Ik heb wat ubuntu VM's draaien op Hyper-V-Server 2008 R2
Nu zocht ik hoe dat zat met die Linux Integration Components en dat blijkt niet supported te zijn voor Debian. Er waren wat guides die ik gevonden had waar ze een workaround er voor hadden waarbij je de kernel moest downgraden en dan de LIC kon installeren. http://blog.allanglesit.c...ts-Ubuntu-and-Debian.aspx
Gezien ik niet een Linux wonder ben kostte het mij wat moeite om dit voor elkaar te krijgen met weinig success.
Toen las ik vorige week dan de linux kernel 2.6.32 stable was. Mooi dacht ik, want deze kernel heeft de Hyper-V drivers al integrated. Dus ik upgrade mijn kernels naar 2.6.32. Maar hoe weet je nou of het werkt?
Ik probeerde de emulated network controller te vervangen naar een synthetic network controller, maar die linux bak vind hem dus mooi niet dan.
Wat doe ik fout?
Ik heb dit gebrobeert wat in die guide stond:
# modprobe vmbus
# modprobe netvsc
# modprobe storvsc
# modprobe blkvsc
maar die modules zijn niet eens installed.
ook dit gebrobeert:
STEP 4 - Configure Modules to be Loaded at Startup (updated 5/20/2009)
Open /etc/initramfs-tools/modules for editing
# nano /etc/initramfs-tools/modules
Add the following to the end
netvsc
blkvsc
storvsc
Rebuild the initrd image
# update-initramfs -u
maar zelfde laken een pak dus.
Weet iemand met iets meer sjoeche van linux hier iets zinnigs over te vertellen? hoe zit het met de Hyper-V drivers in die nieuwe linux kernel?
note: ik heb grub netjes updated dat hij de juiste kernel boot en uname -r geeft ook de juiste kernel weer.
Nu zocht ik hoe dat zat met die Linux Integration Components en dat blijkt niet supported te zijn voor Debian. Er waren wat guides die ik gevonden had waar ze een workaround er voor hadden waarbij je de kernel moest downgraden en dan de LIC kon installeren. http://blog.allanglesit.c...ts-Ubuntu-and-Debian.aspx
Gezien ik niet een Linux wonder ben kostte het mij wat moeite om dit voor elkaar te krijgen met weinig success.
Toen las ik vorige week dan de linux kernel 2.6.32 stable was. Mooi dacht ik, want deze kernel heeft de Hyper-V drivers al integrated. Dus ik upgrade mijn kernels naar 2.6.32. Maar hoe weet je nou of het werkt?
Ik probeerde de emulated network controller te vervangen naar een synthetic network controller, maar die linux bak vind hem dus mooi niet dan.
Wat doe ik fout?
Ik heb dit gebrobeert wat in die guide stond:
# modprobe vmbus
# modprobe netvsc
# modprobe storvsc
# modprobe blkvsc
maar die modules zijn niet eens installed.
ook dit gebrobeert:
STEP 4 - Configure Modules to be Loaded at Startup (updated 5/20/2009)
Open /etc/initramfs-tools/modules for editing
# nano /etc/initramfs-tools/modules
Add the following to the end
netvsc
blkvsc
storvsc
Rebuild the initrd image
# update-initramfs -u
maar zelfde laken een pak dus.
Weet iemand met iets meer sjoeche van linux hier iets zinnigs over te vertellen? hoe zit het met de Hyper-V drivers in die nieuwe linux kernel?
note: ik heb grub netjes updated dat hij de juiste kernel boot en uname -r geeft ook de juiste kernel weer.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.