Hsdpa netwerk problemen bij T-Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 1.440 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 01:31
Zins 20 nov 2009 zijn er problemen

T-Mobile Hsdpa Netwerk constant geswitch tussen 3g en H speedtest van 141 kbit/s

1699,22 is op gelost, 1 maand wnw plus gratis daarna 20% korting tot de mast er is

T-Mobile constant H
15 Nov 2009 en Hsdpa
Op zolder
1 Kpn NL met Hsdpa 2 soms 3 Streepen, Op straat 4 streepen volle bak, Binnen in de woonkamer 2 streepen verbonden met Cell 32121 Lac 1080 mast hier vandaan 553,15 meter zins 2 maanden
2 T-Mobile NL met Hsdpa, 2 Streepen, Op straat soms 1 Streepje kans op weg vallen, Binnen in de woonkamer heel soms 1 streepje maar is dan ook zo weer weg verbonden met Cell 7197 Lac 713 mast 1,98 km
3 Vodafone NL met Hsdpa soms 1 Streepje met kans op weg vallen, Op straat met 1 Streepje kans op weg vallen, Binnen in de woonkamer met 1 Streepje kans op weg vallen verbonden met Cell 14551 Lac 101 mast hier vandaan 6,01 km

T-Mobile constant 3G en en geswitch tussen 3g en H
NU 6 Dec 2009 met Hsdpa
Op zolder
1 Kpn NL met Hsdpa 2 a 3 Streepen, Op straat 4 streepen volle bak, Binnen in de woonkamer 2 a 3 streepen verbonden met Cell 32122 Lac 1080 mast hier vandaan 553,15 meter zins 2 maanden
2 Vodafone NL met Hsdpa soms 1 Streepje, Op straat met moeite 1 Streepje, Binnen in de woonkamer met moeite 1 Streepje verbonden met Cell 45623 Lac 101 mast hier vandaan 3,61 km
3 T-Mobile NL met Hsdpa, met moeite 1 Streepje, Op straat met moeite 1 Streepje, Binnen in de woonkamer niks verbonden met Cell 7209 Lac 713 mast hier vandaan 3,61 km

[ Voor 73% gewijzigd door Blids op 14-12-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Uhm... probeer eens een schriftelijke ingebrekestelling... daarna moet je zonder enig probleem je abbo kunnen opzeggen (win evt. wat info in bij je rechtsbijstandsverzekering).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert_-_Jan
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Zo'n uitgebreid verhaal lijkt me beter op zijn plek in een klachtenbrief (en dan nog is het best lang).

Bovendien, wat wil je nu met dit topic bereiken? Dat geef je volgens mij niet aan. Tips, advies, instemming, discussie (waarover?). Laat het even weten! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Je hebt het niet zo op T-mobile geloof ik...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Ik heb geen zin om alles te lezen (wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?).

1 Ding wil ik wel even kwijt: het switchen tussen 3G en H is een zeer bewuste keuze aangezien 3G minder stroom verbruikt dan H en H is in principe nutteloos als je wilt bellen. Dus, als je gaat bellen switcht hij naar 3G (tenzij je ondertussen internet gebruikt, dan is het immers nuttiger om H aan te houden ivm de snelheid) zodat je stroom bespaart.
Eigenlijk is het dus een goede keuze. Wat jij aangeeft (dat je hebt geïnformeerd met T-Mobile), tsja, daar heb ik ook geen verklaring voor. Ik heb zakelijk geïnformeerd en daar werd verteld dat het een bewuste keuze is, bovendien belasten ze hiermee het netwerk minder (des te meer er op H zitten, des te meer belasting). Juist voor de internetgebruikers zou dit de ervaring dus moeten verbeteren! Dit bevestigt dus het verhaal van de medewerker van T-Mobile.

Overigens wil ik dan ook meteen even een tweede ding kwijt: ik heb 0 problemen met T-Mobile en 3G/H en de verbonden verbindingen zoals jij dat noemt. Ik zit regelmatig op verschillende sites en het werkt allemaal prima! Tussen Bilthoven en Amersfoort valt ook bij KPN en Vodafone het netwerk terug op 2G (GPRS) voor zover ik weet (ik heb dit laatst vergeleken met een collega en deze had hetzelfde als ik met T-Mobile).

Ook met Youtube, streaming e.d. heb ik geen problemen (vnl. in het Noorden, dus ik heb bovendien veel 'last' van 2G dekking - met elk netwerk overigens).

Nogmaals: wat is het doel van je topic? Ons overhalen niet naar T-Mobile over te stappen of juist over stappen naar Hi? Vergeet niet: er zijn vele ervaringen met elk netwerk! Een andere collega van mij is van T-Mobile overgestapt naar KPN omdat iedereen KPN altijd de hemel in prijst (hij woont ook in het Noorden) en hij heeft op zo ongeveer elke plek vergelijkbare dekking als bij T-Mobile. Hij vond het netwerk van T-Mobile ook stabieler (gesprekken vallen nog wel eens weg bij KPN). Dus, dat is alweer een ervaring die juist voor T-Mobile spreekt.

