Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn laptop op mijn tv aansluiten. Ik heb een HDMI uitgang op mijn laptop en een HDMI ingang op mijn tv, dus heb ik een HDMI naar HDMI kabel gekocht. Als ik deze aansluit blijft het beeld op de tv blauw. Ik heb al de FN + F3 geprobeerd op mijn laptop maar geen effect. Ook heb ik in Windows een extern display ingesteld maar ik krijg nog steeds geen beeld. Waar kan het aan liggen?

Ik heb een HD-Ready tv van JVC en een laptop van BTO met Windows 7. Als iemand nog meer specs wil weten hoor ik het, maar ik denk niet dat het daar aan zal liggen. Ik heb ook al naar drivers gezocht maar deze kan ik niet vinden en volgesmij zijn deze ook niet nodig. Waar kan het aan liggen?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Een hdtv accepteert meestal alleen de hd resoluties 1280x720 en 1920x1080 via hdmi.
Als de reso van je bureaublad hiervan afwijkt zal je geen beeld krijgen.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ferry34 schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:44:
Een hdtv accepteert meestal alleen de hd resoluties 1280x720 en 1920x1080 via hdmi.
Als de reso van je bureaublad hiervan afwijkt zal je geen beeld krijgen.
Bovenstaande klopt indien je een clone (kloon) van je desktop wilt laten zien, wanneer je via het configuratiescherm van je beeldschermen een 2e scherm wilt laten zien kan je deze op de juiste res. instellen.

Je weet waar je de resoluties voor je schermen kan instellen?

• Ferry34
Ik heb alleen ervaring met het aansluiten van hdtv's als primair beeldscherm op een pc.
Gebruik mn Pioneer plasma als monitor en hiervoor had ik n hdready Pana plasma op mn pc.

Van beeld klonen etc weet ik niets.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net geprobeerd op 1280 x 720, maar geen beeld. Als ik de functietoets + F3 doe gebeurd er ook helemaal niets, ik krijg geen geluidje of een melding of iets dergelijks. Een extern display kan ik niet instellen. Ik kan wel op detect klikken, maar dan zegt hij dat ie geen extern display kan vinden.

De resolutie moet toch niets uitmaken? Ik kan hem thuis wel gewoon op 1680 x 1050 aansluiten, maar dan wel met een HDMI naar component kabel...

• Ferry34
Je hebt een Samsung lcd zeker? Deze zijn zeer kieskeurig in het merk hdmi kabel.

Het kan ook n probleem zijn met de hdcp handshake. Zet de laptop op de door mij genoemde reso en zet m daarna uit.
Sluit de hdmi kabel aan op de laptop en tv, zet de tv op de goede hdmi source en daarna zet je de laptop aan.

Kijk ook in de handleiding vd de tv welke hdmi poort je moet gebruiken icm een pc. Dit is er maar 1 en bij Samsung is dit meestal de hdmi2 ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Ferry34 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:01:
Je hebt een Samsung lcd zeker? Deze zijn zeer kieskeurig in het merk hdmi kabel.

Het kan ook n probleem zijn met de hdcp handshake. Zet de laptop op de door mij genoemde reso en zet m daarna uit.
Sluit de hdmi kabel aan op de laptop en tv, zet de tv op de goede hdmi source en daarna zet je de laptop aan.

Kijk ook in de handleiding vd de tv welke hdmi poort je moet gebruiken icm een pc. Dit is er maar 1 en bij Samsung is dit meestal de hdmi2 ingang.
Nope heb geen Samsung, heb een JVC.
Ik neem aan dat bij de uitgang op de tv de nummer van het kanaal staat? Ik weet nl. niet welk kanaal bij welke uitgang hoort. Ik zal zo ff kijken.

Kan het ook zijn dat de kabel gewoon slecht is? Hij is wel net nieuw, maar hij kostte maar 3 euro...

• Ferry34
Die hdmi kabels van de Action van 3 euro zijn waardeloos. Ik heb daar al zóveel problemen over gehoord!

Ga naar de Handyman en koop een hdmi 1.3 kabel van een tientje en probeer t dan nog 's.
Pagina: 1