mijn laptop fujutsi amilo M3438G met videokaart nvidea go 6800 geeft bij het opstarten geen beeld meer enkel een beetje achtergrondverlichting en verder gebeurd er niets,iemand enig idéé wat de reden zou kunen zijn,zou het aan de videokaart kunnen liggen?ik heb die er reeds eens uitgehaald maar ja hoe kan ik die testen ik zie er niets aan van inbranding of zo,graag jullie hulp dank je.
Als je helemaal niks kan zien, lijkt mij dat je alleen nog maar terug naar de winkel kan gaan!?
**Correct me if wrong**
**Correct me if wrong**
Als je het ergens anders in kunt testen (een pc die wel werkt bv.) dan weet je óf het de videokaart is. Merkt je wel ergens dat ie aan het opstarten is?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Als je nog garantie hebt, ga dan vooral niet zelf zitten rommelen, maar ga naar de leverancier.
Zo niet, zoek een zelfde systeem en wissel dingen uit. VGA kabel, inverter, het hele scherm, dat soort spul.
Zo niet, zoek een zelfde systeem en wissel dingen uit. VGA kabel, inverter, het hele scherm, dat soort spul.
Probeer eens een externe monitor, dan weet je of het aan je scherm ligt of niet
Signature
Right, dat natuurlijk eerst ja.BGB4rn schreef op maandag 07 december 2009 @ 09:27:
Probeer eens een externe monitor, dan weet je of het aan je scherm ligt of niet
hartelijk bedankt om te antwoorden,reeds aangesloten op extern scherm maar maakt geen verschil,en zo maar proberen met een andere kaart is niet zo evident je vind ze zo maar niet en als ik zeker was dat het de videokaart was zou ik ze vervangen,anders is het weggegooit geld en daarbij zijn deze kaartjes vrij duur bij aankoop als je ze dan al vind.De laptop al eens bij de verkoper gedaan maar daar moesten ze hem opsturen naar de invoerder,bestek laten maken en veel vijven en zessen,kostprijs?????.Weet iemand een adres waar men videokaarten heeft die passen in deze laptop,type speelt geen rol alst het maar past oud of nieuw,dank je.
ietsmetspatiesenentersenzohetiseenbeetjemoeilijkleesbaarmaarikmaakerhetvolgendeuitop.
Je scherm is stuk ? zit de interne stekker er goed in ?
Je scherm is stuk ? zit de interne stekker er goed in ?
Signature
En heb je al geprobeerd om de video kaart ergens anders in te testen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
daar zit juist het probleem,ik weet niet waar ik die kaart kan testen je kan die zo maar niet in een desktop plaatsen denk ik ..
Het en laptop! Daar haal je niet even de vga-kaart uit en prakt dat in je dekstop -> da ga nie werkenMB113 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:23:
En heb je al geprobeerd om de video kaart ergens anders in te testen?
En even verder on-topic: hoe oud is de laptop, zit er nog garantie op? Zo ja, terug naar de leverancier en garantie claimen. Zo nee, pech en zelf even openschroeven en kijken of er iets los zit
Ik denk het niet gezien de TS deze actie anders niet had moeten ondernemenSircam schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:00:
[...]
En even verder on-topic: hoe oud is de laptop, zit er nog garantie op? Zo ja, terug naar de leverancier en garantie claimen. Zo nee, pech en zelf even openschroeven en kijken of er iets los zit
Signature
Pagina: 1