Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
Not sure of het hier in dit subforum hoort, maar aangezien het om inkomen gaat dacht ik let's go 8)

Ik heb al een aantal jaren een domein, waar ik in eerste instantie een blog ala break.com ofzo van wilde maken. Allerlei stomme filmpjes en plaatjes er op zetten om zo veel viewers te krijgen. Al met al bleek dit toch wat moeilijker dan verwacht, en zit ik nu al 3 jaar lang ofzo verschillende dingen met dat domein te proberen maar kan ik maar niets bedenken wat echt leuk is. Nu dacht ik er aan, om het domein te verkopen… misschien is het immers wel een paar euro waard :+

Sindskort heb ik nog een ander domein, die heb ik ergens geparkeerd omdat ik dacht dat het wel ’n interessante domeinnaam was en het me in de toekomst misschien nog wat geld kon opleveren *D.

Ik vraag me echter af, wanneer is een domein het waard, om geld in de verkoop te steken? Ik parkeer dat ene domein nu bijvoorbeeld bij een wereldwijd bekende koop en verkoop organisatie voor domeinen/websites. Daar worden echter nog 3 miljoen domeinen ofzo te koop aangeboden, waardoor mijn domeinnaam niet opvalt. Voor 39,- kan je je domein op de voorpagina laten zetten als ‘featured domain’, om zo meer mensen te interesseren voor het domein.

Nu vraag ik me af, wanneer is een domein die 39,- waard? Wat voor soort domein moet het dan zijn, of is het het waard zijn afhankelijk van wat ik er voor over heb?
Voor die 39euro kan ik het domein bijvoorbeeld ook 4 jaar lang geregistreerd op mijn naam laten…
Een van de twee is gewoon een stomme term die vaak gebruikt wordt door jongeren, de ander is een die meer in de zakelijke wereld gebruikt kan worden..

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

http://www.jeweettogh.nl/

http://www.im-professionals.com/

Bedoel je die?

Die eerste zal weinig waarde hebben, die tweede wellicht meer. Maar hoeveel is niet te zeggen. Dat is puur afhankelijk of iemand er plannen voor heeft.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• De_Bastaard
Jep die twee. Alhoewel ze in mijn signature staan heb ik ze bijvoorbaat eigenlijk niet vermeld voordat ik dadelijk allerlei spam reacties naar me toe gesmeten krijg :P

im is trouwens Information Management, een toch niet onbekende term in de IT branche..

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

-d-

Voor die twee namen is het niet waard 39 euro uit te geven, de verkoopprijs zal waarschijnlijk niet boven die prijs uit komen.

Verwijderd

-d- schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:33:
Voor die twee namen is het niet waard 39 euro uit te geven, de verkoopprijs zal waarschijnlijk niet boven die prijs uit komen.
Kan je in de toekomst kijken dan?
Je weet toch nooit wat er allemaal kan gebeuren?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:40:
[...]

Sterk over het woordje 'waarschijnlijk' heen gelezen? :>

Overigens ben ik ook van mening dat die domeinen het geld niet waard zijn. Sowieso zou ik, als ICT'er, bij een domein met een dash [-] al gaan kijken of ik niet iets anders met een dash kan aanmaken.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Aangezien beide uit samengestelde woorden bestaan waarvoor vele alternatieven beschikbaar zijn acht ik de waarde nihil. (Buiten dat domeinen houden voor de verkoop lame is.)

Verwijderd

[...]

Misschien start iemand het bedrijf IM-professionals op.... Dan wordt het interessant.
Die eerste website zou ik lekker snel opzeggen, geen geld waard.

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Volgens mij is in het algemeen de waarde van domeinnamen al niet zo groot meer.
Hoeveel internet gebruikers 'proberen' nog een site te vinden door een bepaalde term als internetadres in te typen? Waarschijnlijk bIjna niemand, omdat je dan bijna altijd op spam uitkomt.

Het is veel waardevoller om vindbaar te zijn bij bijv. google, dan een goede domeinnaam.

Ik denk ook dat bovenstaande domeinnamen (bijna) niets waard zijn en in de toekomst nog minder waard zullen worden.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Domeinnamen met een koppelteken zijn trouwens waardeloos indien de domeinnaam zonder koppelteken(s) er niet bijgeleverd wordt.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je geld moet betalen omdat je domein anders niet opvalt dan zal het niet die 40 euro waard zijn om er in te investeren. Als het zo'n goed domein is, dan valt het namelijk vanzelf op :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15

TheDane

1.618

Marzman schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:47:
Als je geld moet betalen omdat je domein anders niet opvalt dan zal het niet die 40 euro waard zijn om er in te investeren. Als het zo'n goed domein is, dan valt het namelijk vanzelf op :)
Met 1 zinnetje de complete draagkracht van de westerse economie om zeep geholpen _/-\o_

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Eijkb

Zo.

Domeinnamen zijn geld waard indien:

1) Een persoon / bedrijf de naam heel graag wilt hebben.
2) Het domein een boel verkeer genereerd (dus al succes heeft).
3) Het domeinnaam een generieke naam heeft (bv. sex.nl).

Jouw domeinen voldoen niet aan 2 en 3 dus moet je hopen op 1 en die komen vanzelf wel (gezien de specifieke interesse) en heeft een verkoopsite dus weinig nut.

.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

-d-

[...]

Ja, ik kan in de toekomst kijken - neem m'n tip aan en bespaar jezelf 39 euro. Sterker nog, ik zou de registratie uberhaupt niet verlengen.
Tuurlijk, d'r is altijd een miniscule kans dat je er meer dan 39 euro voor vangt, maar dan kan je net zo goed naar de Bruna gaan en voor 39 euro krasloten halen. Grotere winkans.

Snelle onderbouwing waarom het domein naar mijn mening niks waard is (sorry, misschien niet leuk om te horen, maar beter dan 5 jaar regfee blijven betalen, er niks mee doen en hem niet kwijt te kunnen. Is bij mij vaak genoeg overkomen):

- Dash in domein
- Domein vrij lang
- Weining not geen Search Engine hits
- De versie zonder dash is in alle extensies muv .com gewoon nog vrij te registeren

Mocht je per se toch er geld mee willen verdienen: Gooi er een blog op, schrijf wat artikelen of laat het schrijven door een Indier, gooi er Google Adsense op en kijken wat het doet.

[ Voor 0% gewijzigd door -d- op 08-12-2009 10:49 . Reden: Adwords > Adsense ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reken daar ook de tijd bij die je er nu al aan kwijt bent en dan kom je al snel tot de conclusie dat je hem beter zsm kan verkopen.

Zit zelf een beetje met hetzelfde probleem ;). Vooral omdat de uren die je maakt veel waardevoller waren geweest als je ze ergens anders aan had besteed.

[ Voor 22% gewijzigd door StephaN900 op 08-12-2009 10:27 ]

• De_Bastaard
Dan kan ik inderdaad beter die domeinen laten verlopen ;)

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zeg niet dat je ze moet laten verlopen, maar zou ze asap op sitepoint oid zetten en kijken wat je ervoor krijgt. En nee ik zeg dit niet omdat ik hoop ze goedkoop over te kunnen nemen ;).

• De_Bastaard
Ik heb beide al op sedo staan, en im-professionals heb ik ook op brandstack gezet. sitedeals kan ik idd wel eens doen :) Alleen nog 'n richtprijs verzinnen :+
Pagina: 1