Toon posts:

Plasma scherm, instelling de eerste 300 uur..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort de Panasonic TX-P42V10 kopen (EISA Award Plasma 2009-2010 met de VIERA Full HD NeoPDP)

Wat ik ergens half-half heb opgevangen is dat ik de eerste 2 a 300 uur iets met de scherminstelling (of iets dergelijks) moet doen om inbranden te voorkomen?.. Ergens las ik iets over het contrast, weer ergens anders las ik iets over een cinema-mode zodat het zender-logo buiten het scherm valt...???

Met andere woorden, heeft iemand hier een goed advies over?

Verwijderd

Ik lees altijd contrast max. 50%. Bij mijn plasma heb ik zelfs na de 200-300u het contrast nog steeds lager dan 50%.

Verwijderd

Ik heb mijn contrast op 45 staan. Ik weet niet of dat procenten zijn (Panasonic TX-P42G10). Het is gewoon de meest prettige stand in het donker. 50 vind ik te fel.

Dit kan trouwens ook in het Panasonic topic.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
Het enige wat je moet doen is de tv niet op dynamisch zetten (Cinema is t mooist) en t contrast de eerste 200 uur niet boven de 50%.

Beetje voorzichtig met statische beelden en verder gewoon genieten. Heb je geen last van image retention, kan je t contrast wat hoger zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank voor jullie reactie!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:38:
Het enige wat je moet doen is de tv niet op dynamisch zetten (Cinema is t mooist) en t contrast de eerste 200 uur niet boven de 50%.

Beetje voorzichtig met statische beelden en verder gewoon genieten. Heb je geen last van image retention, kan je t contrast wat hoger zetten.
Staat 50% gelijk aan 50 of aan 30 bij de instellingen?

Ik heb hem op 45 en 49 staan. Verschilt per stand.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:39
Je moet gewoon kijken wat 't max. contrast is (verschilt namelijk per merk/tv) en daarvan de helft nemen :).

Verwijderd

Jolly_Jumper schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:29:
Je moet gewoon kijken wat 't max. contrast is (verschilt namelijk per merk/tv) en daarvan de helft nemen :).
mmm 30.. ziet er niet uit. Ik heb gewoon 45 tot 49 en de eco stand aan. Vind ik er beter uitzien. Dat zou 75% zijn die gedimd wordt.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 21:34
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:34:
[...]

mmm 30.. ziet er niet uit. Ik heb gewoon 45 tot 49 en de eco stand aan. Vind ik er beter uitzien. Dat zou 75% zijn die gedimd wordt.
ik heb mijn panasonic 42g10 zo ingesteld

kontrast 36
helderheid 0
kleur 32
scherpte 5
kleurtemp normaal
kleurbeheer aan
eco-modus aan
p-nr midden (wat dit inhoud weet ik zelf niet)

en bij geavanceerde instellingen staat alles nog op standaard.
Dit vind ik voor het moment goed om aan te zien, als de bl-player binnen is dan zal ik wel een aantal instellingen omhoog gooien.

[ Voor 0% gewijzigd door badboynova op 07-12-2009 21:47 . Reden: edit ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 17:13
PN-R is de ruisonderdrukking.

Op de Eco stand meet de tv het omgevingslicht en stelt hij het beeld hier automatisch op af. Heel geschikt om overdag bij veel zonlicht te gamen. Het is dan net een lcd ;)
's Avonds vind ik t beeld dan te donker.

Bij het kijken naar HD moet je de scherpte zo laag mogelijk zetten

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Je kan gelijk de instellingen doen die je wil, inbranden kan niet meer bij deze types. Dit was alleen van toepassing met de modellen voor 2008 :)

Ik heb er zelf ook 1 en die staat soms de hele dag met hetzelde logo aan ( wit ) totaal geen inbranding te zien.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Geweldig, een bijna jaar oud topic omhoog schoppen met pure onwaarheden. Dat zie je niet vaak, chapeau.

Nickname does not reflect reality

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
idd. ik had niet naar de datum gekeken, hij stond bovenaan in het forum dus ik dacht deze is recent.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Dan nog nog was het een nutteloze toevoeging naar mijn (en waarschijnlijk ook de meeste anderen) mening ;)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1