Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:55
Hallo,

Sinds afgelopen vrijdagmiddag ligt Moerstaal eruit, buiten mijzelf hebben m'n vrienden die het ook hebben er last van, de site werkt niet etc. : :'(

Voor diegenen die niet weten wat moerstaal is : Via deze site kun je een mail-adres aanmaken en opgeven waar dat mail-adres de e-mail naar toe moet sturen, een zg doorstuur/fwd-mail-adres dus.

Heb behoorlijk wat onderzoek gedaan, maar heb niet kunnen vinden waar dat aan zou kunnen liggen.

Ik krijg dus sinds vrijdagmiddag geen mail meer, en kan dus ook zo snel niks wijzigen om het ergens anders naar toe te laten sturen.

Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen melden?

Alvast bedank, Jacco. _/-\o_

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 13:48

Doezel

Ond

Ik heb er nu ook last van.

De subdomeinen van moerstaal liggen er ook uit. Tevens zijn beide nummers die ik uit SIDN kan halen uitgeschakeld. Het bedrijf "Rede Consultancy" is ook telefonisch niet meer te bereiken.

Ik vermoed het ergste...

Edit, geen paniek!!! zie hieronder.

[ Voor 7% gewijzigd door Doezel op 07-12-2009 10:59 ]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 12:49
Moerstaal wordt (volgens SIDN) gehost bij flaxe-hosting.be

Bij het laatste nieuws wordt verwezen naar http://flaxe.web-log.nl/ en daar staat een heel verhaal over een spoed-verhuizing:
Belangrijke mededeling
Gelieve dit bericht aandachtig te lezen.

Wij hebben helaas een vervelende mededeling voor u. Morgen, vrijdag 4 december, zal er sprake zijn van een uitval op een gedeelte van ons netwerk.

Hoewel we uitval normaliter vooraf tijdig aankondigen is er geheel onverwacht een situatie ontstaan die voor ons overmacht is. Wij willen u toelichten wat er speelt en wat de verwachtingen zijn.

Zoals u wellicht weet bevindt Flaxe.eu zich in een keten. In die keten bevinden zich allerlei bedrijven, zoals KPN met dataverbindingen, maar bevinden zich ook bedrijven waar wij onze apparatuur hebben geplaatst (de z.g. Datacenters). Dat zijn bedrijven die ruimten beschikbaar stellen en waar wij (samen met tientallen andere providers) een deel van huren. Zij stellen dan ook de lijnverbindingen (bandbreedte) beschikbaar en zorgen voor een gekoelde en beveiligde ruimte.

Vanwege risicospreiding hebben wij er al lang geleden voor gekozen onze apparatuur (en als dat van toepassing is ook uw apparatuur) te spreiden over meerdere leveranciers - Datacenters. U merkt daar verder niets van, omdat in alle gevallen (allen a-klasse) de snelheid gelijk is en ook de omstandigheden (koeling, stroom, beveiliging) gelijk zijn.

Vandaag, donderdag 3 december, bereikte ons een vervelend bericht. Een van de Datacenters waar wij onze apparatuur hebben ondergebracht dreigt failliet te gaan. Het gevolg hiervan zou zijn dat de KPN de lijnen bij dit Datacenter zou afsluiten en als gevolg hiervan werd ook onze dienstverlening op het gedeelte van het netwerk dat wij hier hebben ondergebracht bedreigd. Hoe dit zich heeft voltrokken en waarom dit bedrijf in de problemen is gekomen is ons niet bekend, maar wij vonden het niet verstandig lijdzaam af te wachten of dit nog wel of niet zou goedkomen.

Wij hebben dan ook de hele donderdagmiddag en avond voorbereidingen getroffen om ons netwerk bij dit Datacenter weg te halen, en zullen deze voorbereidingen deze nacht voortzetten.

Inmiddels hebben we ook contact gehad met de Datacenters waar we de betreffende servers zullen gaan onderbrengen, en zij helpen mee in de voorbereidingen om de servers weer snel draaiend te krijgen. Wij verplaatsen morgen (vrijdag overdag en deels avond en nacht) alle apparatuur naar de andere Datacenters en brengen stapsgewijs alles weer in de lucht. Als dit afgerond is, is alles weer stabiel en snel bereikbaar.

Gezien de enorme omvang van deze overdracht kunnen de werkzaamheden tot in de loop van zaterdag duren.

Helaas hebben wij onvoldoende mogelijkheden gehad u tijdig te informeren, omdat wij dit zelf pas sinds vanmiddag weten. Met deze mail hopen we u te informeren in het geval u uitval ondervindt.

Wij zijn met ons gehele team bezig met het overzetten van onze servers en waarschijnlijk morgen dus ook verminderd bereikbaar.

We zullen morgen een website aanmaken waarop u de vorderingen van overdracht kunt volgen. Wij mailen u morgenochtend het adres van deze website.

De situatie die is ontstaan is buitengewoon vervelend en komt voor ons compleet uit de lucht vallen, maar wij willen u benadrukken dat Flaxe.eu een zeer gezond en snelgroeiend bedrijf is dat er bewust voor kiest om zelf de regie te houden op de ontstane situatie en niet af te wachten tot het faillissement van het Datacenter wordt uitgesproken.

Wij zullen u via een mail informeren als de gehele dienstverlening weer hersteld is en bieden (ook in deze overmachtsituatie) onze excuses aan voor eventuele problemen die u ondervindt.

Het Team- Flaxe.eu Webhosting
Schijnbaar is men nog bezig :(

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 13:48

Doezel

Ond

Ah, Thanks!

ik kreeg toevallig net weer een e-mail binnen via moerstaal

(*@ohdie.nl)

Heb wel nu al mijn paypal, tweakers, ebay, msn en nog een aantal fora verhuisd naar gmail... :-)

[ Voor 35% gewijzigd door Doezel op 07-12-2009 10:57 ]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:39
Robocom schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:35:
Moerstaal wordt (volgens SIDN) gehost bij flaxe-hosting.be

Bij het laatste nieuws wordt verwezen naar http://flaxe.web-log.nl/ en daar staat een heel verhaal over een spoed-verhuizing:

[...]
Schijnbaar is men nog bezig :(
Lees ook dit artikel over deze situatie: http://www.ispam.nl/archi...iocentre-in-de-problemen/

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:55
Bedankt voor de info, zover had ik nog niet gekeken.

Krijg ondertussen ook weer mail binnen, dus denk dat het wel weer voorbij is, gelukkig maar!
Had ook bijna stappen ondernomen om alles onder te brengen bij m'n gmail-account.

Allen bedankt voor de info! :)
Pagina: 1