Windows 7 Hypermemory uitzetten op ATI HD2600 XT?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ik ben net nieuw hier en ben sinds kort een gelukkige gebruiker van windows 7 :) verders een prima besturing alleen het instellen van het turbo cache geheugen wil ik graag uitzetten.
Het gaat hier om een ATI Radeon 2600 XT 512 MB Pci-Express kaartje ik heb al veel op internet en google gekeken geklooit met ati tray tools,riva tuner en ati overdrive maar niks werkt :(.
Het probleem is dat mijn moederbord maar tot 2 gig werkgeheugen max kan dus hij reserveerd voor mijn videokaart 767 Mb geheugen (dat snoept hij van mn pc weg) + 512 MB van mijn kaart zelf.
Alleen mijn videokaart geheugen standaard is sneller als mijn werk geheugen dus mijn kaart gaat er feitelijk op achteruit in mijn games.
In windows xp had ik dat niet met dat gedeelt geheugen dus wie weet hoe ik het in windows 7 uit kan zetten ik heb alles al geprobeerd ook met verschillende drivers alvast hartelijk bedankt voor uw moeite _/-\o_

Mijn specs:

Desktop PC: ACER Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz 2.79 GHz / 2 GB RAM / 500GB HD / ATI Radeon 2600 XT 512 DDR 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wow7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie K_VL :) nee helaas ik heb in de bios geen optie om hem uit te zetten en via de reg editor heb ik niet de optie : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE
\ATI Technologies\***CDS****\0000\0\Memory, het CDS verhaal dat is bij mij CBT of install helaas geen CDS memory module :( of maar iets om in te stellen.
Ik vind het heel eigenaardig dat een besturing systeem zelf bepaald hoeveel geheugen hij toepast op een videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wow7 die had ik al gezien bedankt :) maar dit gaat puur over de optie in windows 7 en over dat andere topic gaat het meer over het algemeen en labtops.
Wat ik wil weten is waarom hij in windows xp pro niet gedeelt was en dat hij gewoon 512 MB was en daar had ik het maximale werkgeheugen tot mijn beschikking dus vandaar dat ik wil weten waarom windows 7 dat wel aanzet? dus moet er ook ergens een optie zijn om dat uit te kunnen zetten en is voor mensen zoals ik met een moederbord wat maar tot 2 gig kan wel zo gemakkelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 22:22 ]