• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 14:38
Beste mede tweakers,

Specs:
AMD athlon x2 6400+ (niet overgeklokt)
ASUS Croshair Formula II
Kingston 1 gb dual pack (2 gb totaal dus)
XP Profesional

Heb 1,5 jaar geleden een pc door een vriend-icter laten bouwen. vorige maand mobo (een MSI K9A2F) kapot gegaan en ik meteen een nieuw mobo besteld. en een andere video kaart.
Alles ingebouwd netjes Coolermaster koelpasta dr op gesmeerd en hij werkte
Maar vondt hem wel erg veel lawaai maken.

(na 1 dag)
Everest geeft ie 70 graden aan!
En het vreemde is dat hij de eerste dag met een verse xp instaleren gewoon normaal 45-50 graden draaien
dik 4.000 toeren op orginele CPU koeler
Meteen uitgezet af laten koelen en koelblok er af gehaald (na 5 dagen)
Denk te veel koelpasta omdat de pasta nog nat was rond de randen
meest natte er af geveegd en weer aangesloten.

Hele dag lekker gedraaid:
Everest 5 graden :?
in bios 43-45 graden

(Dag later)

Weer alle fans loeien na 10 minuuten gwn internetten
Everest
59-63 graden met gewoon internet/msn geen games of films

Nu weet ik dus niet meer wat het is. Systeem draaid wel goed en als ik mn hand op de cpu koeling leg verbrand deze niet maar is wel aan de warme kant.

Fans draaien goed, goede airflow

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 13:37
Zolang je vinger erop legt en je zegt niet meteen AUW dan is het in principe goed, Ik zou voor de zekerheid nieuwe pasta (Silver geleid goed) op de cpu kletsen 1 1/2 rijstkorrel, ff flink inbakken door bv een goede game een uurtje te draaien en dan weer kijken. Maar vooralsnog zijn je temps best aardig, klinkt wel als een gevalletje teveel pasta....

En let niet op Everest vooral de gratis versie wil nog wel eens verkeerde waardes uitlezen, beter is om de full version ff te checken.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
BAS80 schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:56:
Zolang je vinger erop legt en je zegt niet meteen AUW dan is het in principe goed
:? Dus als je de koeler er helemaal af haalt en in de vriezer legt is het het beste. :p

Ik bedoel als de koeler er slecht op zit wordt die echt niet heet hoor. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 13:37
-The_Mask- schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:59:
[...]

:? Dus als je de koeler er helemaal af haalt en in de vriezer legt is het het beste. :p

Ik bedoel als de koeler er slecht op zit wordt die echt niet heet hoor. ;)
Mits de koeler goed is gemonteerd, zo ken ik er nog 10 Mask. Maar daar komt ie vanzelf wel achter als hij zijn koelpasta nakijkt. ;) Wat ik hem net heb verteld in mijn vorige post.........
Ik ga er van uit als iemand deze site kan vinden dit soort dingen ook weet zoniet kan googelen. Zoniet, een verwijzing naar de FAQ.
En wat is jou aandeel om deze jongeman te helpen? afgezien van mij af te zeiken?

[Voor 4% gewijzigd door BAS80 op 06-12-2009 23:10]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:49

Quad

Selectief doof

Ik ben met Bas80 eens, het eerste wat ik zou doen is nieuwe koelpasta erop doen.
Uurtje zware game gaan doen, of een of andere benchmark programma.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis!❤️

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01-2021

JvW

On my way home...

Kortom, je hebt je oude CPU op het nieuwe moederbord gezet en nu lijken de temps te hoog te worden.
De discussie hierboven gelaten voor wat-ie is lijkt het me simpelweg een kwestie van koelermontage. Ik ken de originele koeler van je CPU niet, maar wellicht is de bevestiging niet echt geschikt voor herhaaldelijk gebruik en sluit-ie niet lekker meer aan. Dus het advies van nieuwe pasta is goed (Wel even de processor goed schoonmaken eerst) en vervolgens de koeler erop (ook hier even checken dat de fan of het koelblok niet vol zit met stof . Goed checken of de hele boel netjes en strak vastzit....

Eventueel is een andere optie om een nieuwe koeler te kopen. Er zijn er legio. Ik ben zelf voorlopig erg happy met mijn coolermaster hyper TX3, en die is met een euro of 15 ook niet al te duur. Niet echt een OC-koeler wellicht maar dat lijk je toch niet te doen.

