Ik heb mijn pc voorzien van een nieuwe schijf: Samsung HD103SJ 1TB 7200RPM 32MB SATA-2, maar het opstarten van XP duurt soms wel 5 minuten.
Ik heb de oude schijf (een WD 120GB 7200RPM) er uit gehaald en Windows XP op de nieuwe schijf geïnstalleerd. Voor de rest heb ik precies dezelfde drivers (nforce 7.15) gebruikt.
Als ik in de Event Viewer (eventvwr.msc in uitvoeren) kijk zie ik de volgende fout tijdens het booten:
Verder heb ik ook de oude schijf weer terug geplaatst maar die start wel normaal op.
Verdere relevante specs:
Proc: Intel Pentium D 840 (S478)
Mobo: Epox 5NVA+ SLI (nForce4) specs
Mem: 2x 1GB Kingston PC2-5300 DDR2
Heeft iemand suggesties/tips over hoe dit op te lossen is?
Bij voorbaat dank!
Ik heb de oude schijf (een WD 120GB 7200RPM) er uit gehaald en Windows XP op de nieuwe schijf geïnstalleerd. Voor de rest heb ik precies dezelfde drivers (nforce 7.15) gebruikt.
Als ik in de Event Viewer (eventvwr.msc in uitvoeren) kijk zie ik de volgende fout tijdens het booten:
Ik heb al naar deze error gezocht (GOT en Google) maar heb nog geen oplossing gevonden. Soms start de computer ook gewoon snel op en dan geeft Event Viewer ook geen fouten weer. Dit is ook compleet willekeurig. Als ik 4 keer opstart kan het bijvoorbeeld de eerste 3x 5minuten duren en de vierde keer 40seconden.Gebeurtenis-ID: 51
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Verder heb ik ook de oude schijf weer terug geplaatst maar die start wel normaal op.
Verdere relevante specs:
Proc: Intel Pentium D 840 (S478)
Mobo: Epox 5NVA+ SLI (nForce4) specs
Mem: 2x 1GB Kingston PC2-5300 DDR2
Heeft iemand suggesties/tips over hoe dit op te lossen is?
Bij voorbaat dank!