Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Start niet meer door vanaf CD

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met de PC van mijn vader. Dit systeem, met een Gigabyte GA-EX38-DS4 mobo, kan niet meer succesvol vanaf CD booten.

Als ik bv. de Samsung HD Diagnose wil doen, krijg ik de melding FreeDOS (dus het 1e begin van het laden van de CD) maar daarna gebeurt er niets. En Memtest86+ geeft "Loading........" en daarna ook niets meer. Er gebeurt gewoon niets meer verder.

Ik heb het BIOS al eens naar default gereset (aangezien het systeem lichtelijk was overgeklokt) maar dat bood geen oplossing.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
dvd speler stuk? IDE/SATA aansluiting niet helemaal goed meer? IDE/SATA kabel niet goed meer?

Talloze oorzaken ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Eldariel schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:50:
dvd speler stuk? IDE/SATA aansluiting niet helemaal goed meer? IDE/SATA kabel niet goed meer?

Talloze oorzaken ;).
Ik zal de drive eens testen, maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is. Desalniettemin, met computers weet je het maar nooit natuurlijk...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Wildfire schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:02:
[...]

Ik zal de drive eens testen, maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is. Desalniettemin, met computers weet je het maar nooit natuurlijk...
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de dvd speler en/of een kabel de boosdoener was. Je weet het immers maar nooit met pc's ;).

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je dit probleem al opgelost?
Want ik zit met exact hetzelfde probleem en zou graag willen weten waar dit aan ligt.