Mijn ervaringen met Everest en speedfan zijn ook niet bijzonder goed. Ik weet niet hoe accuraat de asus-software werkt? In de tijd dat ik nog een Asus-bord had was er Asus-probe, maar dat was toendertijd een drama. Misschien nu niet meer? En je kunt ook altijd de temps checken in het bios.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Regenton 2.0
MediJack schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:56:
Kortom, je hebt je oude CPU op het nieuwe moederbord gezet en nu lijken de temps te hoog te worden.
De discussie hierboven gelaten voor wat-ie is lijkt het me simpelweg een kwestie van koelermontage. Ik ken de originele koeler van je CPU niet, maar wellicht is de bevestiging niet echt geschikt voor herhaaldelijk gebruik en sluit-ie niet lekker meer aan. Dus het advies van nieuwe pasta is goed (Wel even de processor goed schoonmaken eerst) en vervolgens de koeler erop (ook hier even checken dat de fan of het koelblok niet vol zit met stof . Goed checken of de hele boel netjes en strak vastzit....

Eventueel is een andere optie om een nieuwe koeler te kopen. Er zijn er legio. Ik ben zelf voorlopig erg happy met mijn coolermaster hyper TX3, en die is met een euro of 15 ook niet al te duur. Niet echt een OC-koeler wellicht maar dat lijk je toch niet te doen.

Mijn ervaringen met Everest en speedfan zijn ook niet bijzonder goed. Ik weet niet hoe accuraat de asus-software werkt? In de tijd dat ik nog een Asus-bord had was er Asus-probe, maar dat was toendertijd een drama. Misschien nu niet meer? En je kunt ook altijd de temps checken in het bios.
Tnnx voor de reacties allemaal ;)
Uiteraard heb ik goed gelet op het plaatsen van de koeler en zit goed strak vast.
Ook is het koelblok compleet stofvrij (zou beetje dom zijn een koelblok vol met stof te plaatsen niet?)
ook in de bios geeft hij trouwens rond de 60 graden aan.
Maar zal wel even koelpasta vervangen. Toen ik hem overplaatste heb ik hem ook met wc papier schoon gepoetst.
Maar bedankt voor de tips, hou jullie op de hoogte ;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

BAS80 schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:08:
[...]

En wat is jou aandeel om deze jongeman te helpen? afgezien van mij af te zeiken?
Even duidelijk maken dat het helemaal niet goed hoeft te zijn als je koeler niet warm wordt. Als je koeler een heel klein beetje verkeerd zit en hij maakt geen contact dan blijft 'ie ook koel maar dat vind je CPU niet fijn.

Want dat het goed is als je koeler niet warm wordt klopt gewoon niet helemaal ;)

[Voor 9% gewijzigd door bwerg op 07-12-2009 19:26]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Regenton 2.0
bwerg schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:26:
[...]

Even duidelijk maken dat het helemaal niet goed hoeft te zijn als je koeler niet warm wordt. Als je koeler een heel klein beetje verkeerd zit en hij maakt geen contact dan blijft 'ie ook koel maar dat vind je CPU niet fijn.

Want dat het goed is als je koeler niet warm wordt klopt gewoon niet helemaal ;)
Net koeler er afgehaald en koelpasta was nog een beetje nat op sommige plekken. (kon de prosessor wel vastpakken na 4a 5 minuuten was niet heet, wel warm

Compleet schoongemaakt en een dun laagje nieuwe pasta aangebracht koelerblok er op vast geklikt en zat muur vast op prosessor.
eerste 20 minuuten normale temp en na half uurtje een uitzending via uitzendinggemist bekeken te hebben begon de fan weer te loeien en was hij weer heet

Temperatuur overzicht:

Net na aanbrengen 45 in bios / 10 graden in everest :?
na ca 30 minuuten 60 in bios / 65 graden in everest :|

koelblok kan ik gewoon vast pakken zonder te verbranden
systeem loopt gewoon stabiel
kamer temperatuur is 20 graden precies
temp in kast is 31 graden
Koelpasta blijft wel nat hoort dit?

Wat kan er nu nog fout zijn? krijg aankomende week videokaart binnen(Club 3D HD5850 :9~ ) maar durf mijn systeem nu niet te belasten als hij al 65 graden word idle.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 16:30
Het lijkt haast of je koeler na een kort poosje zichzelf ietwat los maakt van de CPU. Als de fan als een idioot begint te draaien (wat aanduidt dat de processor erg heet begint te worden) terwijl je koelblok slechts warmpjes wordt, geeft toch te denken dat het contact dus verre van optimaal is.

