Is het mogelijk om met .net connecten naar mysql op domein

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil met een .net programma connecten naar een mysql database die staat bij mij provider van mijn website.
Is dit uberhaupt mogelijk en zoja hoe.

Ik krijg nl de volgende melding
"Access denied for user 'winkeldo@localho'@'xxxxx.cable.ziggo.nl' (using password: YES)"} MySql.Data.MySqlClient.MySqlException :( :(

Kan het wel maar, maar via ziggo of is het technisch niet mogelijk? :/ :/
Wie kan me op weg helpen.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23
Denk niet dat je provider hun SQL server open heeft staan voor alle IP's. Daarnaast klopt je user niet, en je host ook niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Allereerst moet je natuurlijk controleren of je host een mysql connectie van buitenaf (dus niet van localhost) accepteert. Als dat zou is werkt dat uiteraard, vervolgens moet je op zoek naar een MySql library voor .NET, want MySql is anders dan MSSql voor zover ik weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

dank voor de reacties.
Ik zal bij ze navragen of ze het toestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het werkend.

ze hebben mijn ip-nummer toegelaten aan hun firewall.
dit werkt wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Bedenk dat het dat alleen vanaf dat IP werkt, als je je applicatie op andere internetverbindingen wilt gaan gebruiken, zal je een webservice moeten maken en gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Aloys schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:58:
vervolgens moet je op zoek naar een MySql library voor .NET, want MySql is anders dan MSSql voor zover ik weet. :)
Die gebruikt 'ie al gezien de error:
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:55:
MySql.Data.MySqlClient.MySqlException

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:03:
Bedenk dat het dat alleen vanaf dat IP werkt, als je je applicatie op andere internetverbindingen wilt gaan gebruiken, zal je een webservice moeten maken en gebruiken.
uiteraard, maar deze provider heeft via de beschikbare hosting tools de mogelijkheid om ipnummer door te laten en dat kan je zelf beheren.
Pagina: 1