Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200
Verwijderd
of een certificaat als geldig wordt gezien, ligt aan de browser.
Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200
Verwijderd
als je dan intern zit en je verbind met de interne url: nl-mailserver5.mijnbedrijf.local dan zal dat certificaat een foutmelding geven ja.
zorg dus dat je intern ook verbinding maakt met de internet namen.
Verwijderd
Hoe log je in?RedGolf schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:23:
Wanneer ik nu vanaf mijn werk wil inloggen op de server thuis gaat dat goed totdat het certificaat gecontroleerd wordt en ik krijg dan een melding
https://remote.domein.nl -> https://remote.domein.nl/Remote/logon.aspx
Vervolgens username en ww invullen, dan kom ik op een basis pagina van Small Business server, waar ik email kan controleren, met een computer kan verbinden of naar de interne site kan gaan.
- (1) De email controleren gaat goed
- (2) Bij het verbinden met de server, krijg ik eerst een melding (geen waarschuwing) of ik de computer wil vertrouwen, ja dus. Dan wordt de sessie gestart van het externe bureaublad van mijn server en moet ik opnieuw een username en ww opgegeven, waarna even later de melding verschijnt dat ik het juiste certifcaat moet installeren (er is nu alleen een self issued certifcaat aanwezig op de server)
- (3) Bij de inerne website krijg ik: Error Code: 502 Proxy Error. The specified Secure Sockets Layer (SSL) port is not allowed. ISA Server is not configured to allow SSL requests from this port. Most Web browsers use port 443 for SSL requests. (12204) . Dit zou misschien ook te maken kunnen hebben met de configuratie op mijn werk, waar ik echt niks aan kan veranderen.
Wat de interne website betreft niet, maar het inloggen op de server (2) wel lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:20:
dit heeft dus niets met certifcaten te maken iig.
Maar wanneer je nu vanaf een willekeurige PC, die je niet zelf beheerd wil inloggen op de eigen server, kun je dat dan oplossen door op de SBS2008 server een gekocht webserver certificaat te installeren. Of moet er ook op de client het juiste certificaat geïnstalleerd zijn, dat laatste is in iedergeval zo wanneer op de server een self signed certificaat staat.vinniel83 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:57:
Windows 2008 SBS vereist in tegenstelling tot 2003 SBS dat er een certificaat op de PC/laptop moet zijn geïnstalleerd voor remote access. Dit mag gewoon een self signed certificate zijn en hoef dus niet perse aangeschaft te worden. Je kunt vanaf de SBS console een install certificate package downloaden, wanneer je deze op de PC/laptop draait wordt het certificaat geïnstalleerd en kun je verbinding maken.
Misschien toch zelf ook even een lesje PKI volgen?Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:20:
dit heeft dus niets met certifcaten te maken iig.
Anyways: voor een Self-signed cert geldt dat je geen trusted public root certificate hebt zoals Thawte/Verisign e.d. dat zijn.
Wil je dus op een non-domain member toch gebruik kunnen maken van de PKI infra van je SBS heb je twee mogelijkheden:
1) exporteer het root certificate van je CA en importeer dat op het te gebruiken device indien mogelijk.
Werkt dat niet omdat bijvoorbeeld je device geen custom root certificates laat installeren of omdat je niks kan veranderen aan de install:
2) schaf een server certificaat aan bij een trusted public certificate authority en gebruik die voortaan.
Afgezien daarvan: RWW gebruikt ook nog eens een redirected RD sessie over 4125, en dat zou best wel eens in wat firewalls geblocked kunnen staan
Je interne website (companyweb? ) draait op poort 444 als ik me niet vergis, vandaar de ISA melding.
[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 07-12-2009 21:47 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
RWW op sbs2008 gaat niet meer over 4125 hoor maar over 443 (tsgateway)alt-92 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:43:
[...]
Misschien toch zelf ook even een lesje PKI volgen?
Anyways: voor een Self-signed cert geldt dat je geen trusted public root certificate hebt zoals Thawte/Verisign e.d. dat zijn.
Wil je dus op een non-domain member toch gebruik kunnen maken van de PKI infra van je SBS heb je twee mogelijkheden:
1) exporteer het root certificate van je CA en importeer dat op het te gebruiken device indien mogelijk.
Werkt dat niet omdat bijvoorbeeld je device geen custom root certificates laat installeren of omdat je niks kan veranderen aan de install:
2) schaf een server certificaat aan bij een trusted public certificate authority en gebruik die voortaan.
Afgezien daarvan: RWW gebruikt ook nog eens een redirected RD sessie over 4125, en dat zou best wel eens in wat firewalls geblocked kunnen staan
Je interne website (companyweb? ) draait op poort 444 als ik me niet vergis, vandaar de ISA melding.
A wise man's life is based around fuck you
Morgen in IIS duiken om uit te zoeken waarom er de verkeerde code gegenereerd wordt. Het is ff zoeken waar alles zit.
Is inmiddels gebeurd, even wachten tot het binnen is. Ging inderdaad foutloos.sanfranjake schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:21:
Je hebt juist SBS. Al die hoofdpijn hierboven had je kunnen voorkomen door gewoon de wizards te gebruiken. Ik wil dan ook voorstellen dat je dan ook vanuit het SBS Console via Network de betreffende wizard voor certificaten gebruikt zodat er een correct request wordt gegenereerd.
Klopt.RedGolf schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:31:
[...]
Maar wanneer je nu vanaf een willekeurige PC, die je niet zelf beheerd wil inloggen op de eigen server, kun je dat dan oplossen door op de SBS2008 server een gekocht webserver certificaat te installeren. Of moet er ook op de client het juiste certificaat geïnstalleerd zijn, dat laatste is in iedergeval zo wanneer op de server een self signed certificaat staat.
Ik krijg echter nog wel de volgende fout:
Network Access Message: The page cannot be displayed
Technical Information (for Support personnel)
Error Code: 502 Proxy Error. The specified Secure Sockets Layer (SSL) port is not allowed. ISA Server is not configured to allow SSL requests from this port. Most Web browsers use port 443 for SSL requests. (12204)
IP Address: 10.58.1.11
Date: 14-12-2009 7:15:39 [GMT]
...wanneer ik op mijn werk via remote.domein.nl wil inloggen op de interne website ( inloggen remote.domein.nl en dan -> Interne website).
Ik kan uit bovenstaande foutmelding niet opmaken of dit nu in mijn server configuratie thuis zit, of dat dit probleem te wijten is aan de beveiliging van het netwerk op mijn werk.