Als ik corel linux installeer op een partitie op de harde schijf hoe moet ik dat linux dan opstarten, want als ik opnieuw opstart kom gewoon windows er weer voor
Verwijderd
Leg eerst eens iets meer uit hoe je het hebt gedaan. Ik heb Corel linux ook gehad. En bij mij deed hij het prima. Je krijgt een grafische Boot menu voor je neus en dan kan je kiezen uit 5 opties corel linux grafisch linux non vga console expert en windows
Welke installatie opties heb je gebruikt?
Welke installatie opties heb je gebruikt?
Verwijderd
Er zijn een aantal opties.
1 Heb je Corel linux op een windows partitie geinstalleerd. Dit is niet aan te raden. Maar ik maak uit je verhaal op dat je hebt gepartitioneerd.
2 Je hebt Linux boven de 8 gigabyte grens staan. Dan loopt lilo vast. LI komt er dan in beeld. Maar windows start wel gewoon op dus dit zal het niet zijn.
3 Je hebt gekozen in het menu voor zelf pakketen installeren. En bent Lilo vergeten mee te nemen. Dan heb je geen boot manager.
En staat de windows MBR er nog steeds.
1 Heb je Corel linux op een windows partitie geinstalleerd. Dit is niet aan te raden. Maar ik maak uit je verhaal op dat je hebt gepartitioneerd.
2 Je hebt Linux boven de 8 gigabyte grens staan. Dan loopt lilo vast. LI komt er dan in beeld. Maar windows start wel gewoon op dus dit zal het niet zijn.
3 Je hebt gekozen in het menu voor zelf pakketen installeren. En bent Lilo vergeten mee te nemen. Dan heb je geen boot manager.
En staat de windows MBR er nog steeds.