Beperkte ruimte voor nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Mijn videokaart wil ik graag vervangen, ik heb nu een nvidia 9300.
Maar nu maakte ik mijn pc kast open en toen zag ik dat er niet veel ruimte is (in mijn ogen)
Zijn de meeste videokaart zo gemaakt dat ze altijd er wel inpassen?
Want ik wil graag een Sapphire HD5770 1GB. kan dat ??

Hier wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JNINYE7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FDLRHRE6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-X3NKSANR.jpg

Moederbord: M2n68-LA

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
Meet het op hoeveel ruimte er is en kijk bij de specificaties van de 5770 hoe lang de kaart is, dan weet je het ;)

The devil is in the details.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

1 + 2 + Afbeeldingslocatie: http://www.techna.nl/Begrippen/eenheden_omrekenen/klungel_met_rolmaat.gif = antwoord!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kan het op de foto's niet echt goed zien, maar je kaart kan toch net boven je geheugenbanken langs ?
In dat geval valt het allemaal toch wel mee en passen de meeste kaarten toch ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
heuveltje schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:44:
Kan het op de foto's niet echt goed zien, maar je kaart kan toch net boven je geheugenbanken langs ?
In dat geval valt het allemaal toch wel mee en passen de meeste kaarten toch ?
En het enige nadeel zal zijn is wanneer je het geheugen zal willen veranderen, dan dien je eerst je videokaart te verwijderen, maar daar hebben meer mensen last van gok ik ;)

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-05 21:37
Pff bij mij is het net zo krap, de 8800GTADE ligt tegen de de PCI kaarten aan. 2 slots ivbm koeler.
Anders neem je pc ff mee naar bijvoorbeeld Paradigit en ga je gewoon passen. Heb ik ook gedaan omdat het net om een paar mm ging.....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:33

FeaR

In GoT we trust

Ik vraag me af of de dualslot koeler die de hele PCB van de HD 5770 bedekt wel gaat combineren met de heatsink van de SouthBridge. Op de foto nummer drie lijkt het als of de koeler van de HD 5770 niet gaat passen omdat deze dan de heatsink van de SouthBridge raakt. Als in dat de huidige nVidia 9300 al tot daar rijkt qua lengte en dat gecombineerd met een dual-slot koeler.. Maar kan ook zijn dat de foto vertekent.

Zie nu net dat er ook HD 5770's zijn met een koeler die niet de gehele PCB bedekt. Wellicht gaat die dan wel/beter passen :)

Maar wat anders: Google zegt dat dit moederbord uit een Compaq-pc komt. Indien het een kant-en-klare pc is, wel gekeken naar of de voeding het trekt/genoeg aansluitingen heeft?

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 06-12-2009 21:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

ligt het aan mij , of is dit BTX form factor , want dan gaat het al helmaal niet passen

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Patjeee schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:47:
ligt het aan mij , of is dit BTX form factor , want dan gaat het al helmaal niet passen
Volgens de site van HP (Compaq) is het gewoon Micro ATX.
En Google laat ook gewoon ATX zien qua indeling.

• sk0o
bedankt voor de Reacties.

Het probleem met de voeding is bij mij bekend, Zet er ook een andere voeding in.
Meet het op hoeveel ruimte er is en kijk bij de specificaties van de 5770 hoe lang de kaart is, dan weet je het
Dat heb ik ook als eerste gedaan, maar op de website's staan geen afmetingen.
Zie nu net dat er ook HD 5770's zijn met een koeler die niet de gehele PCB bedekt. Wellicht gaat die dan wel/beter passen :)
Heb je misschien een link daarvan waar ik hem kan kopen?

[ Voor 25% gewijzigd door sk0o op 06-12-2009 22:14 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

sk0o schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:10:
Heb je misschien een link daarvan waar ik hem kan kopen?
Winkels waar je het beste kan kopen verwijs ik je naar de Tweakers.net Pricewatch.

Maar welke merken nu een "kleine" koeler hebben is mij ook redelijk onduidelijk. Zo heeft Asus onder andere dus twee versies van de HD 5770:

Gewone versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/2/3/9/239289/img/1/G.jpg

Kleine versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/2/4/4/244746/img/1/G.jpg

Beide een HD 5770 met 1GB geheugen 8)7

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FeaR1986 schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:29:
[...]

Winkels waar je het beste kan kopen verwijs ik je naar de Tweakers.net Pricewatch.

