W7 Starter op een EEE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Goedeavond. Ik ben een Asus EEE 1005HA aan het instaleren. Hierop staat Windows 7 Starter en ik problemen met de netwerk settings. Wanneer ik er bedraad netwerk of draadloos netwerk aan verbind zie ik de verbinding opgebouwd worden in het netwerk center en dan verdwijnen wanneer deze klaar is.

De verbinding is nog steeds werkend en het netwerk/internet is bereikbaar maar netwerk center zegt dat deze niet opgezet is.

Dit brengt twee problemen met zich mee zover ik nu kan zien;

1. VPN wil niet werken. Een vpn verbinding geeft aan: Modem verwijderd: Apparaat niet beschikbaar
2. Win Update wil niet draaien. Deze geeft aan; geen verbinding met het internet beschikbaar.

Ik heb een hoop geprobeerd en gedaan maar ik kom er niet uit. Vandaar mijn draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Misschien is een screenshot wel op zijn plaats. Heb je de laatste drivers ? Welk OS stond er standaard op ?
Waarom niet Windows 7 Home Basic of Home Premium ? Hoe ziet je Apparaatbeheer eruit wat netwerkkaarten ed. betreft ? Wat gebeurt er als je alle netwerkkaarten ed. uit Apparaatbeheer verwijderd ? Had je dit probleem daarvoor ook al ? Is dit een clean install ? Wat geeft bv. ipconfig ?
Ik heb een hoop geprobeerd en gedaan maar ik kom er niet uit. Vandaar mijn draadje.
Zonder een overzichtje van wat je juist hebt gedaan zijn we natuurlijk redelijk weinig :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
De laptop kwam geleverd met w7 starter, vers uit de doos. Netwerk kaarten zijn correct, aanwezig en werkend.

screen:

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2267/win7starter.png

[ Voor 6% gewijzigd door Namu op 06-12-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Err..
even correct lezen.

Je hebt een werkende radio link, maar geen tcp/ip link. Ergo, geen interneppen.
Doe eerst eens een ipconfig /all op dat ding dan voordat je gaat roepen dat alles gewoon werkt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Topicstarter
Nee, de internet link werkt ook gewoon. Ik zat mijn vorige bericht van die laptop in te voeren. Ik heb de laptop een recovery gegeven en nu werkt het wel weer.

Ik schrijf hem af onder de categorie vaag.