Toon posts:

bass-management

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag wat betreft het afspelen van films op een stereo versterker.

Ik wil graag in 2.1 films afspelen op een geintegreerde stereo versterker. Echter wil ik de sub alleen voor films gebruiken.

Wat zijn dan de mogelijkheden? Zou ik bijvoorbeeld een Blue ray speler met analoge units kunnen aansluiten en zo de subwoofer kunnen instellen bij het kijken van films?

Ik ben er nog niet helemaal uit, iemand hier misschien een oplossing?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik weet niet wat de rest vind, maar ik vind dat je erg weinig informatie geeft.
Als ik het goed begrijp wil je kunnen kiezen of de subwoofer meedoet of niet.

Welke stereo versterker gaat het om?
Is de subwoofer actief of passief?
Als hij actief is laat je hem gewoon uit staan.
Als hij passief is moet je een kijken of die versterker opties heeft om de subwoofer uit te schakelen, en anders als je geen films kijkt de kabel los?

Verwijderd

Topicstarter
Nee , meer het bassmanagement aspect wat op een av receiver zit.
Dus een actieve subwoofer aangeloten op een LFE kanaal, echter op de meeste geintegreerde stereo versterkers zit geen LFE aansluiting.

Ik heb nu helemaal niks, ik heb mijn HT set verkocht (B&W 684 5.1+ Onkyo) omdat ik meer stereo draai en geen surround meer wil.

Het enige wat ik echt een toevoeging vind bij films is een subwoofer dus vandaar mijn vraag.

Ik ben nu aan het kijken voor stereo versterker, 2 vloerstaanders en een platenspeler. Voor films wil ik dan een subwoofer aansluiten.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb het simpeler opgelost; mijn sub staat uit, en als ik een filmpje kijk zet ik hem aan :)

Wise enough to play the fool

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 15:57

jasjenl

Liab A Tymo

Wat je omschrijft, dus de sub op de analoge uitgang van een blu-ray speler aansluiten, zal misschien wel gaan, alleen heb je het nadeel dat het volume van de sub dan niet mee zal gaan met het volume van je front speakers. Eigenlijk is een subwoofer alleen handig te gebruiken icm met een (surround) receiver, elke andere oplossing is altijd onhandig ivm het niet automatisch mee kunnen regelen van het volume.

Ik ken bijv. iemand die ook een stereo versterker had icm mee sub en die sub aangesloten had op de tape-out uitgang van z'n versterker. Het werkte wel, alleen speelt de sub altijd even hard, onafhankelijk van het volume van de versterker. Hij had dat 'opgelost' door bij bijv. tv kijken het volume niet via de versterker te regelen maar via de tv tuner, maar ideaal was dat niet..

Verwijderd

teacher schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:12:
Ik heb het simpeler opgelost; mijn sub staat uit, en als ik een filmpje kijk zet ik hem aan :)
Ik ook. Of ik draai 'm bij films gewoon harder.
Pagina: 1