[Win7] Start niet op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :)

Ik ben het gehele weekend al bezig om de computer van mijn broertje weer op orde te krijgen. Vermoedelijk was de HDD kapot en ik wou er eentje uit mijn computer halen en inbouwen in de andere computer om te kunnen kijken of het aan de HDD lag.

Echter toen ik de HDD uit mijn eigen computer ging halen ging het compleet verkeerd. Omdat ik 2 dezelfde Hdd's heb, had ik hem eerst los gekoppeld en de computer opgestart om te kijken of ik de lege HDD had losgekoppeld. Echter starten mijn computer niet meer op, het beeld bleef zwart, alleen de fans gingen draaien, en de BIOS haalde hij niet eens (Dus ook geen Beeps) Maar dat is een probleem dat ik een tijdje geleden ook heb gehad. Als ik de pc dan even met rust laat, en het later weer probeer start hij gewoon op. Ook in dit geval.

Hij ging netjes door de POST heen maar toen hij Windows ging laden kreeg ik dood leuk de melding "Disk boot failure, Insert system disk and press enter" Niks aan de hand dacht ik. Echter toen ik mijn andere hdd ook weer aankoppelde kreeg.

Via de Win7 dvd heb ik gebruik gemaakt van de optie "Opstart Herstel" Maar deze doet ook niet veel want na de restart komt er weer leuk te staan dat ik er een systeem disk in moet doen. In de details staat Windows-map = .... Staat gewoon niks achter, ook staat er "De partitietabel bevat geen geldige systeempartitie"

Zover ik er wijs uit kan worden vind hij gewoon helemaal geen Windows installatie meer en is de partitie naar de filestijnen.

Heeft iemand voor mij de oplossing om mijn huidige Windows weer tot leven te wekken ?
Alvast bedankt voor het lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
heb je niet per ongeluk een ander onderdeel kapot gemaakt? Of voeding losgetrokken? ik was laatst uren bezig om Windows te starten. Alles geprobeerd dacht ik, bleek het een geheugen stripje te zijn. van die goedkope A-data rommel. Zomaar opeens kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
galmoer schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:57:
heb je niet per ongeluk een ander onderdeel kapot gemaakt? Of voeding losgetrokken? ik was laatst uren bezig om Windows te starten. Alles geprobeerd dacht ik, bleek het een geheugen stripje te zijn. van die goedkope A-data rommel. Zomaar opeens kapot!
Als iets ander kapot geweest zou zijn dan kreeg ik denk ik niet de melding "Disk boot failure, Insert system disk and press enter" Als hij Windows opstart. Wat bedoel je kwa voeding losgetrokken? Als ik iets in mijn pc doe dan haal ik altijd de stroom kabel uit de voeding om de spanning eraf te halen.

Maar even voor de duidelijkheid, het enigste wat ik aan de hdd gedaan heb is de Sata en voedings kabel eruit gehaald en toen de pc weer opgestart. Toen kreeg ik dus die melding, die ik ook kreeg toen ik de hdd weer aansloot.