• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Toen ik net even wat AC5 op de CPU had gesmeerd (volgens mij werkt die rommel niet eens) en de fan van de standaard AM2 koeler af had gehaald viel er opeens het onderstaande klipje uit.
Ik heb alles weer zonder dit ding gemonteerd, maar waar is dit voor?

Mijn gevoel zegt dat het ervoor moet zorgen dat de boel iets strakker erop komt te zitten maar waar ik hem moet plaatsen... :?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/14npm4g.jpg

• Saturnus
  • Niet online
Niemand een idee?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02 16:05
Het ziet er uit als een essentieel onderdeel :+ Volgens mij heeft het standaard koelblok 2 bevestigingspunten, waarvan dat er één is. Heb je je koelblok nu aan twee kanten vastgehaakt aan het mobo?

Misschien is het een deeltje dat de beugel die door het koelblok loopt op zijn plek moet houden.

[ Voor 20% gewijzigd door Crahsystor op 16-12-2009 18:08 . Reden: Typo ]

Addicted to silent computing

• Saturnus
  • Niet online
Ja hij zit aan 2 kanten vast, daarom vind ik het ook zo raar dat deze er opeens uitviel of iets dergelijks.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Ik heb m'n 2e pc even losgeschroefd, daar zit een AM2 systeempje in, maar ik kan nergens op de stock AMD koeler iets ontdekken dat er ook maar iets op lijkt. Is ie niet ergens anders afgedonderd?

En als de koeler er goed stevig op zit en de temperatuur is in orde dan is er toch niks aan 't handje?

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 16-12-2009 21:27 ]

• Saturnus
  • Niet online
Temperaturen zijn goed volgens mij. Blok is koud. (Meestal is dat slecht maar het is een 45W CPU @ C 'n' Q.) Zal morgen eens de BIOS in gaan.

Volgens mij viel dat klipje eruit toen ik de koeler op tafel aan het demonteren was. Ik ben nieuwsgierig naar waar het hoort. :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:50
Ik heb van m'n test systeem zojuist de koeler er compleet af gehaald, ook de fan van het koelblok los geschroefd, maar nergens iets vinden aan de koeler dat er maar iets op lijkt.

En 45Watt cpu of niet, ik zou je temperaturen maar eens checken, koelblokken horen warm te worden, worden ze dat niet, dan is er slecht contact met de processor en blijft die warmte in de processor zitten, nooit goed voor zo'n ding ;)

• Saturnus
  • Niet online
Temperatuur gecheckt. 27 graden. Fan uitgezet, toen steeg het naar 45, hierna fan er weer op. Het was wel voelbaar en het ziet er allemaal wel aardig uit, maar ik wil nog steeds weten waar dat klipje hoort. :P

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 22:25
volgens mij doe je dit aan het plaatje wat je koeler vasthoud. Ik denk dat je t geluk hebt dat je koeler vast zit met oude koelpasta, anders was deze er allang uitgevallen :P

Goed koper is duurder dan slecht koper

• Saturnus
  • Niet online
Als je de volgende keer het topic ook even doorlees scheelt dat weer een hoop crap.
Pagina: 1