Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:34
Jaren heb ik op een oude MP3 speler muziek geluisterd. Toen mijn telefoon ook MP3's kon afspelen ben ik daarop overgestapt. Die begint nu ook slecht te worden, en eerlijk gezegd wil ik niet meer muziek luisteren via mijn telefoon. Die heeft toch te weinig geheugen.

Ik heb nog nooit een Ipod gehad, maar overweeg nu sterk een Ipod Classic te kopen. Het grootste voordeel is voor mij de geheugencapaciteit. Het is op dit moment de enige MP3 speler die ik kan vinden met een acceptabele hoeveelheid ruimte voor opslag.

Voor ik daadwerkelijk overga tot het aanschaffen, hoopte ik van een aantal doorgewinterde Ipod gebruikers een antwoord te krijgen op een paar prangende vragen waar ik niet echt een antwoord op kan vinden.
  • Wat ik heb begrepen over, in ieder geval eerdere generaties Ipods, is dat die MP3's altijd converteerden naar een ander formaat. Klopt dat? En veel belangrijker, doet de huidige Classic dat ook nog?
  • De huidige Classic, is dat overigens de 6e generatie?
  • Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de speler. Apple staat er om bekend slecht om te gaan met klachten en reparaties, zeker buiten de garantietermijn. Is de huidige generatie een beetje betrouwbaar? En moet ik mij zorgen maken over de problemen met Itunes?
  • Een oplader wordt naar mijn weten niet meegeleverd. Kan ik een USB-oplader die ik hier al heb liggen gebruiken om mijn Ipod op te halen?
  • Als laatste nog een vraag over de bescherming van de Ipod. Ik wil er een mooie leren case omheen doen, maar als extra bescherming nog wel een Invisible Shield opplakken. Ik heb wel gezien van mensen met een Ipod in een lederen case zonder Invisible Shield dat er toch veel krassen op kwamen. Maar doet Apple moeilijk over Invisible Shields wat betreft garantie?
  • Ow, en hoewel dit meer een kwestie van persoonlijke voorkeur is, ben ik een fan van de zwarte Ipod ten opzichte van de zilverkleurige. Zijn er overtuigende argumenten om toch voor de zilveren te gaan?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[quote]Christijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:09:
• Wat ik heb begrepen over, in ieder geval eerdere generaties Ipods, is dat die MP3's altijd converteerden naar een ander formaat. Klopt dat? En veel belangrijker, doet de huidige Classic dat ook nog?Dat is nooit het geval geweest. Alle iPod's kunnen prima MP3's afspelen, er hoeft niets geconverteerd te worden.

[quote]• De huidige Classic, is dat overigens de 6e generatie?Zou kunnen, alhoewel je ook de huidige generatie iPod classic de 3e generatie kunt noemen (of de 8e generatie). Tot aan september 2007 had Apple de iPod, de iPod shuffle en de iPod nano. Na september 2007 is de iPod hernoemt naar iPod classic. Qua design was er in vergelijking weinig veranderd ten opzicht van de vorige generaties. Het was voornamelijk de UI die was veranderd. De iPod classic wordt daarom ook wel 'ns als de 6e generatie aangeduid, alhoewel Apple die benaming niet aanhoud.

[quote]• Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de speler. Apple staat er om bekend slecht om te gaan met klachten en reparaties, zeker buiten de garantietermijn. Is de huidige generatie een beetje betrouwbaar? En moet ik mij zorgen maken over de problemen met Itunes?Ik heb geen cijfers qua betrouwbaarheid, maar als ik kijk naar hoeveel iPod classics er zijn verkocht en hoeveel probleemtopics er hierover worden geopend op GoT, gok ik erop dat de iPod classic redelijk betrouwbaar is. Hoe er met klachten en reparaties omgegaan wordt hangt geheel af waar je 'm koopt. Áls je iPod geaccepteerd wordt voor reparatie, kan de reparatietijd als je het via een APR doet een werkdag zijn, via Apple online ongeveer een week en via de Dixons, MediaMarkt e.d. ongeveer twee weken.

[quote]
• Een oplader wordt naar mijn weten niet meegeleverd. Kan ik een USB-oplader die ik hier al heb liggen gebruiken om mijn Ipod op te halen?Ja.

[quote]• Als laatste nog een vraag over de bescherming van de Ipod. Ik wil er een mooie leren case omheen doen, maar als extra bescherming nog wel een Invisible Shield opplakken. Ik heb wel gezien van mensen met een Ipod in een lederen case zonder Invisible Shield dat er toch veel krassen op kwamen. Maar doet Apple moeilijk over Invisible Shields wat betreft garantie?Apple gaat niet moeilijk doen over de Invisible Shield, je zult 'm alleen kwijt zijn als je de iPod ter reparatie aanbied. Wat Apple nl. doet is niet je iPod repararen, maar een nieuwe of refurbished iPod terugsturen. Mocht je je iPod voor reparatie moeten inleveren, dan kun je bij ZAGG (eenmalig) gratis een nieuw setje bestellen. Dat valt nl. onder hun "Lifetime warranty".
• Ow, en hoewel dit meer een kwestie van persoonlijke voorkeur is, ben ik een fan van de zwarte Ipod ten opzichte van de zilverkleurige. Zijn er overtuigende argumenten om toch voor de zilveren te gaan?
Zilver is het nieuwe zwart?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Aha, dat verduidelijkt veel!

Maar hoe sluit ik de Ipod aan? Kan dat met elke willekeurige USB kabel of heeft de Ipod een eigen aansluiting?