Maar welke merken nu een "kleine" koeler hebben is mij ook redelijk onduidelijk. Zo heeft Asus onder andere dus twee versies van de HD 5770:
Ik heb al bij sommige webshops dat duidelijk werd aangegeven welke versie het was (d.m.v. een plaatje). Die laatste koeler is goedkoper om te maken (en was geloof ik niet slechter, al weet ik dat niet 100% zeker) dus in het vervolg krijgt de HD5770 die koeler, bij alle merken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

bwerg schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:34:
[...]Ik heb al bij sommige webshops dat duidelijk werd aangegeven welke versie het was (d.m.v. een plaatje). Die laatste koeler is goedkoper om te maken (en was geloof ik niet slechter, al weet ik dat niet 100% zeker) dus in het vervolg krijgt de HD5770 die koeler, bij alle merken.
Minder materiaal en dus inderdaad goedkoper, klinkt redelijk logisch.
Maar staar je niet blind op plaatjes. Dat staat zeker niet garant voor dat je die kaart ook krijgt. Mocht er nog een "oude" versie op het schap liggen dan kan je die ook krijgen.

Heb het zelf ook eens gehad met een grafische kaart die echt niet overeen kwam met de afbeelding en idem met een muismat. Je weet het alleen "zeker" als het twee aparte producten zijn met als enige verschil de koeler. Maar een mailtje naar een webshop doet wonderen :)

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 08:37
FeaR1986 schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:01:
Ik vraag me af of de dualslot koeler die de hele PCB van de HD 5770 bedekt wel gaat combineren met de heatsink van de SouthBridge. Op de foto nummer drie lijkt het als of de koeler van de HD 5770 niet gaat passen omdat deze dan de heatsink van de SouthBridge raakt. Als in dat de huidige nVidia 9300 al tot daar rijkt qua lengte en dat gecombineerd met een dual-slot koeler.. Maar kan ook zijn dat de foto vertekent.
Maar wat anders: Google zegt dat dit moederbord uit een Compaq-pc komt. Indien het een kant-en-klare pc is, wel gekeken naar of de voeding het trekt/genoeg aansluitingen heeft?
Ik ben bang dat FeaR1986 gelijk heeft.

• sk0o
mooi balen dus, Denk dat ik het toch probeer en als het niet wil doorverkoop.
Weet iemand of er nog andere goede/"kleine'" videokaarten zijn.

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 10:00
Dan zou je voor een Single slot moeten gaan. Zelf heb ik een HD3870 512mb gehad.
Natuurlijk zijn er veel andere kaarten, maar die 3870 is een goeie:D

Suc6 verder.

• sk0o
Nou heb inmiddel me HD 5770 binnen, Past makkelijk kan nog een grotere in als het moet ;) .

Wel vreemd is.
Me voeding is maar 350W en op de doos van de videokaart staat dat hij minimaal 500W moet hebben.
Maar hij draaid super ook met games, en alles op High.

Dit is normaal dat een videokaart het gewoon doet met minder Watt???

*edit: Wel lijk het beeld bij bureaublad wat grauwer te zijn als met de 9300, misschie nog niet de niewste driver?

[ Voor 14% gewijzigd door sk0o op 10-12-2009 15:43 . Reden: edit ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sk0o schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:39:
Nou heb inmiddel me HD 5770 binnen, Past makkelijk kan nog een grotere in als het moet ;) .

Wel vreemd is.
Me voeding is maar 350W en op de doos van de videokaart staat dat hij minimaal 500W moet hebben.
Maar hij draaid super ook met games, en alles op High.

Dit is normaal dat een videokaart het gewoon doet met minder Watt???
Als je een degelijke voeding hebt dan werkt het meestal wel. Die specs zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat mensen niet gaan klagen hun 400Watt noname voeding het niet trekt. Je moet ook wat overhead overhouden natuurlijk, aangezien de rest van je systeem ook de nodige Watt's nodig hebben. Overigens is die 350Watt het maximale wat je voeding kan leveren, dat levert hij dus niet constant.

Nu niet gaan denken dat je voeding ook 2 van deze kaarten trekt in Crossfire :P

[ Voor 18% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-12-2009 15:46 ]

• sk0o
Nu niet gaan denken dat je voeding ook 2 van deze kaarten trekt in Crossfire :P
haha Helaas laat me moederbord dit ook niet toe :O

• sk0o
iemand de aller laatste drivers van Asus Ati HD5770.
zelf op google gekeken maar vaak staat de 5xxx serie er nog niet bij.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 09:29

kronolith

[EDIT]

sk0o schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:17:
iemand de aller laatste drivers van Asus Ati HD5770.
zelf op google gekeken maar vaak staat de 5xxx serie er nog niet bij.
Misschien eens op de Asus site kijken?...
Pagina: 1