Windows 7 - Alles dikgedrukt/cursief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik heb een bekend probleem, want ik lees het op vele fora's al echter niet in een Windows 7 context. Ik had Left 4 Dead geinstalleerd en na het deinstalleren op mijn Windows 7 64-bit versie is er iets mis gegaan met mijn fonts.

Ik denk dat de deinstallatie op raadselachtige wijze mijn core fonts (Arial familie) heeft verwijderd. Wat resulteert dat veel websites er niet uit zien (dikgedrukt en cursief Arial). Ik heb me rot gezocht en van verschillende laptops de arial familie gekopieerd naar de Windows/fonts/ map en geinstalleerd maar niets werkt.

Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb alle Arial fonts nu geinstalleerd, zelfs meer dan voorheen maar alles blijft er raar uit zien.

Hoe kan ik dit oplossen (zonder reinstall)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt niet perongeluk met Scroll-Mousewheel ingezoomd waardoor de fonts niet meer op 100% staan? Druk eens op CTRL-0 (Control-Nul dus) in in browser...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien kan een SFC /scannow in commandpromt de missende bestanden herstellen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Nee het gaat echt om het "ontbreken" of corrupt zijn van mijn core fonts (Arial). Dus inzoomen lost niets op.. Systeemcontrole in CMD heeft niets opgeleverd..

Iemand anders nog tips? Geen zin om hiervoor een reinstall te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan met de AIK (als je die geinstalleerd hebt) of anders met een minimale ImageX set natuurlijk ook de originele .wim mounten en daar dan de resources vanaf expanden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ze gewoon lukraak gekopieerd hebt gaat het absoluut niet goed komen..De regel is dat je ze installeren moet. wellicht dat je dan succes hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Ook het installeren heb ik natuurlijk gedaan en niet simpelweg gekopieerd (al doet hij het dan ook automatisch). Maar no luck... erg vervelend dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

Als je nou van iemand de fonts folder kopieërt? Of misschien kan je ze nog wel ergens vinden op je dvd'tje?

Een vriend van mij had hetzelfde probleem, had niks met left 4 dead te maken volgens mij, maar daarbij was het gefixed toen hij mijn fonts folder kopieërde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Heb van een WinXP laptop de Arial fonts gekopieerd en hier opnieuw geinstalleerd, gereboot, maar geen effect.

Kan nergens de Win7 fonts vandaan halen.. misschien dat iemand zo lief is om dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

De folder is 400MB, en mijn uploadspeed is niet echt om over naar huis te schrijven.

Op je windows 7 disk is een bestandje genaamd \sources\install.wim, als je dat uitpakt met Universal Extractor (trouwens echt een handig programmaatje), dan is daar na wellicht een beetje zoeken de fonts folder wel te vinden.

Edit:

Dit zijn al de fonts die ik in mijn windows\fonts heb staan.

[ Voor 13% gewijzigd door -LvD- op 08-12-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
Hey Lvd! Bedankt voor je hulp. Ik heb gezocht en gezocht maar ik kan geen fonts vinden in een van de binaries op de Win7 disc :X

Kan je misschien enkel arial/verdana familie uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Is het alleen in je browser dan? Welke browser gebruik je? En een andere browser? En als je in Word (of openoffice...?) ofzo eens een tekstje tikt heb je het dan ook? Verder geen enkele interface-font die raar doet? (Win7 interface gebruikt Segoe UI dacht ik)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Is simpel, ik had dit ook..
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Fonts
check in het rechterdeel alle fonts na of er het pad van left4dead bij staat, zoja verwijder dat pad zodat alleen de fontnaam+extensie er nog staat, reboot en klaar.

Systeem Specs

Pagina: 1