Je verhaal en manier van schrijven doet me overigens denken aan een topic eerder op Tweakers over de Orange masten e.d. Heb jij deze ook geschreven?

EDIT: Ja dus..

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan90 op 06-12-2009 22:08 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Sp!tF!re schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:06:
Ik heb geen zin om alles te lezen (wat wil je hier nou eigenlijk mee bereiken?).

1 Ding wil ik wel even kwijt: het switchen tussen 3G en H is een zeer bewuste keuze aangezien 3G minder stroom verbruikt dan H en H is in principe nutteloos als je wilt bellen. Dus, als je gaat bellen switcht hij naar 3G (tenzij je ondertussen internet gebruikt, dan is het immers nuttiger om H aan te houden ivm de snelheid) zodat je stroom bespaart.
Eigenlijk is het dus een goede keuze. Wat jij aangeeft (dat je hebt geïnformeerd met T-Mobile), tsja, daar heb ik ook geen verklaring voor. Ik heb zakelijk geïnformeerd en daar werd verteld dat het een bewuste keuze is, bovendien belasten ze hiermee het netwerk minder (des te meer er op H zitten, des te meer belasting). Juist voor de internetgebruikers zou dit de ervaring dus moeten verbeteren! Dit bevestigt dus het verhaal van de medewerker van T-Mobile.

Overigens wil ik dan ook meteen even een tweede ding kwijt: ik heb 0 problemen met T-Mobile en 3G/H en de verbonden verbindingen zoals jij dat noemt. Ik zit regelmatig op verschillende sites en het werkt allemaal prima! Tussen Bilthoven en Amersfoort valt ook bij KPN en Vodafone het netwerk terug op 2G (GPRS) voor zover ik weet (ik heb dit laatst vergeleken met een collega en deze had hetzelfde als ik met T-Mobile).

Ook met Youtube, streaming e.d. heb ik geen problemen (vnl. in het Noorden, dus ik heb bovendien veel 'last' van 2G dekking - met elk netwerk overigens).

Nogmaals: wat is het doel van je topic? Ons overhalen niet naar T-Mobile over te stappen of juist over stappen naar Hi? Vergeet niet: er zijn vele ervaringen met elk netwerk! Een andere collega van mij is van T-Mobile overgestapt naar KPN omdat iedereen KPN altijd de hemel in prijst (hij woont ook in het Noorden) en hij heeft op zo ongeveer elke plek vergelijkbare dekking als bij T-Mobile. Hij vond het netwerk van T-Mobile ook stabieler (gesprekken vallen nog wel eens weg bij KPN). Dus, dat is alweer een ervaring die juist voor T-Mobile spreekt.

Je verhaal en manier van schrijven doet me overigens denken aan een topic eerder op Tweakers over de Orange masten e.d. Heb jij deze ook geschreven?

EDIT: Ja dus..
Het switchen is niet erg tussen 3G en H als ik er geen problemen mee had

Ik heb de problemen niet bij 3 streepen bereik

Bij kpn en vodafone blijf ik gewoon 3G houden daar tussen blithoven en amersfoort ook met t-mobile hou ik Hsdpa als het in de trein niet druk is geld ook voor Kpn

Lees probleem op het T-Mobile forum het zijn er genoeg
https://t-mobile-forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=106665
http://www.mobilyz.com/fo...k-problemen-t-mobile.html
http://www.gsmhelpdesk.nl....php?f=15&t=17149&p=91615

Waar een andere heen gaat moet die gene zelf kiesen

Ik test soms alle 3 de netwerken dan alleen hsdpa netwerken en Kpn is echt overal bereik ook zit T-Mobile daar ook niet zo ver van af
Als ik de telefoon alleen op Hsdpa zet verbaast het mij dat er toch Hsdpa op heel veel plaatsen is dus toch wel dik 94% dekking in nederland

ik heb al zo veel cell-id van alle 3 de netwerken

Je mag danken wat je wilt ieder zijn ding toch, van de orange masten heb ik ook geschreven om dat ik bij Orange zat van wege de beste Hsdpa dekking in mij woonplaats en had T-Mobile wat mindere Hsdpa dekking waar ik ook bij zit.

Ik heb nooit 3G meer gezien na 2006 ook niet tijdens het bellen altijd H ik heb 3G nooit meer en het grootste probleem door het switche tussen 3G en H de batterij is nu nog sneller leeg dan voor heen

[ Voor 18% gewijzigd door Blids op 10-12-2009 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22

-d-

Porteer uit naar je nieuwe provider, probleem opgelost. Probeer je verhaal ook eens duidelijk samen te vatten, geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Sinds ongeveer 18.30u vanavond, is de snelheid bij Web n Walk PLUS, in de regio Amsterdam, in elkaar gezakt tot ongeveer 90kbit/s downstream.
Getest op http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1
Meer mensen die deze dramatische snelheid kunnen bevestigen en/of weten wat er gaande is?

