Moederbord of voeding kapot (of combinatie)

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Na mijn cursus computerkabelworstelen 'extern' van een paar weken geleden dacht ik gisteren dat de binnenkant van de computerkast ook wel een opfrisbeurt kon gebruiken.

Alles er uit gehaald, stofvrij gemaakt, koelers zaten aardig vol en alles is waarschijnlijk een keer zo warm geworden dat de lijm van een paar stickers gesmolten was (sticker van videokaart hing half los (er onder kwam een label 'remove before use' te voorschijn), en er was ook een logootje van de NB koeler af geschoven, zat er nog half op)

Alles weer netjes op zijn plek (minus de stickers), ook hier de kabels netjes bij elkaar gebonden, ik sluit alles weer aan, en wat denk je wat er gebeurt als ik hem om 23:00 aan wil zetten... -O- Helemaal niets.

Alles er uit gehaald, en alleen moederbord/CPU/Geheugen/videokaart op mijn bureau in elkaar gezet.

Er werkt wel iets, er gaat een ledje branden op het bord, en de USB poorten hebben power (van de 5Vsb).
En ik zie het ledje op het moederbord iets dimmen als ik hem aan wil zetten met een losse powerbutton die ik nog had liggen, maar geen ventilatoren die gaan draaien of andere tekenen dat er leven in zit (geen piepje)

Ik had nog een andere computer, en daarmee wat onderdelen uitgewisseld (op mijn bureau)
Samengevat:
2 voedingen, een ATX (20-pins Enhance) en een E-ATX (20+4 pins Antec), 2 moederborden, een ATX (Asrock) en een E-ATX (Asus)
ATX voeding werkt op ATX moederbord (dat is een werkende computer), E-ATX voeding werkt op ATX moederbord. Je zou denken: E-ATX moederbord kapot.
Maar: de ATX voeding laat namelijk WEL het E-ATX moederbord opstarten. (even geprobeerd, zonder videokaart omdat ik geen connector daarvoor aan mijn ATX voeding heb)

Is nou het moederbord kapot, is de voeding kapot, of zou er iets anders kunnen zijn?

Specs niet werkende combinatie:
Asus P5WD2 premium
Antec TruePower 2.0 550W

Werkende onderdelen:
Asrock 775i65VG
Enhance 300W voeding

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:19

Brantje

De post is daar >>

Heb je een speaker aangesloten op je moederbord?
Zoja, wat voor piepjes hoor je?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ja, ik heb een los computerspeakertje aangesloten, en nee, zoals ik al zei, ik hoor geen piepje.
Er gebeurt niets met de niet-werkende combinatie, als ik de powerbutton indruk zie ik alleen het indicatieledje op het moederbord iets dimmen, alsof er iets niet genoeg spanning krijgt.

[ Voor 49% gewijzigd door Resistor op 06-12-2009 16:11 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:19

Brantje

De post is daar >>

Heb je een multiemeter? Zoja, ff de MoBo connector door meten, zelfde voor de stekkertjes.
Mochten idie de correcte waarde aangeven dan vrees ik dat je MoBo kapot is.