Probleem printen van PDF (alleen zwart-wit?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Ik ben aan het proberen om een wijzigings formulier van de belastingdienst uit te printen (rekeningnr wijzigen)
http://download.belasting...ulieren_ca0401z4plfol.pdf

Nu lukt het mij echter alleen om het zwart-wit uit te printen? Terwijl de instelling toch op kleur staat van de printer.
Ook als ik een afdrukvoorbeeld doe, dan is het zwart-wit.

Ik heb al gezocht met Google en alle instellingen nagelopen maar ik kan het echt niet vinden!

Als ik het zwart-wit uitprint dan zie ik namelijk ook niet alle invulhokjes.

Iemand die een oplossing weet voor dit rare probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Dit is kennelijk een instelling in het PDF-bestand zelf die wel door AcroRead wordt gehonoreerd maar niet door andere pdf-readers. Reden van die instelling is denk ik dat de roze achtergrond erg veel inkt zou kosten. Print de file met SumatraPDF (download van http://portableapps.com/apps/office/sumatra_pdf_portable, uitpakken en draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Deze PDF heeft instellingen meegekregen om in zwart/wit te printen en niet in kleur. Waarom zou je perse in kleur willen printen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Thoraxx
Bedankt voor de tip sam.vimes, ga ik morgen proberen.

@BtM909, als ik het in zwart wit print, dan print hij niet de lijnen van de invulvelden mee waar ik bijv mijn postcode op moet invullen. Ik krijg dan gewoon een wit vlak.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

:)
Je linkt naar een PDF waar je in kan en mag invullen (er zit zelfs een check in die je sofinummer controleerd). Bij openen krijg je een waarschuwing dat je ingevulde data niet kan worden opgeslagen. Vul je iets in, en print je vervolgens uit, dan staat alles netjes op zijn plek.
Ik begrijp dat jij dit ding blanco wil afdrukken (en mogelijk later invullen). Blijkbaar heeft de belastingdienst er geen probleem mee dat jou handschrift buiten eventuele digitale vakjes valt. En zeg nou eerlijk... heb jij inderdaad een in negenen verdeeld vakje nodig om je te realiseren dat er in in de lege ruimte achter Sofinummer inderdaad een sofinummer ingevuld moet worden?

Ik denk dat jij hier een probleem ziet in iets waar de belastingdienst (en die moeten uiteindelijk iets gaan doen met hetgeen jij hebt uitgeprint) er blijkbaar geen ziet... ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Thoraxx
Bedankt voor jullie reacties, ik heb het opgelost.

Mijn PDF reader kon de invulvelden niet invullen, dus heb ik Foxit PDF reader geinstalleerd en die kon het wel. Ook kon deze het document eventueel wel in kleuren uitprinten. Maar dit was niet nodig inderdaad.
Pagina: 1