Ook SMS komt maar mondjesmaat binnen, zelfs enkele berichten lost.
Netwerkbereik is volle bak op 3G, ik zit op een hoge locatie en heb hiermee tot dusver nog nooit problemen gehad.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Het switchen tussen 3G en H is nog steeds maar dat is niet erg,

De probleemen zijn weg, Internet, streaming, Tv Kijken, zonder probleemen

6 Dec 2009 met Hsdpa
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 Kpn NL met op zolder Hsdpa 2 a 3 Streepen, Op straat 4 streepen volle bak, Binnen in de woonkamer 2 a 3 streepen verbonden met Cell 32122 Lac 1080 mast hier 553,15 meter vandaan zins 2 maanden, Eindeloos online - speedtest 361 kbit/sec
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 Vodafone NL met op zolder Hsdpa soms 1 Streepje, Op straat met moeite 1 Streepje, Binnen in de woonkamer met moeite 1 Streepje verbonden met Cell 45623 Lac 101 mast hier 3,61 km vandaan, Vodafone Zorgloos - speedtest 401 kbit/sec
3 T-Mobile NL met op zolder Hsdpa, met moeite 1 Streepje, Op straat met moeite 1 Streepje, Binnen in de woonkamer niks verbonden met Cell 7209 Lac 713 mast hier 3,61 km vandaan, T-Mobile WNW Plus - speedtest 141 kbit/sec

NU 14 Dec 2009 met Hsdpa
1 Kpn NL met op zolder Hsdpa 2 a 3 Streepen, Op straat 4 streepen volle bak, Binnen in de woonkamer 2 a 3 streepen verbonden met Cell 32122 Lac 1080 mast 553,15 meter vandaan zins 2 maanden, Eindeloos online - speedtest 366 kbit/sec
2 T-Mobile NL met op zolder Hsdpa, 2 Streepen, Op straat soms 1 Streepje kans op weg vallen, Binnen in de woonkamer heel soms 1 streepje maar is dan ook zo weer weg verbonden met Cell 7197 Lac 713 mast hier 1,98 km vandaan, T-mobile WNW Plus - speedtest 1020 kbit/sec
3 Vodafone NL met op zolder Hsdpa soms 1 Streepje met kans op weg vallen, Op straat met 1 Streepje kans op weg vallen, Binnen in de woonkamer met 1 Streepje kans op weg vallen verbonden met Cell 14551 Lac 101 mast hier 6,01 km vandaan, Vodafone Zorgloos - speedtest 202 kbit/sec

Speedtest bij T-Mobile wnw plus zeer goed tussen de 1017 kbit/sec tot 1023 kbit/sec de hoogste wat ik heb gehaald en gemiddeld 1020 kbit/sec

Speedtest bij Eindeloos online zeer goed tussen de 357 kbit/sec tot 375 kbit/sec de hoogste wat ik heb gehaald en gemiddeld 366 kbit/sec

Speedtest bij Vodafone Zorgloos zeer goed tussen de 101 kbit/sec tot 2011 kbit/sec de hoogste wat ik heb gehaald en gemiddeld 202 kbit/sec door dat de Vodafone umts mast 6 km weg staat

[ Voor 6% gewijzigd door Blids op 14-12-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

gefeliciflapstaart

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
Mooi geregeld toch? Kun je weer bij T-Mobile blijven (overigens haal ik deze waarden ook met gemak in omgeving Wolvega/Hoogeveen, laatstgenoemde zelfs soms 1.5mbit/s)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
@ Sp!tF!re
Ja inderdaad prima geregeld, de mast is er nu en ik haal nu ook snelheiden van 1,5 mbit/sec heel soms 1,6 mbit/sec en ik heb WNW Plus

Zins vaandaag zeer goed Hsdpa bereik en hoge snelheid, heb ik in eens 2 a 3 streepen op zolder, in de woonkamer 2 streepen, op straat 3 streepen

Ook op station nunspeet nu 4 streepen volle bak Hsdpa

Speedtest bij T-Mobile tussen de 1166 en 1616 kbit/sec als max en gemiddeld 1301 kbit/sec

Site van meer dan 1 mb laden soms nu binnen de 5 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Ik kom net terug van mij nachtdienst

van af 6.00 alle masten uit van af zwolle

We reden bij t,harde in eens helemaal geen hsdpa meer, ook in nunspeet helemaal geen hsdpa meer

Is er een storing ?

Of zou kunnen zijn, want er zijn 2 nieuwe hsdpa masten hier geplaast maar nog niet in werking, dat ze die vandaag in werking gaan zetten en dat daarom even geen hsdpa ontvangst is ?

Wie heeft er wel hsdpa ontvangst nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:11
Ik zit in Nieuwegein, maar heb ook geen dataverbinding via 3G momenteel. GPRS lijkt wel te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
In Deventer en Zutphen ook geen 3G, maar ook geen GPRS.

Edit: Inmiddels lijkt het weer te werken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Paradise op 12-03-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
ook hier weer hsdpa :D in nunspeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aub geen oude topics kicken als je eventjes geen dataverbinding hebt. Probeer in ieder geval eerst de helpdesk te bellen en te bevestigen dat het om een storing gaat. Dit is vrij zinloos zo --> dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.