Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo,

Ik heb sinds gisteravond weer last van bsod's. Waar ik al wel achter gekomen was, is dat de instellingen van het bios verloren zijn gegaan toen ik de hardware van de ene naar de andere kast verhuisde. Vervolgens heb ik de voltage en timings weer goed gezet, maar heb nog steeds last van bsod's.

De volgende specs:
Asus rog crosshair III formula
met een amd phenom II x4 965BE
met OCZ Gold Dual Channel Kit 2x2GB 1333Mhz (OCZ3G1333LV4GK)

Bovenstaande heeft het meest betrekking tot het probleem ga ik van uit; als er meer info bij moet geef maar een gil.

Heb pc nu een maand, had het een week na aankoop voor elkaar, overigens na verplaatsen in nieuwe kast is het nogmaals phucked up gegaan. Warmte probleem kan het écht niet zijn, cpu loopt op 25 graden idle aircooled, zit overigens ook nog een koeler bovenop m'n geheugen.

Even wat info mbt. de nieuwe kast, heb hem sinds afgelopen donderdag, heeft dus tot zondag gewoon stabiel gelopen. Gisteravond 1e bsod gekregen, vanochtend (was een uur te vroeg mn bed uit) m'n pc nog aan gehad. Slechts 4 bsod's in een half uur tijd; en in nijd maar naar m'n werk gegaan.

Geheugen staat niet op de qvl van het moederbord, draaide voorheen stabiel, dus dan kan het nu ook.

Overigens, extra hulp heel graag welkom. Zo niet, dan zoek ik het zelf uit.

Bedankt alvast!

PS: Heb memtest gedraait, maar krijg geen foutcode's oid.. Niet giga lang overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door L-Execto op 07-12-2009 10:55 . Reden: Typo; psje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Roy! stinkerd, ik wist niet dat jij hier ook zat.

Maar anders leen je een keer nigels' geheugen ofzo. en zoek even op google wat die BSOD's inhouden.
Blue screen viewer wil nog wel eens goede info geven, die zegt welke files de BSOD veroorzaken.
En flash je bios even naar de nieuwste versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Hymanz op 07-12-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als puur alleen de kast is veranderd zou je bijna de voeding verdenken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-Execto
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2020
Eh, ja, dat een nieuwe pc met nieuwste spul erin niet meteen werkt wist ik al wel. Kost wel wat finetunen :P

Hey Heimen :D Kheb nieuwste bios versie er al op zitten.. Bccode 124 zou geheugen/videokaart kunnen zijn, alhoewel ik op de meeste forums heb gelezen dat 124 nogal lastig op te lossen is.

Billspaarbank, bedankt voor je reactie. Heb inmiddels m'n pc stabiel lopen; hem 'm wat overgeclockt en mn videokaart drivers opnieuw geinstalleerd. Schijnt dat er nog wel eens iets wil veranderen daarmee (alhoewel ik bij de verandering van de kast weinig voor kan stellen mbt. bsod's :S).

Maar goed; pc loop stabiel nu. Kan dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Roy Sloof schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:11:
Eh, ja, dat een nieuwe pc met nieuwste spul erin niet meteen werkt wist ik al wel. Kost wel wat finetunen :P

Hey Heimen :D Kheb nieuwste bios versie er al op zitten.. Bccode 124 zou geheugen/videokaart kunnen zijn, alhoewel ik op de meeste forums heb gelezen dat 124 nogal lastig op te lossen is.

Billspaarbank, bedankt voor je reactie. Heb inmiddels m'n pc stabiel lopen; hem 'm wat overgeclockt en mn videokaart drivers opnieuw geinstalleerd. Schijnt dat er nog wel eens iets wil veranderen daarmee (alhoewel ik bij de verandering van de kast weinig voor kan stellen mbt. bsod's :S).

Maar goed; pc loop stabiel nu. Kan dicht :)
Eh..w.at kan dicht..de PC kast? :+