Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
Al enige tijd(4 maanden) geleden heb ik een Playstation 3 Slim(120gig) aangeschaft. Bij de aankoop kocht ik gelijk GTA IV. Maar tot mijn verbazing was dit spel nagenoeg onspeelbaar vanwege lage framerate issues. De volgende dag het spel omgeruild voor Little Big Planet. Dit spel draait opzich wel goed, maar misschien omdat dit grafisch minder zwaar is voor de PS3. Maar toch heb ik het idee dat óók dit spel frame drops heeft, al is het wel speelbaar.

Wel gek als je een console koopt en een spel onspeelbaar lijkt te zijn. Na wat demos en wat andere spellen gespeeld blijft het probleem zich voordoen. Het lijkt bij sandbox games de meeste problemen te geven, zoals dus; GTA IV maar ook Assasins Creed. Andere games als F.E.A.R. Project Origin, Colin McRae 1/2 merk je het ook te veel om even ongestoord te gamen.

Mijn setup is een PS3 Slim 120gig i.c.m. een Samsung LE40552. Zou het aan de TV kunnen liggen?
http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40a552/specificaties/277995/

Verder speel ik ook HD films af via PS3 Media Server en ik zie hier ook drops in. Please help! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:09

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Lijkt me duidelijk... er is iets niet goed met je PS3.

Wellicht kun je nog een gewone dvd bekijken via je ps3 om het helemaal uit te sluiten.
Heb je alle beeldverbeterfuncties van je tv uitstaan (zodat die niet voor het schokken kunnen zorgen)?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:12
100Hz technieken kunnen wel irritante frame drop achtige kuren vertonen... Speel anders eens WipeOut HD, GT5:P of MW2, die draaien sowieso op 60FPS dus als er dan nog steeds enorme frame drops voorkomen terwijl de beeldverbeter functies van je tv uit staan dan kan je weleens een slechte PS3 te pakken hebben.

Overigens is GTA IV sowieso op zowel de consoles als pc een game die niet echt heel stabiel draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
Michael Knight schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:53:
Lijkt me duidelijk... er is iets niet goed met je PS3.

Wellicht kun je nog een gewone dvd bekijken via je ps3 om het helemaal uit te sluiten.
Heb je alle beeldverbeterfuncties van je tv uitstaan (zodat die niet voor het schokken kunnen zorgen)?
Aan wat voor verbeter functies moet ik denken? Voor zover ik weet heb daar niet aan gezeten. Kan het verder niet te maken hebben met de specificaties van de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:33
jvliek schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:01:
[...]

Aan wat voor verbeter functies moet ik denken? Voor zover ik weet heb daar niet aan gezeten. Kan het verder niet te maken hebben met de specificaties van de TV?
Denk dat het aan een instelling van je LCD ligt. Zet de modus van je LCD eens op 'Game Mode', en kijk dan of je dan nog steeds framedrops hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wat versta je onder 'lage framerate'? GTA4 is nooit echt een topper geweest in redelijke fps het hele spel door.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
Rctworld schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:00:
100Hz technieken kunnen wel irritante frame drop achtige kuren vertonen... Speel anders eens WipeOut HD, GT5:P of MW2, die draaien sowieso op 60FPS dus als er dan nog steeds enorme frame drops voorkomen terwijl de beeldverbeter functies van je tv uit staan dan kan je weleens een slechte PS3 te pakken hebben.

Overigens is GTA IV sowieso op zowel de consoles als pc een game die niet echt heel stabiel draait...
Ik zal eens kijken, maar als ik het goed is zijn de films die ik bekijk in 1080/720 rond de 30fps... ik denk dat ik de uitslag al weet ;)
console schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:05:
[...]

Denk dat het aan een instelling van je LCD ligt. Zet de modus van je LCD eens op 'Game Mode', en kijk dan of je dan nog steeds framedrops hebt.
Heb net wat zitten spelen met de opties, er zit zowiezo geen game mode bij. Maar wel dingen als Dynamisch, Standaard en nog wat andere verbeter functies zoals Film+ ofzo. In ieder geval na wat prutsen is de FPS nog steeds slecht.
SinergyX schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:14:
En wat versta je onder 'lage framerate'? GTA4 is nooit echt een topper geweest in redelijke fps het hele spel door.
GTA4 was gewoon nagenoeg onspeelbaar. Alsof je het spel op een te slome PC speelt, en dan het spel na 10 minuten spelen maar van je PC afhaalt omdat het zo niet leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Bij multiplatforms kan het inderdaad wel wat framedrops geven.

Zulke framedrops zijn normaal

Onspeelbaar... hmmm... dan is er inderdaad gewoon iets mis met je ps3 of zoals eerder vermeld moet je iets met je TV instellingen gaan knoeien.

[ Voor 33% gewijzigd door FireBladeX op 06-12-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvliek
FireBladeX schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:29:
Bij multiplatforms kan het inderdaad wel wat framedrops geven.

[video]

Zulke framedrops zijn normaal

Onspeelbaar... hmmm... dan is er inderdaad gewoon iets mis met je ps3 of zoals eerder vermeld moet je iets met je TV instellingen gaan knoeien.
Assasins creed 1 is wel speelbaar, maar het klopt gewoon niet. Als je het vergelijkt met die youtube video krijg ik regelmatig framedrops naar 20fps. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Zoals ik hierboven aangaf heb zonet zitten knoeien met die instellingen. Zit er aan te denken om mijn garantiebon op te zoeken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

jvliek schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:38:
[...]

Assasins creed 1 is wel speelbaar, maar het klopt gewoon niet. Als je het vergelijkt met die youtube video krijg ik regelmatig framedrops naar 20fps. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. Zoals ik hierboven aangaf heb zonet zitten knoeien met die instellingen. Zit er aan te denken om mijn garantiebon op te zoeken... :(
Kan je de PS3 niet bij een kennis op een andere tv proberen? Dan weet je meteen of het de PS3 of de TV is :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik zou inderdaad op een andere ps3 proberen, ik heb eigenlijk nog nooit een console gezien die minder fps zou geven omdat hij kapot is. Dan heb je namelijk eerder iets van artefacts etc. Mischien ben je ook gewoon gevoelig voor lage fps. Bij GTA en ook AC2 ligt de fps af en toe gewoon echt laag.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ruil je PS3 om voor een andere. Bij de Bart Smit kan dat bijvoorbeeld binnen drie weken kosten- en moeiteloos.

Zelf heb ik namelijk vergelijkbare problemen gehad met mijn PS3. Hierbij bleef het spel uberhaupt gewoon willekeurig hangen, ongeacht wat ik speelde.
Pagina: 1