Mogenlijke oplossing is een goedkoop koelertje (voor 15 euro moet je ze al wel kunnen vinden) die je CPU koel moet kunnen houden kopen en daarmee eens verder testen. Verder misschien verstandig om te kijken of het bracket waar de koeler aan hangt wel goed op het moederbord zit.

• Regenton 2.0
dahakon schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:53:
Het lijkt haast of je koeler na een kort poosje zichzelf ietwat los maakt van de CPU. Als de fan als een idioot begint te draaien (wat aanduidt dat de processor erg heet begint te worden) terwijl je koelblok slechts warmpjes wordt, geeft toch te denken dat het contact dus verre van optimaal is.

Mogenlijke oplossing is een goedkoop koelertje (voor 15 euro moet je ze al wel kunnen vinden) die je CPU koel moet kunnen houden kopen en daarmee eens verder testen. Verder misschien verstandig om te kijken of het bracket waar de koeler aan hangt wel goed op het moederbord zit.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het koelblok los zit. pc draaid nu en komt niet boven de 65 uit en kan blok bewegen wat ik wil maar zit muur vast.
Ook als ik het blok los haal zit de afdruk van de pasta precies in het midden het blok.

Maar ga die ene koeler toch maar is proberen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:09
En niemand komt op het idee dat wellicht de temperatuursensor niet helemaal lekker is?

Als de topicstarter zegt dat het koelblok strak op de core zit, en met weinig koelpasta, dan neem ik aan dat het goed zit.

Probeer eens een bios update zou ik zeggen :)

Gigabyte Aorus B550 Pro / Ryzen 5 3600 / 6800 XT / 1 TB NVME / 16 GB 3600 C15

Anoniem: 256488

Vcore goed staan? Systeemkast fans nog goed?

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 08-12-2009 00:14]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01-2021

JvW

On my way home...

Het zou inderdaad ook een probleem met de temp-sensor kunnen zijn. Ik ben daar niet zo in thuis, maar de vrienden bij de overclocking sectie wellicht wel.

Is het mogelijk dat de koeler beschadigd is bij het verwijderen/terugplaatsen? Bij een kleine vervorming is de kans op problemen met het raakvlak al vrij groot kan ik me indenken.
En nogmaals: De coolermaster Hyper TX3 is een goedkope koeler die wellicht het proberen waard is, zeker nu je de stock nog gebruikt.

Edit: Ik zie nu dat ik in dit topic al 2 keer dezelfde koeler aanraad... Nee, geen reclame, geen aandelen, geen commissies... :) Ik heb dat ding toevallig zelf deze week gekocht.
Er is vast nog meer keus

[Voor 18% gewijzigd door JvW op 08-12-2009 00:18. Reden: voor er klachten komen....]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Anoniem: 256488

De coolermaster Hyper TX3 zal zeker goed koelen maar eigenlijk moet die stock toch ook goed zijn als je niet overklokt. Misschien power regulators niet goed meer.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 256488 op 08-12-2009 00:35]

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-06-2019
Wanneer de GPU in gebruik wordt genomen kan deze onder load de temperatuur in de case verhogen, wat weer invloed heeft op de temperatuur van de CPU. Vroeger was het zo dat dit alleen gebeurde tijdens het spelen van 3D games of bij gebruik van 3D applicaties, echter tegenwoordig wordt de GPU ook gebruikt tijdens het surfen in een browser ten behoeve van Flash hardware-acceleratie.

Onlangs viel mijn PC telkens uit door een oververhitte CPU. Hier had ik voorheen alleen last van tijdens het spelen van games. Echter nu valt de PC ook uit tijdens het bekijken van een Flash HD video op Youtube.
Ik gebruik dan ook de laatste Catalyst drivers en de 10.1 beta Flashplayer. Werkt zeer soepel. Geen dramatische framedrops meer tijdens het bekijken van Flash videos. Het nadeel daarbij is wel dat dan ook in dit geval de GPU de case extra verhit.

Wanneer je airflow al goed is en je je CPU en GPU niet wilt terugklokken, dan kun je bijvoorbeeld een beter presterende koeler aanschaffen in combinatie met goed presterende koelpasta zoals MX3.

• Regenton 2.0
Arcane Apex schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 03:44:
Wanneer de GPU in gebruik wordt genomen kan deze onder load de temperatuur in de case verhogen, wat weer invloed heeft op de temperatuur van de CPU. Vroeger was het zo dat dit alleen gebeurde tijdens het spelen van 3D games of bij gebruik van 3D applicaties, echter tegenwoordig wordt de GPU ook gebruikt tijdens het surfen in een browser ten behoeve van Flash hardware-acceleratie.

