable op m'n videokaart aansluit en vervolgens de av-cable aansluit op die y cable. Maar de AV-kabel past niet in mij tv, is mijn tv hier niet geschikt voor of moet ik nog een of ander stekkertje kopen.
bvd.

Verwijderd

Topicstarter
kan er niemand helpen??

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ga met je kabels en je TV-handleiding naar een elektrozaak zou ik zeggen:)

Meestal krijg je dan zo het goede kabeltje.

Als het niet de goede is kun je vast wel wat regelen dat je hem terug kan brengen en ruilen voor een andere of je centjes terug als ze niet de goede hebben (wel van tevoren overleggen, sommige winkels gaan achteraf erg dwarsliggen)

ieeeepppppp :P

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

wat voor AV kabel, scart? ff wat meer info.

is het misschien een S-VHS aansluiting? (zo'n mini-din dingetje)

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
handleiding van de tv heb ik niet meer.
Kun je in principe op iedere tv een tvout aansluiten???

Volgens mij is het geen scart kabel, is dat niet zo'n brede kabel.
De av kabel is dun staafje, maar net iets te dik voor de tv, hij is overigens geel.

Hier heb ik een plaatje gevonden van een kabel die erop lijkt.
Links zie je 3 stekkers bovenelkaar en dan lijkt de middelste(zwarte) kabel er heel veel op.
http://www.svideotorca.com/svideoaudiorca.html

• mpegernie

mpegernie

.mpe

In principe zou je elke TV die naast een normale Antenne ingang ook een video-ingang heeft moeten kunnen aansluiten. Ik denk dat je gewoon nog een adaptertje nodig hebt. Even kijken (en vertellen!!) dus wat je nu precies al hebt. ;)

En een gele tulp stekker ==> dat moet een composiet signaal zijn dat je uit je TV-out krijgt. De stekkers die je op bij dat linkje aanwijst zijn trouwens allemaal hetzelfde... het zijn alledrie Tulp , RCA of Cinch stekkers (drie namen, allemaal hetezelfde)

Wat voor tv-out/grafische kaart trouwens? komen er meerder kabels uit, je hebt het over een Y-kabel...?
En wat voor ingang(en) heeft je TV?

Kijk ff hier voor de stekkertjes:
van onder naar boven:
* Scart stekker (meestal composiet, kan ook s-vhs of anders),
* de Tulp of Cinch of RCA(voor Composiet-signaal), geel staak vaak voor s-video, rood voor audio-rechts en wit voor audio-links
* en een S-video stekker(S-VHS-signaal), deze lijkt op de kleine PS/2 muis of toestenbord stekkertjes.

Ook handig is, als je er iets meer in wilt verdiepen of als je gewoon iets wilt weten:
www.us-epanorama.net/video.html

Succes *D

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
het is overigens een leadtek geforce 2 mx met 32 mb.
Ik heb ergens ook iets gelezen over het aansluiten van je tv out op je video, is dit mogelijk???

Verwijderd

lees!!!

wat jij wilt is composiet aansluiten op je antenne ingang, WERKT NIET!
S video of composiet aansluiting bestaan NAAST je normale antenne ingang en of scart
als je scart hebt kun je vaak ook verloop gebruiken....pfff al over the net

Verwijderd

Topicstarter
ow,
kan hij ook op de video aangesloten worden??
noem dan eens een site waar het staat, ik heb al veel gezocht maar iets goeds kon ik niet vinden.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Tulip stekkert in de TV-out en Scart in de TV. Software installeren en runnen maar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen scart kabel bij mijn videokaart gekregen geloof ik, als dat zo'n brede kabel is heb ik hem niet.
Maar ik zal ff de links bekijken, bedankt.

Verwijderd

Jongen, lees nou gewoon eens!

een scart op je video kaart???? waar staat dat dan gesugereerd???

1)je stop de tulp (meestal de gele) in je video kaart

2)kabel naar video in verloopstekker scart

3) tv op video kanaal

eventueel nohg in je driver properties tv out enabelen

klaar

• mpegernie

mpegernie

.mpe

Ik heb dacht ik voldoende info gegeven om eruit te kunne komen, of kun je geen engels?!? :? --> lezen, en dan ff duidelijke vragen stellen.

maargoed, hoe gaat het nu?

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40

megaman144

waarom ik weet het niet

DUS

er bestaat een verloopstuktje van svideo naar scart. toch?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Verwijderd

inderdaad, 7,95 bij je lokale foto of hifi boer
Pagina: 1