Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In verband met het WK had ik hier een fraaie Google Calendar gevonden, met alle wedstrijden die prompt onder "other calendars" opdook.

Maarreh, hoe krijg ik die nu gesynchroniseerd naar mijn Hero? Ik heb in alle submenuutjes lopen vissen en zoeken, maar helemaal geen methode gevonden? Moet ik hem nou echt eerst gaan exporteren en dan importeren als een "my calendar"?

[edit]

Denkfout!

Ik synchroniseer natuurlijk via mijn Google Apps account, maar ik kan niet vinden hoe ik hem uberhaupt daar aan kan toevoegen...

[edit]
Zelf opgelost: je kunt een interessante kalender "mailen naar een vriend". Heb hem eerst op mijn reguliere Google-account toegevoegd, vervolgens "gemaild naar een vriend" (ikzelf), dan onder dat andere account ingelogd en toegevoegd en nu synct hij gewoon.

(Blijft irritant, dat je maar 1 Google-account naar je telefoon kunt sync'en)

[ Voor 38% gewijzigd door Keypunchie op 06-12-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:33
Wat doe je lastig?

Je voegt hem toe aan je eigen agenda (het plusje rechtsonderin), je gaat naar je calender op je toestel naar "my calendars" (of mijn kalenders in het nederlands) en vinkt hem aan.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Als je het plusje onderin klikt, kom je niet op de Google Apps login terecht :-/, maar die voor "gewone" Google Accounts...

Je kunt maar 1 account synchroniseren en aangezien ik hem voor mijn werk heb, heb ik ervoor gekozen om mijn werk-account te synchroniseren, terwijl ik mijn prive-mail dan maar via de HTC-client doe.

[ Voor 45% gewijzigd door Keypunchie op 06-12-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
En als je dan vervolgens inlogt komt je gewoon op de calendar pagina uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dat kan niet. Je kunt namelijk niet met je Google-App account inloggen via die log-in.

Voor de helderheid, ik heb 2 accounts bij Google:
1. Een "hosted" Google App account via mijn werkgever.
2. Een prive-googleaccount.

Je kan op Android maar 1 account via de Google-applicaties synchroniseren en bij mij is dat de Google App-acount. (Mail via de google-applicatie heeft meer features dan via de HTC applicatie, zoals syncen via labels)

[ Voor 76% gewijzigd door Keypunchie op 06-12-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Als jij die calender toevoegt aan je account die je blijkbaar niet synct met je telefoon dan is het niet raar dat je dat niet ziet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Dat klopt :+, dat was de denkfout, maar de vraag was dus, hoe voeg je hem wel toe. Dat kan dus blijkbaar alleen maar door hem eerst aan een prive-account toe te voegen en dan naar jezelf door te mailen als "leuke kalender".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam deze oplossing tegen en die werkt!

I maybe had the same problem. Solved by clearing the data stored and hard restart of my Hero (not sure that the hard restart is necessary).

Clearing data is under Parameters - Applications - Manage applications - Calendar (or Calendar storage).

Good try.

Ik heb nu de Google agenda's van mij, mijn vrouw, en drie 'publieke' agenda's (weeknummers, Nederlandse feestdagen, maanstanden) op één Hero agenda.

Ik heb wel eerst even met My Backup Pro een backup gemaakt voor de zekerheid maar die bleek ik niet nodig te hebben.

Houd er rekening mee dat je in het 'beheer toepassingen'-venster de gegevens van vier dingen moet wissen. Ik ben helaas even kwijt welke. Zoek even onder de C (Calendar), de H (HTC) en de G (Google Calendar).

Na een restart heb je dan alle kalenders in één die je maar wilt, met kleurcoderingen.

Succes ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

oplossing verwijderd....
Ik zie het probleem niet helemaal.

In elk geval bedankt voor deze top agenda :)

[ Voor 175% gewijzigd door job op 25-12-2009 15:15 ]

Pagina: 1