Jaren heb ik op een oude MP3 speler muziek geluisterd. Toen mijn telefoon ook MP3's kon afspelen ben ik daarop overgestapt. Die begint nu ook slecht te worden, en eerlijk gezegd wil ik niet meer muziek luisteren via mijn telefoon. Die heeft toch te weinig geheugen.
Ik heb nog nooit een Ipod gehad, maar overweeg nu sterk een Ipod Classic te kopen. Het grootste voordeel is voor mij de geheugencapaciteit. Het is op dit moment de enige MP3 speler die ik kan vinden met een acceptabele hoeveelheid ruimte voor opslag.
Voor ik daadwerkelijk overga tot het aanschaffen, hoopte ik van een aantal doorgewinterde Ipod gebruikers een antwoord te krijgen op een paar prangende vragen waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.
Ik heb nog nooit een Ipod gehad, maar overweeg nu sterk een Ipod Classic te kopen. Het grootste voordeel is voor mij de geheugencapaciteit. Het is op dit moment de enige MP3 speler die ik kan vinden met een acceptabele hoeveelheid ruimte voor opslag.
Voor ik daadwerkelijk overga tot het aanschaffen, hoopte ik van een aantal doorgewinterde Ipod gebruikers een antwoord te krijgen op een paar prangende vragen waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.
- Wat ik heb begrepen over, in ieder geval eerdere generaties Ipods, is dat die MP3's altijd converteerden naar een ander formaat. Klopt dat? En veel belangrijker, doet de huidige Classic dat ook nog?
- De huidige Classic, is dat overigens de 6e generatie?
- Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de speler. Apple staat er om bekend slecht om te gaan met klachten en reparaties, zeker buiten de garantietermijn. Is de huidige generatie een beetje betrouwbaar? En moet ik mij zorgen maken over de problemen met Itunes?
- Een oplader wordt naar mijn weten niet meegeleverd. Kan ik een USB-oplader die ik hier al heb liggen gebruiken om mijn Ipod op te halen?
- Als laatste nog een vraag over de bescherming van de Ipod. Ik wil er een mooie leren case omheen doen, maar als extra bescherming nog wel een Invisible Shield opplakken. Ik heb wel gezien van mensen met een Ipod in een lederen case zonder Invisible Shield dat er toch veel krassen op kwamen. Maar doet Apple moeilijk over Invisible Shields wat betreft garantie?
- Ow, en hoewel dit meer een kwestie van persoonlijke voorkeur is, ben ik een fan van de zwarte Ipod ten opzichte van de zilverkleurige. Zijn er overtuigende argumenten om toch voor de zilveren te gaan?
The answer is 42.