Heeft het overigens voordeel een Dock te kopen om de speler in te zetten, of kan ik de Ipod net zo goed los neerleggen en aansluiten?
[b][message=33055277,noline]Daedalus schreef op zondag 06 december 2009 @
(...)
[...]
Zilver is het nieuwe zwart?
Misschien waar, maar is zwart niet het nieuwe wit? :)

[ Voor 42% gewijzigd door Zenyatta op 06-12-2009 21:47 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Christijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:46:
Maar hoe sluit ik de Ipod aan? Kan dat met elke willekeurige USB kabel of heeft de Ipod een eigen aansluiting?
De iPod heeft een 'speciale' dock-connector naar USB kabel nodig, welke er standaard bij zit (gelukkig :P). Je kunt overigens ook veel informatie in de handleiding vinden.
Heeft het overigens voordeel een Dock te kopen om de speler in te zetten, of kan ik de Ipod net zo goed los neerleggen en aansluiten?
De enige reden om een dock te kopen is als je de iPod op een versterker wilt aansluiten. Dan heb je nl. een line-out i.p.v. een headphone-out. Daarnaast is het misschien handig als je de iPod in een houder wilt zetten i.p.v. ieder keer een kabeltje aansluiten.
Misschien waar, maar is zwart niet het nieuwe wit? :)
Alleen als het blauw het nieuwe roze is, anders is zwart niet meer dan het ontbreken van alle kleuren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Daedalus schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:12:
[...]
De iPod heeft een 'speciale' dock-connector naar USB kabel nodig, welke er standaard bij zit (gelukkig :P). Je kunt overigens ook veel informatie in de handleiding vinden.
Da's een goede tip! Stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had! Overigens staat hier dat er een "dock adapter" in de doos zit. Is dat de connector naar de USB kabel of is dat iets anders?
[...]
De enige reden om een dock te kopen is als je de iPod op een versterker wilt aansluiten. Dan heb je nl. een line-out i.p.v. een headphone-out. Daarnaast is het misschien handig als je de iPod in een houder wilt zetten i.p.v. ieder keer een kabeltje aansluiten.
Maar dan maakt het niet uit wat voor dock ik erbij heb. Waarschijnlijk wordt het dan een dock van Logitech...
[...]
Alleen als het blauw het nieuwe roze is, anders is zwart niet meer dan het ontbreken van alle kleuren.
Lol! :+

In ieder geval is dan zwart voor mij het nieuwe silver!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinuss
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-11-2020
Al een keuze gemaakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Een zwarte! Maar moet hem nog bestellen en ik zit nog steeds met een onbeantwoorde vraag (zie boven):
Overigens staat hier dat er een "dock adapter" in de doos zit. Is dat de connector naar de USB kabel of is dat iets anders?
Daarnaast: de koptelefoonaansluiting zit gewoon bovenaan, en is gewoon mini jack?

Hebben jullie nog tips voor een winkel waar mapjes verkocht worden om de Ipod in te bewaren? Ik zoek eigenlijk een (lederen) mapje dat zeg maar als een soort boek openslaat waar ik tijdens gebruik de Ipod in kan laten zitten. De meeste mapjes die ik kan vinden slaan naar boven open. Dat vind ik er iets minder mooi uitzien en daarnaast vrees ik dat dan de koptelefoonaansluiting in de weg zit als ik het mapje opendoe.

Maar tips zijn welkom!

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
De dock-adapter kan je in het universeel dock klikken, zodat de iPod er goed inpast. Heb je verder niet nodig om te kunnen syncen oid ;)

• Zenyatta
Emile schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:40:
De dock-adapter kan je in het universeel dock klikken, zodat de iPod er goed inpast. Heb je verder niet nodig om te kunnen syncen oid ;)
Past de Ipod nog met een Invisible Shield erop?

Edit:
En als ik er muziek op zet, dan moet dat via Itunes? Maar dan kan ik toch gewoon mijn huidige muziekcollectie op mijn Ipod kopieren?

Video's moet ik wel eerst naar quicktime converteren, toch?

[ Voor 45% gewijzigd door Zenyatta op 10-12-2009 13:55 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Anyone?

Ow, en overigens, mocht er iemand zijn die een Invisible Shield of een Best Skin Ever zou bestellen dan houd ik mij aanbevolen om mee te bestellen. Ik heb namelijk geen creditcard...

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:44

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Christijn schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:00:
Anyone?

Ow, en overigens, mocht er iemand zijn die een Invisible Shield of een Best Skin Ever zou bestellen dan houd ik mij aanbevolen om mee te bestellen. Ik heb namelijk geen creditcard...
Een invisible shield is bij menig NL webshop te krijgen.. geen creditcard voor nodig.

Video moet je converteren naar een ander (MP4) formaat.

Bij voorkeur (van Apple) gebruikkje iTunes, maar je kan dit ook doen met een winamp-plugin.

En ja, de ipod past nog in de dock met een invisible shield; het ding is nl. nog geen millimeter dik :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
Dan ga ik even zoeken naar Nederlandse webshops met die shields. Kon ze nog niet vinden bij Coolblue en Informatique...

En kan VLC ook niet converteren?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, maar HandBrake is een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey gasten heb een vraagje
kan iemend uitleggen hoe ik d emuziek zie die op mijn ipod staat in i-tunes?
merci é gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tointje

Dit spreekt echt voor zich zodra je de iPod aansluit in iTuness,dat wijst zichzelf uit... Je kan eenvoudig kiezen welke playlists/bestanden je wilt synchroniseren met het toestel.
Pagina: 1