Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het serieus beoefenen van het programma Photoshop. Ik merk de laatste tijd dat ik veel problemen ondervind met de 'veelhoeklasso'.

Wat is namelijk het probleem? Telkens als ik de veelhoeklasso gebruik om 'ingewikkelde' objecten te selecteren, dan lijkt er een soort van schermvernieuwing plaats te vinden. Na een tijdje bezig te zijn met het selecteren van iets/iemand, wordt het scherm ververst (het knippert een keer) en wordt mijn selectie automatisch afgemaakt (vaak tot iets wat ik eigenlijk helemaal niet wilde).

Is dit normaal? Valt dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Dit kan mogelijk ook aan een bagger driver voor je muis liggen (heb ik met een Medion laptop gehad). Verder kan je het beste selecties eerst grof doen, en daarna steeds delen er afhalen of bijdoen, juist om deze ellende te voorkomen.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 11:19

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Savantas heeft waarschijnlijk het rechte eind te pakken, maar ik zou sowieso niet de veelhoeklasso gebruiken voor ingewikkelde selecties, tenzij ze heel ruw mogen zijn, anders zou ik me eens verdiepen in selecties maken met de pen tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:14

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:52:
Wat is namelijk het probleem? Telkens als ik de veelhoeklasso gebruik om 'ingewikkelde' objecten te selecteren,
Dat is inderdaad het probleem. Pen tool ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:52:
Hallo,

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met het serieus beoefenen van het programma Photoshop. Ik merk de laatste tijd dat ik veel problemen ondervind met de 'veelhoeklasso'.

Wat is namelijk het probleem? Telkens als ik de veelhoeklasso gebruik om 'ingewikkelde' objecten te selecteren, dan lijkt er een soort van schermvernieuwing plaats te vinden. Na een tijdje bezig te zijn met het selecteren van iets/iemand, wordt het scherm ververst (het knippert een keer) en wordt mijn selectie automatisch afgemaakt (vaak tot iets wat ik eigenlijk helemaal niet wilde).

Is dit normaal? Valt dit op te lossen?

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Zoals de anderen al melden, er zijn meerdere oorzaken mogelijk, maar de pen tool (werken met een uitknip- of selectiepad) is inderdaad wel handiger voor lastige uitknip of selectiemogelijkheden.

Pad is scherper, nauwkeuriger (afhankelijk van de selectieradius / anti aliassing) en is hergebruikbaar.

Wort veel gebruikt om kleine aanpassingen of omkleuringen (bijv. lakkleur van groen naar rood) te doen, zoals in automagazines.

Ook om 'even' iets vrijstaand te maken is het erg handig, omdat je dan met inverse selectie snel iets los kunt knippen (eerst onderste laag unlocken).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
En als de pen tool selectie niet werkt of niet de mooiste cut-out geeft kun je altijd kijken naar hoe een masker werkt met een gewone brush. Dat is misschien iets meer werk maar vaak bij het bewerken van fotomateriaal een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

willem169 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:34:
En als de pen tool selectie niet werkt of niet de mooiste cut-out geeft kun je altijd kijken naar hoe een masker werkt met een gewone brush. Dat is misschien iets meer werk maar vaak bij het bewerken van fotomateriaal een stuk mooier.
Inderdaad, haren, bomen, etc. vrijstaand maken is gemakkelijk met de diffuse brushes. Eerst laag unlocken. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:43
Of CMD-J en dan masken :P
Pagina: 1