Upgrade van Windows Vista naar Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik had een vraagje. Ik heb vorige week bij de mediamarkt een Acer Aspire AX 3810 gekocht. Hier zat Windows Vista Home Premium op maar je kon bij Acer een upgrade naar windows 7 aanvragen. Dit heb ik gedaan en afgelopen vrijdag is deze upgrade cd binnengekomen.

Toen ik de cd had heb ik mijn nieuwe computer uitgepakt en geinstaleerd. Toen dit allemaal gebeurd was zat er ongeveer 9 gb op de harde schijf. Ik weet verder weinig van pc's af maar ik neem aan dat dit noodzakelijke dingen zijn voor het lopen van mn pc. Afgezien van het registreren van de Acer en de McAfee virus scanner heb ik er niks meer meegedaan.
Vervolgens heb ik de windows 7 upgrade cd in de pc gedaan. Ik heb van deze upgrade 2 cd's en de upgrade zelf bestaat uit 3 onderdelen eerst cd1 erin dan doetie vanalles dan cd2 erin en als laatste moet cd1 er weer in.
Het eerste deel lukte en ging vrij snel. Bij de 2e stap, cd2 erin doen, gaf hij bij de procedure aan dat het enkele uren kon duren en dat de pc meerdere keren opnieuw op kan starten.
Hij is echter nu al bijna 2 dagen bezig! Hij begon op vrijdag avond om 22.00 met de 2e cd en zaterdagavond om 1 uur snachts was hij bij stap 2 (van de 5 die gedaan worden op cd2) op 87pc. Vanmorgen werd ik wakker en was de pc in slaap gevallen. Ik kon stap 2 helemaal opnieuw doen en het duurt weer uren.

Hoort dit zolang te duren? en/of kan ik iets doen om het sneller te laten verlopen? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes Heleen

Edit:
Pc info:
Windows Vista Home Premium 64bi met SP1
E6300 intel premium processor
4GB DDR
750 GB harde schijf
X4500 intergrated intel GMA

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik heb laatst nog een upgrade van Vista naar 7 (Ultimate) gedaan, dit duurde nog geen uur (Intel Core 2 Duo 3 GHz, 2 GB DDR2), met ca. 16 GB op de C schijf, zeker met maar 9 GB aan data op de C schijf en bovengenoemde specificaties zou dit nooit zo lang mogen duren lijkt me.
Ik heb maar 1 CD-Rom gebruikt hiervoor, alleen de Windows 7 CD-Rom.
Weet niet of je nu nog Vista kan opstarten maar als dat het geval is zou ik een Windows 7 CD-Rom ergens vandaan zien te halen en dan gewoon vanuit Vista de upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zelf ook vrij idioot dat het zo lang duurt. Voordat ik Windows 7 ging instaleren heb ik eerst een recovery cd gemaakt van Windows Vista. En nu dat hij aan het upgraden is kan ik via de windows knop het menu nog openen, dus ik kan nog terug.

Het stomme is dat ik deze cd bij Acer zelf heb aangevraagd en gekregen. Hierbij zaten de 2 upgrade cd's met de instructies. Omdat het fout ging heb ik deze vanmorgen dus weer opnieuw gestart om half 11, inmiddels is het 23.18 en zit ik van stap 2 op 58%.

Ik laat hem vanacht nog maar doorgaan en ik heb de slaapfunctie uitgezet en dan kijken of hij morgen een keer klaar is.
Maar wat bedoel je dat ik vanuit Vista de upgrade moet uitvoeren? Want dat doet hij nu ook al.