Onlangs viel mijn PC telkens uit door een oververhitte CPU. Hier had ik voorheen alleen last van tijdens het spelen van games. Echter nu valt de PC ook uit tijdens het bekijken van een Flash HD video op Youtube.
Ik gebruik dan ook de laatste Catalyst drivers en de 10.1 beta Flashplayer. Werkt zeer soepel. Geen dramatische framedrops meer tijdens het bekijken van Flash videos. Het nadeel daarbij is wel dat dan ook in dit geval de GPU de case extra verhit.

Wanneer je airflow al goed is en je je CPU en GPU niet wilt terugklokken, dan kun je bijvoorbeeld een beter presterende koeler aanschaffen in combinatie met goed presterende koelpasta zoals MX3.
Ja zit nu op de onboard kaart aangezien die PC globe.nl 3 weken nodig heeft mn HD 5850 videokaart te leveren.
Gpu staat nu op 64 met alleen msn, muziek en internet
Ook heb ik de koeler op het cpu blokje geplaatst die optioneel bij het mobo zat.
Cpu staat nu op 13 graden op everest (was t maar waar 8)7 )
in bios 52
dus even kijken hoelang hij nog koel blijft.
z

• Regenton 2.0
Weer een probleempje:
De Coolermaster Hyper TX3 binnen gekregen, geinstaleert en pc aangezet.
Tot in de bios draaide hij prima maar toen hij xp wou gaan laden dacht ik even dat ik in een vliegtuig zat:S
Fan draaid nu 2860 RPM terwijl de cpu zelf 40-45 graden wordt (hoe veel kouder wil je een 6400+ krijgen?:P)
In bios gekeken maar kan nergens vinden hoe ik hem afstel (ASUS Formula 2)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 01:40
Heb je eens BIOS-update al geprobeerd ? Ik heb het al aangeraden gezien, maar ik weet niet of je het al hebt uitgevoerd. Zit er bij die koeler geen fancontroller of iets dergelijks ? Anyway, hoe zijn je temperaturen nu ?
Probeer eens in Windows te checken met software zoals CoreTemp of RealTemp of HWMonitor.

Er is namelijk grote kans voor dat je BIOS de CPU-temps uitleest van een sensor op het mobo, terwijl alle ietwat recente CPU's ook een temp-sensor hebben ingebouwd. Ik kan bv. bij mij met SpeedFan 2x mijn CPU-temps aflezen, een van mijn mobo en een van mijn CPU zelf. Meestal is die van de CPU iets sneller in het detecteren van temp-veranderingen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Regenton 2.0
Petervanakelyen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:32:
Heb je eens BIOS-update al geprobeerd ? Ik heb het al aangeraden gezien, maar ik weet niet of je het al hebt uitgevoerd. Zit er bij die koeler geen fancontroller of iets dergelijks ? Anyway, hoe zijn je temperaturen nu ?
Probeer eens in Windows te checken met software zoals CoreTemp of RealTemp of HWMonitor.

Er is namelijk grote kans voor dat je BIOS de CPU-temps uitleest van een sensor op het mobo, terwijl alle ietwat recente CPU's ook een temp-sensor hebben ingebouwd. Ik kan bv. bij mij met SpeedFan 2x mijn CPU-temps aflezen, een van mijn mobo en een van mijn CPU zelf. Meestal is die van de CPU iets sneller in het detecteren van temp-veranderingen.
Bios update nog niet gedaan.
Ik gebruik zelf altijd Everest
hier geeft hij gisteren 60 graden aan met nieuwe koeler en in de bios 45
Nu geeft hij ook in windows 45 graden aan en in de bios rond de 35
Dus temps zijn perfect voor een AMD 6400+ x2
Maar de grote fan op mn mobo blijft voluit draaien.
Staat in de beschrijving dat hij max 25000 toeren maakt
Bij everest en bios is dit 2848! Is ook zeker te horen!
Zou dit echt te verhelpen zijn met een bios update? vindt het persoonlijk niet echt fijn om in de bios te klooien;)

• Petervanakelyen
Regenton 2.0 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:53:
[...]

