Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na 3 jaar is mijn trouwe vriend en metgezel de Archos Gmini 500 overleden.
Nu zoek ik een mooie vervanging en na wat rondkijken kwam ik uit bij 2 keuzes:

Een nieuwe Archos met 500 gb geheugen en internet functies en alles erop en eraan of een I-Pod classic met 160 gb.

De nieuwe Archos lijkt me helemaal geweldig maar mijn ervaring is dat ik al die functies helemaal niet gebruik en eigenlijk alleen een muziekspeler zoek. Een I-Pod heeft me altijd tegengestaan vanwege het hele I-tunes gebeuren en tevens dat je de speler niet als opslag voor andere zaken kan gebruiken.

Meerdere mensen hebben me verteld dat I tunes wel mee valt en dat een I-pod geniaal is.

Zijn er nog andere opties? Ik wil grote opslag van minimaal 160 gb en luister eigenlijk alleen muziek.

Nu nog een probleempje: van de 150 gb aan muziek heb ik het merendeel zelf geript maar zonder de id3 tags in te vullen. Nu schijnt I tunes alleen te werken als je al deze taggs invult en cd hoesjes etceterea bijvoegt.
Op mijn Archos kon ik gewoon een windows mappenstructur gebruiken.

Moet ik dit echt allemaal aanpassen en zo ja bestaat er een snelle manier om dit te doen (programmas hiervoor)? Ik vond in een ander draadje al tag & rename.

Groetjes en bedankt,

Ties

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat betreft je keuze: je vergelijkt appels met peren. Je zult toch echt zelf moeten bepalen aan welke features jij de meeste waarde hecht. Hetzelfde geldt voor het gebruik van iTunes. Ik vind het niets, maar een ander zal het je juist aanraden. Oftewel: probeer het zelf. Je kunt overigens hulp vinden met alternatieven in de DMS FAQ.

En inderdaad, je hebt voor een iPod getaggede muziek nodig, omdat er geen mappensupport is. En ja, dat kan dus met programma's zoals degene die jij noemt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tip! Ga hem meteen doorspitten

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Omdat het hier niet specifiek over de iPod gaat, pas dit topic beter in Draagbare Mediaspelers, dus een move die kant op :)

3i > DMS

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens zitten kijken op internet en een Ipod lijkt me toch de goedkoopste oplossing. Voor ongeveer 200 eutjes heb je er een van 160 gb.

Nu zit ik dus met het probleem dat ik al die taggs aan moet passen. Na wat woeken op dit forum heb ik tag & rename gedownload en hiermee pas ik de tags aan. Fantastisch dat ik alles gewoon kan downloaden.

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Ik las bijvoorbeeld dat er meerdere soorten id3 tags zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Ties

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je de boel met Tag & Rename omzet dan komt het ongetwijfeld goed. De oudere versies van ID3 worden eigenlijk niet meer gebruikt. Zo af en toe kom je er eens eentje tegen, maar daar hoef je je waarschijnlijk geen zorgen om te maken.

Verwijderd

Voor mijn eigen iPod(nano) gebruik ik helemaal geen iTunes, maar gewoon mediamonkey(Erg handig).
Als dat de reden was waarom je geen ipod wou kopen weet je nu dat je helemaal niet moet werken met itunes ;)

Hier kun je mediamonkey downloaden(Free) Mediamonkey gold(de betaalde) heeft niet erg veel voordeel ten opzichte van de gewone, dus dat is niet nodig. ;)

Groeten,

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels hard op weg om mn hele muziekcollectie te taggen. Het valt nog niet mee.

Nog even een vraagje over die tags enzo: Hoe staat straks de naam van het muziekbestand op het schermpje van de Ipod? Is dat de title of de filename? Ik heb allemaal gedownloade Livesets met lange namen enzo die ik dan dus moet aanpassen.

Nog iets: Ik las ergens iets over verzamel cd's. Hoe taggen jullie deze?

Alvast bedankt,

Ties

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-11 13:48

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Waarom geen Zune HD?

Huub Huub Barbatruc!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:43:
Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels hard op weg om mn hele muziekcollectie te taggen. Het valt nog niet mee.

Nog even een vraagje over die tags enzo: Hoe staat straks de naam van het muziekbestand op het schermpje van de Ipod? Is dat de title of de filename? Ik heb allemaal gedownloade Livesets met lange namen enzo die ik dan dus moet aanpassen.
De artiest en titel staan in beeld. Als 't niet past, scrollt 't.
Nog iets: Ik las ergens iets over verzamel cd's. Hoe taggen jullie deze?

Alvast bedankt,

Ties
Met de checkbox 'Compilation' aan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de info! Ik heb jaren geleden mn hele muziek collectie omgezet zonder tags. Met de Archos maakte dat niet uit.

Ik ga ff kijken hoe dat zit met die Zune (had ik nog niet van gehoord) . Het moet niet al te gek veel kosten namelijk.

Groet,

Ties

PS: Heb net even gekeken naar die Zune, lijkt me een gaaf ding. Jammer alleen dat hij niet groter dan 120gb te krijgen is. In dat geval ga ik liever voor de 160gb I-pod denk ik.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 11:11 ]

Pagina: 1