Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb afgelopen weekend mijn Onkyo TX-SR507 geïnstalleerd. Met een Jamo 402 HCS-5 setje eraan. Video speel ik af met een Mac Mini waarop PLEX (XBMX variant voor OS X) draait. De Onkyo is vervolgens aangesloten op een Panasonic TH42PX80 plasma TV. Het geheel bedien ik met een Logitech Harmony 555.

De Mac Mini is verbonden via een DVI-HDMI kabel met de Onkyo. Het geluid gaat via de optische uitgang van de Mac Mini. Ik heb gewoon beeld en geluid de eerste keer dat ik de boel aanzet. Dat werkt allemaal super.

Het probleem doet zich voor op het moment dat ik de Onkyo uitzet en weer aan zet. Dan krijg ik geen beeld meer vanaf mijn Mac Mini (helemaal geen input, ook niet alleen een zwart scherm).

Wat ik natuurlijk wil is dat het beeld gewoon weer aanspringt op het moment dat de Onkyo weer aangaat. Als ik de HDMI kabel uit de Onkyo trek en er weer indoe (terwijl hij aan staat) dan werkt het weer.

Hoe los ik dit op?

Als ik de Mac Mini direct op de TV staat aangesloten (DVI van Mac Mini naar HDMI van de TV) dan krijg ik wel gewoon beeld wanneer de TV uit en weer aan gaat. De Mac Mini draait 10.6.2 (helemaal up-to-date dus), het is een Core Duo 1,83Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:03
Die laatste oplossing die je aandraagt is volgens mij de oplossing. Helaas moet je je tv dan op een ander inputkanaal zetten dan direct vanaf je Onkyo. Ik heb dit ook gehad met een WD HD TV en een Denon versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het audio gedeelte staat helemaal los van je probleem. Blijkbaar geeft je tv bij het inschakelen wel een "signaaltje" naar je Mac waarna hij weet dat er een monitor aan je Mac hangt. Je receiver lijkt diezelfde communcatie niet te hebben waardoor je Mac niet in de gaten heeft dat er een monitor/receiver aan hangt en wordt de uitgang niet aangestuurd. (of zeg ik nu iets heel doms?)

wellicht kun je deze vraag beter stellen in het Onkyo topic;
Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk inderdaad dat het daar iets mee te maken heeft (dat de receiver geen signaaltje stuurt van "ik ben er weer")..

Hem direct aansluiten op de TV is uiteraard een optie, maar het zou wel zo lekker zijn als het gewoon via de Onkyo zou kunnen zodat ik maar één kabel van Onkyo naar TV hoef te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

MrAcid schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:09:
Ik denk inderdaad dat het daar iets mee te maken heeft (dat de receiver geen signaaltje stuurt van "ik ben er weer")..

Hem direct aansluiten op de TV is uiteraard een optie, maar het zou wel zo lekker zijn als het gewoon via de Onkyo zou kunnen zodat ik maar één kabel van Onkyo naar TV hoef te laten lopen.
ik denk dat mensen in deze thread hetzelfde probleem hebben als jij met de handshake issue. in die thread staat een persoon (PaulC) die een soort script geschreven heeft die precies het "hé, ik ben er weer" aan je receiver doorgeeft.
dat zou je eens kunnen proberen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat ga ik zeker even proberen! Ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer iets soortgelijks gehad met DVI, waarbij de info van het ontvangende scherm vergeten werd (EDID). Daar zijn allerlei apparaatjes voor die de inkomende handshake eenmalig opslaan en hem vervolgens blijven uitsturen. Gefen produceert dat soort spul. Misschien bestaat dit voor HDMI ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bedankt voor de aanvulling. Via het gelinkte topic op het Plex forum zag ik dat ook al staan inderdaad, nadeel is dat ik dan én nog een extra kastje heb staan, én dat het vrij veel goed kost. Dan zou ik het liever aansluiten op de TV zonder tussenkomst van receiver.

Dat heet dan weer een DVI Detective trouwens, van Gefen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb hetzelfde probleem met XBMC Live en mijn Onkyo TX-SR507 versterker. Probleem bij mij is dat na een reboot van het systeem (en als de Onkyo TX-SR507 uitstaat) er geen signaal meer is. Ik heb het uiteindelijk via de software onder Linux (xorg.conf) moeten oplossen. Mijn vermoeden is dat jij eenzelfde oplossing nodig hebt. Wellicht kan je onder OSX ergens een voorkeur opgeven dat er altijd een signaal uitgegeven moet worden?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Daar is dus inderdaad het genoemde tooltje voor. Zal de "naslagwerk" functie van dit topic even completeren. Hier kun je een OS X oplossing downloaden:

http://www.1000klub.com/2...-hdmi-detection-woes.html

Nog niet getest, vanavond even doen.

Gisteravond getest en na een herstart werkt het allemaal perfect. Top! Wel even dit uitvoeren om het werkend te krijgen:
Put the file com.1000klub.hdmireviver into your ~/Library/LaunchAgents and put the HDMIReviver app into /Applications. That'll cause it to automatically run whenever you login.

[ Voor 38% gewijzigd door MrAcid op 08-12-2009 08:37 . Reden: Getest en het werkt. ]

Pagina: 1