Bios update nog niet gedaan.
Ik gebruik zelf altijd Everest
hier geeft hij gisteren 60 graden aan met nieuwe koeler en in de bios 45
Nu geeft hij ook in windows 45 graden aan en in de bios rond de 35
Dus temps zijn perfect voor een AMD 6400+ x2
Maar de grote fan op mn mobo blijft voluit draaien.
Staat in de beschrijving dat hij max 25000 toeren maakt
Bij everest en bios is dit 2848! Is ook zeker te horen!
Zou dit echt te verhelpen zijn met een bios update? vindt het persoonlijk niet echt fijn om in de bios te klooien;)
Doe eens een BIOS update. Zeker met moderne technieken zoals Asus EZ-Flash ed, is er zo goed als geen gevaar meer aan gebonden. Ik heb het zelf al honderden keren gedaan, en heb het nog nooit weten mislopen.

• Regenton 2.0
Petervanakelyen schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:07:
[...]

Doe eens een BIOS update. Zeker met moderne technieken zoals Asus EZ-Flash ed, is er zo goed als geen gevaar meer aan gebonden. Ik heb het zelf al honderden keren gedaan, en heb het nog nooit weten mislopen.
Ok, Ga het zo even proberen.
Ben net trouwens even met speedfan zitten klooien.
Als ik de % naar beneden draai gebeurd en niks kwa geluid en snelheid (blijft 2880 RPM)
Als ik m op 30% zet gaat de cpu fan niet sneller dan 500 RPM, zet ik hem op 35% blaast hij weer 2800 RPM
Maar de temp komt niet boven de 46 graden zelfs niet na een half uur op 500 RPM

Ga zo even bios updatje doen

• Regenton 2.0
Bios update gedaan en CPU warmte komt niet boven de 38 graden uit maar de fan blijft op vol vermogen draaien!
Iemand nog een oplossing?

• Petervanakelyen
Regenton 2.0 schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:07:
Bios update gedaan en CPU warmte komt niet boven de 38 graden uit maar de fan blijft op vol vermogen draaien!
Iemand nog een oplossing?
Staat in je BIOS wel iets van Intel SpeedStep of Automatic Fan Speed aan ?

• Regenton 2.0
Petervanakelyen schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:35:
[...]

Staat in je BIOS wel iets van Intel SpeedStep of Automatic Fan Speed aan ?
Ja, stond op auto cycle (is een AMD geen Intel trouwens) nu heb ik hem op q mode gezet en de richt temperatuur naar de 50 ipv 40 graden en nu onder het internetten enz. loopt ie nog op volle toeren en af en toe valt ie een 1 seconden of minder terug en daarna gaat ie weer voluit.
of als ik hem gewoon op windows laat staan gewoon idle zonder progs dan gaat de van iets van 4a 5 seconden op 300 RPM en daarna weer op volle toeren 2800 RPM.
Snap er niks meer van

• Petervanakelyen
Regenton 2.0 schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:40:
[...]

Ja, stond op auto cycle (is een AMD geen Intel trouwens) nu heb ik hem op q mode gezet en de richt temperatuur naar de 50 ipv 40 graden en nu onder het internetten enz. loopt ie nog op volle toeren en af en toe valt ie een 1 seconden of minder terug en daarna gaat ie weer voluit.
of als ik hem gewoon op windows laat staan gewoon idle zonder progs dan gaat de van iets van 4a 5 seconden op 300 RPM en daarna weer op volle toeren 2800 RPM.
Snap er niks meer van
Hoe is je CPU-gebruik op dat moment ?
Dus open Taakbeheer (maximaliseer) en kijk, terwijl je hoort wat je huidige fanspeed is, naar de grafiek van de CPU-usage. Normaal zou het dus zo moeten zijn dat tijdens de idle momenten (dat je CPU niets aan het doen is, CPU-usage theoretisch 0%) je fan minder hard gaat draaien.

• Regenton 2.0
Petervanakelyen schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:44:
[...]

Hoe is je CPU-gebruik op dat moment ?
Dus open Taakbeheer (maximaliseer) en kijk, terwijl je hoort wat je huidige fanspeed is, naar de grafiek van de CPU-usage. Normaal zou het dus zo moeten zijn dat tijdens de idle momenten (dat je CPU niets aan het doen is, CPU-usage theoretisch 0% ofzo) je fan minder hard gaat draaien.
Ja dan staat hij op 0% toen nieuwe mobo er in kwam hdd geformateerd en verse xp Profesional geinstaleerd dus dat kan het ook niet zijn.
Heb hem nu ook weer op Cycle mode staan omdat ik nu nog gekker werd van de fan en ik dacht dan het motortje er niet beter op werd als ie elke 5a 10 seconde even naar 0 en dan weer voluit moet draaien.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee