Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dagen geleden mijn Vista opnieuw geïnstalleerd, omdat alles een beetje een rommeltje was enzo. Het gaat hierbij om Windows Vista Home Premium 32-bits. Na de installatie werkte mijn internet opeens niet meer.

Als ik naar draadloze netwerken zoek wordt mijn Sitecom router niet gevonden terwijl dit op mijn laptop wel lukt. Met Diagnose en Herstel krijg ik ook allerlei oplossen, maar ik heb ze allemaal geporbeerd zonder resultaat.

Ik heb mijn Realtek drivers etc. al geïnstalleerd, maar dat lost het probleem ook niet op. Als ik op het internet zoek naar drivers voor mijn router kan ik die ook niet vinden, dus ik neem aan dat er geen extra drivers nodig zijn. Kan iemand mij helpen, want ik zit al 2 dagen met dit probleem.

Mijn router is btw: Sitecom wl-303 v1 001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Firewall? Je zult toch wat nauwkeuriger moeten zijn, wat heb je allemaal al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je Firewall? En ik heb nog niet zoveel geprobeerd, alleen drivers opnieuw geïnstalleerd, checken of kabels goed zitten etc. Wat wil je precies nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Vind je wel andere netwerken uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heel simpel: staat er soms een firewall aan die signalen blokkeert? Dan zie je niets op je draadloze netwerk. Staat de WLAN wel aan (soms moet je de "radio" aanzetten), etc etc. Iets meer zelfredzaamheid is wel noodzakelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zie je wel andere draadloze netwerken ? als dat niet het geval is zou het toch echt aan je pc moeten liggen, misschien dan toch wat drivers opnieuw installeren ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook geen andere verbindingen vinden en met Firewall uitgeschakeld vind ik nog steeds niks.

@Gambieter

Wat bedoel je met: Staat de WLAN wel aan (soms moet je de "radio" aanzetten), etc etc. Iets meer zelfredzaamheid is wel noodzakelijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:13:
Ik kan ook geen andere verbindingen vinden en met Firewall uitgeschakeld vind ik nog steeds niks.
Allicht, de firewall heeft daar namelijk niet echt veel over te zeggen, weet je zeker dat je al je drivers hebt geinstalleerd, open anders eens apparaat beheer en kijk welke apparaten er nog niet zijn voorzien van een (correcte) driver.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:13:
@Gambieter

Wat bedoel je met: Staat de WLAN wel aan (soms moet je de "radio" aanzetten), etc etc. Iets meer zelfredzaamheid is wel noodzakelijk.
Je doet nu redelijk als een helpdeskuser, die afwacht tot er suggesties worden gedaan, zonder zelf ook wat te proberen. Met de suggestie "radio" kun je weer een zoektocht doen, ipv gelijk te vragen wat er bedoeld wordt. Dat is zelfredzaamheid: eigen inzet tonen.

Ga maar eens in de software bladeren van de WLAN kaart. Is die uberhaupt wel geinstalleerd en werkzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor dit probleem alleen nog de Realtek driver geïnstalleerd. Verder zijn alle apparaten in apparaatbeheer voorzien van een driver.
quote: Gambieter
Je doet nu redelijk als een helpdeskuser, die afwacht tot er suggesties worden gedaan, zonder zelf ook wat te proberen. Met de suggestie "radio" kun je weer een zoektocht doen, ipv gelijk te vragen wat er bedoeld wordt. Dat is zelfredzaamheid: eigen inzet tonen.

Ga maar eens in de software bladeren van de WLAN kaart. Is die uberhaupt wel geinstalleerd en werkzaam?
Ik heb hier geen verstand van dus kan er weinig mee. En verder als je niet wilt helpen hoeft dat ook niet, laat dan je reactie's achterwege want wat je zegt slaat nergens op:S En ja zoals ik al eerder zei de drivers voor de WLAN kaart zijn geïnstalleerd!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:22:
Ik heb voor dit probleem alleen nog de Realtek driver geïnstalleerd. Verder zijn alle apparaten in apparaatbeheer voorzien van een driver.
Is de Realtek NIC wel de draadloze ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:22:
[...]
Ik heb hier geen verstand van dus kan er weinig mee. En verder als je niet wilt helpen hoeft dat ook niet, laat dan je reactie's achterwege want wat je zegt slaat nergens op:S En ja zoals ik al eerder zei de drivers voor de WLAN kaart zijn geïnstalleerd!
Dit is geen helpmij.nl, je moet hier ook zelf aan de slag. Begin nu eens met specificaties te geven, want "de Realtek driver" zegt helemaal niets. Vertel nu eens welk merk en type WLAN kaart je hebt, wat voor computer, welke driver je installeert, etc. Niemand is hier helderziend, en dat jij denkt de juiste drivers te installeren zegt niet zo veel.

Dat is niet vervelend bedoeld, maar je moet toch echt zelf meewerken en je best doen. Geef zoveel mogelijk informatie, en werk gestructureerd. Ga ook zelf op zoek op Google, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 06-12-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merk en type WLAN kaart: Realtek RTL8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.0) #2
Computer: Gigabyte Cooler Master (als dat de juiste naam is), Windows Vista Home Premium 32-bits

Ik heb de drivers van de Realtek website geïnstalleer en die op mijn Drivers CD staan die ik bij de computer heb gekregen.

EDIT: Het mag dan wel niet vervelend bedoelt zijn van jou, maar zo komt het wel over. Ik heb zelf al 2 dagen zitten zoeken op Google, maar heb echt geen antwoord gevonden op mijn vraag. Bedankt dat je me wilt helpen, maar als je dit niet wilt hoeft het ook niet, maar ik neem aan dat je dit wel wilt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Dit mijn beste is GEEN wlan dit is een normale ethernet kaart. Het staat zelfs al in de omschrijving die je zelf geeft.

[ Voor 36% gewijzigd door bestaudio op 06-12-2009 18:38 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: voordat ik Vista opnieuw installeerde werkte mijn internet nog perfect met dezelfde router. Om de router te kunnen gebruiken had ik een draadloze ontvanger gekocht en aangesloten op mijn PC, die voor de installatie dus ook nog perfect werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:40:
Even voor de duidelijkheid: voordat ik Vista opnieuw installeerde werkte mijn internet nog perfect met dezelfde router. Om de router te kunnen gebruiken had ik een draadloze ontvanger gekocht en aangesloten op mijn PC, die voor de installatie dus ook nog perfect werkte.
Dan moet je de driver cd van die ontvanger maar is opzoeken in instaleren, welk type is dat overigens?
Mocht het overigens een usb stick zijn trek hem er is uit en druk hem er opnieuw in meestal wil windows het zlf dan ook nog wel is zien

[ Voor 12% gewijzigd door bestaudio op 06-12-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilslayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 14:28
Je moet natuurlijk ook de drivers voor de draadloze ontvanger installeren.

Deze zijn meestal te vinden op de bijgeleverde CD-ROM of op de website van de fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat voor type het is, het is gewoon een soort van antennetje. Hij lijkt sterk op deze: https://www.dynabyte.nl/image.php?xi=7078252 en deze: http://images1.speurders.nl/images/51/5137/51374551_1.jpg

Voorheen heb ik daar ook geen drivers voor geïnstalleerd en werkte hij gewoon. Ik had hem gewoon gekocht en aangesloten en dat was het.

EDIT: Het is niet echt een draadloze ontvanger, ik weet niet precies hoe je dit noemt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bestaudio schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:36:
Dit mijn beste is GEEN wlan dit is een normale ethernet kaart. Het staat zelfs al in de omschrijving die je zelf geeft.
Dus je moet naar andere drivers op zoek. Je meot eerst uitvinden wat je wireless kaart/chip is.

Gigabyte Cooler Master is helaas ook geen hlup hierbij. Coolermaster maakt behuizingen en voedingen. Voor vaste computers is wireless zelden geintegreerd, dus je moet uitvinden wat je wireless kaart is. Dan pas kun je hiervoor een driver vinden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:45:
Ik weet niet wat voor type het is, het is gewoon een soort van antennetje. Hij lijkt sterk op deze: https://www.dynabyte.nl/image.php?xi=7078252 en deze: http://images1.speurders.nl/images/51/5137/51374551_1.jpg

Voorheen heb ik daar ook geen drivers voor geïnstalleerd en werkte hij gewoon. Ik had hem gewoon gekocht en aangesloten en dat was het.

EDIT: Het is niet echt een draadloze ontvanger, ik weet niet precies hoe je dit noemt.
Dit zijn gewoon antennes, waar schroef je die op dan? Geen extra kaart in je pc gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achter mijn computerkast. En hiervoor zijn ook geen extra kaarten in mijn PC gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Dat klinkt als een onboard wlan, spit die cd van het moederbord is goed door of kijk is in de handleiding van het beestje, wellicht is er een toets combinatie waarmee je de wlan aan of uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

of je hebt een USB-stick gebruikt, of je hebt een WLAN chip op je moederbord. Wat is het moederbord (merk, type)? Zoals al aangegeven zijn de Realtek drivers dus voor je LAN, niet voor je WLAN. Dat zijn gegevens die je het beste gelijk al kunt geven, liever teveel dan te weinig informatie.
bestaudio schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:51:
wellicht is er een toets combinatie waarmee je de wlan aan of uit zet
Of er zit ergens een knopje op de kast of inderdaad een Fn+F-toets combinatie. Zal allemaal inderdaad in de manual staan.
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:34:
EDIT: Het mag dan wel niet vervelend bedoelt zijn van jou, maar zo komt het wel over. Ik heb zelf al 2 dagen zitten zoeken op Google, maar heb echt geen antwoord gevonden op mijn vraag. Bedankt dat je me wilt helpen, maar als je dit niet wilt hoeft het ook niet, maar ik neem aan dat je dit wel wilt.
We willen je wel helpen, maar niet aan het handje houden. Dat staat ook duidelijk in de forum FAQ, dit is een forum voor gevorderde gebruikers. Vandaar dat er ook zelf wat van je verwacht wordt, er worden hier meestal geen pasklare oplossingen gegeven maar duwtjes in de goede richting. Daar leer je namelijk veel meer van :)

[ Voor 72% gewijzigd door gambieter op 06-12-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen handleiding, omdat mijn oom het voor mij gekocht heeft en alleen de antenne heeft gegeven. Ik zal het hem morgen even vragen, en dan laat ik het jullie weten.

Dit is een screentje van dxdiag.exe:

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/9042/screenrz.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07

_Eend_

🌻🇺🇦

linkje

[ Voor 16% gewijzigd door _Eend_ op 06-12-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

En als je nu zelf even op google gekeken had:

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2744

Waarop ik kan uitmaken dat er geen onboard wlan is.
Dan moet er een extra kaartje in het systeem zitten. Waar precies heb je die antenne gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achter de computerkast kan je hem ergens insteken en dan draaien tot hij vast is net als bij een schroef:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:07:
Achter de computerkast kan je hem ergens insteken en dan draaien tot hij vast is net als bij een schroef:P
En waar is dat ergens, in de buurt van de rest van de aansluitingen of bij de uitbreidings sloten

Ik zou zeggen open de kast, kijk naat de extra kaarten en dan voornamelijk diegene waar je die antenne op schroeft en kijk is wat daar op staat. Wel eerst de spanning eraf voordat je de kaart eruit trekt

[ Voor 24% gewijzigd door bestaudio op 06-12-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:07:
Dan zit er dus een apart WLAN kaartje in, PCI-kaart. Dus moet je gaan uitzoeken welke dat is. Maak je kast open, en ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@bestaudio

Helemaal onderin

@Gambieter

Waarom helemaal kast openmaken enz. als dat voorheen niet hoefde? Ik bedoel als dat toen niet hoefde, dan zal het nu toch ook niet hoeven, ofwel?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:10:
@bestaudio

Helemaal onderin

@Gambieter

Waarom helemaal kast openmaken enz. als dat voorheen niet hoefde?:S
Antwoord voor je vraag, dit omdat je klaarblijkelijk een driver mist. En zolang wij niet weten welke kaart er nu precies inzit kunnen we je geen sugesties doen. (Sterker kun je zelf ook niet op jacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen andere manier om je kaart te achterhalen ipv je PC open te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio

bestaudio

Gnoeeeeeee

eventueel zou je het met een beetje geluk ook in je systeem configratie terug kunnen vinden, configuratiescherm, hardware en geluid, en dan onderin bekijk hardware en devices geloof ik (heb zelf een engelse vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijg ik gewoon Apparaatbeheer in beeld. En er staat bij Netwerkadapters nu opeens Realtek PCIe GBE Family Controller #2 ipv van wat ik in een paar reactie's terug zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:14:
Is er geen andere manier om je kaart te achterhalen ipv je PC open te schroeven?
Je oom bellen.

Als je graag WLAN wilt, dan zul je je kast moeten openschroeven. Of een kabel gebruiken. Soms gaat het nu eenmaal niet makkelijk.

Maar opnieuw: je bent heel passief. Als je dit werkend wilt krijgen, dan zul je toch echt dingen moeten doen, zelfs al lijken ze moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie morgen mijn voortgang laten weten aangezien ik nog stapels met huiswerk heb te doen. Kunnen jullie btw ook even mijn vorige reactie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:25:
Ik zal jullie morgen mijn voortgang laten weten aangezien ik nog stapels met huiswerk heb te doen. Kunnen jullie btw ook even mijn vorige reactie bekijken?
Die Realtek PCIe GBE Family Controller #2 is gewoon je LAN chip, niet je WLAN chip (zoals Google je zal vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07

_Eend_

🌻🇺🇦

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:14:
Niet lullig bedoeld, maar zo'n kast ontploft echt niet, zelfs niet als je hem openmaakt.. De meeste mensen hier op Tweakers.net hebben minstens tientallen kasten opengemaakt zonder ook maar een lichaamsdeel te verliezen. Als je bang bent om je garantie kwijt te raken, die ben je toch al kwijt als die draadloze kaart niet door de winkel is geplaatst. En dan nog: je hebt volgens de wet sowieso recht op garantie (tenzij je er mee gaat gooien oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mis nog even een screenshot van apparaat beheer in windows.
Als je je pc niet wilt openschroeven, gebruik dan everest of pc wizard (die kun je vinden in google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Plaats eens een screenshot van Apparaatbeheer ;)
Waarbij "Netwerkadapters" uitgeklapt is (dus op het plusje klikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb! Ik heb het programma Everest gedownload en ben er achter gekomen dat ik een "Ralink RT2561 802.11g Turbo Wireless Network Adapter" heb en ben daar nu de driver voor aan het downloaden. Zit ik in de goeie richting of heeft dit niks te maken met mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als Everest de draadloze netwerkkaart ziet, dan is de driver daarvan denk ik al geïnstalleerd.
Waarschijnlijk is er dan iets anders aan de hand.

Zie je die netwerkkaart in Apparaatbeheer staan zónder een uitroep-/vraagteken ervoor?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die zie ik daar niet. Wel zie ik onder "Overige apparaten" een uitroepteken staan bij "Netwerkcontroller".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Kijk, daar moet je dus even de driver voor installeren :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat ^ said dus.

Dacht dat Everest alleen hardware met geïnstalleerde drivers herkende :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/4784/naamlooszl.jpg

EDIT: Na de installatie van de Ralink driver krijg ik een melding dat er een nieuw apparaat is gevonden en dat de stuurprogramma moet worden geïnstalleerd. Het gaat hierbij om de netwerkcontroller!:D De stuurprogramma is niet op mijn PC of de CD te vinden dus hoe kan ik achterhalen wat voor type netwerkcontroller ik heb? Ik neem aan dat mijn probleem daarna verholpen is. Verder wil ik iedereen die mij tot zover heeft geholpen bedanken voor alle informatie.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Volgens http://www.pcidatabase.com heb je een Edimax 54 MBit WLan 802.11g rt 2500 met chipnummer b8341462. Bij Edimax kijken denk ik dan

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25
Raven schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:54:
Wat ^ said dus.

Dacht dat Everest alleen hardware met geïnstalleerde drivers herkende :S
Nee, dat zit hardcoded in de kaart

Aan TS:
Driver kun je hier downloaden:
http://drivers.softpedia....s-Driver-20109-whql.shtml

[ Voor 24% gewijzigd door mad-dog op 07-12-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@mad-dog

Bedankt voor je reactie alleen werkt de downloadlink niet meer op die site. Ik heb verder gezocht op google en ik zie dat alle site's naar dezelfde downloadlink linken als de site die jij me gaf. Is er nog een andere manier om deze te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb je mijn vorige bericht gezien? ;)

Aanvulling daarop:
Ik denk dat je een van deze twee kaarten hebt:
http://www.edimax.nl/nl/p...id=246&pl1_id=1&pl2_id=44
Drivers: http://www.edimax.nl/nl/s...id=246&pl1_id=1&pl2_id=44

http://www.edimax.nl/nl/p...d_id=1&pl1_id=1&pl2_id=44
Drivers: http://www.edimax.nl/nl/s...d_id=1&pl1_id=1&pl2_id=44
mad-dog schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:13:
[...]

Nee, dat zit hardcoded in de kaart

Aan TS:
Driver kun je hier downloaden:
http://drivers.softpedia....s-Driver-20109-whql.shtml
Okee, weer wat geleerd :P

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 07-12-2009 14:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even alle 2 de drivers proberen te installeren en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je kunt ook Windows zelf laten zoeken he ;) , drivers downloaden en uitpakken (niet installeren), daarna in apparaatbeheer aangeven dat je een nieuwe driver wilt installeren en dan naar die mappen verwijzen. Als de goede er in staat, merk je dat meteen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-12-2009 14:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, dan zal ik dat even proberen:D

EDIT: Ik heb het gedaan en allebei weer zonder resultaat:( Ik denk dat ik de driver nodig heb die mad-dog vermeldde in zijn reactie, maar die is niet meer te downloaden, omdat de downloadlink down is.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, volgensmij moet 1 van de 2 wel werken :S.

Tenzij... hoeveel antennes zitten er aan, 1 of 3?
Indien 3: http://www.edimax.nl/nl/s..._id=10&pl1_id=1&pl2_id=44

Indien 1... kast openschroeven en kijken wat er op de kaart zelf staat, anders zou ik het ook niet meer weten...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel antennes waaraan? Aan mijn router? Daar zitten 3 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nee, die netwerkkaart ;)

edit: Wacht eens. Toen je die 2 drivers downloadde, had je toen alleen de zip uitgepakt?
De Vista-Setup.exe moet ook uitgepakt worden ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 07-12-2009 14:52 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet die andere truc van jou gebruikt van Windows laten zoeken etc. ik heb ze gewoon zelf geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm , okee.

Maar hoeveel antennes/aansluitingen heeft die netwerkkaart nou? Als het er 3 zijn, dan moet je deze http://www.edimax.nl/nl/s..._id=10&pl1_id=1&pl2_id=44 hebben.

Oscar Wilde

Pagina: 1