VOIP via ZyXEL modem, DHCP via Linksys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:03

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
De situatie:
1x All in one modem (ZyXEL P-2602HW-D3A) met VOIP
1x Linksys WRT320N met DD-WRT

DHCP van de ZyXEL werkt niet goed (regelmatig kan opeens 1 random PC geen verbinding meer maken met het netwerk en kan niet meer op de ZyXEL komen. Enige oplossing is een reset van de ZyXEL, dan werkt alles weer goed)

Als het mogelijk is wil ik de Linksys de DHCP server maken, maar de ZyXEL de VOIP laten behouden (ZyXEL heeft 2 telefoon uitgangen, de linksys niet)

Wanneer ik de modem in bridge zet en de DHCP server uit dan werkt het internet goed, echter kan ik (logischerwijs) niet meer op de ZyXEL komen en VOIP werkt ook niet.

Als ik de ZyXEL de routing server voor WAN laat zijn en de DHCP server uitzet dan werkt VOIP, maar internet niet. (ik krijg wel een IP van de Linksys maar verder dan de Linksys komt het niet)

Wat zijn de magische instellingen die ik moet maken om dit te laten werken?
en
Zou het mogelijk zijn om de VOIP door DD-WRT te laten afhandelen (en de telefoons op een of andere manier in een RJ45 te stoppen)

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
DHCP uit op de ZyXEL, Linksys in hetzelfde IP-range zetten als de ZyXEL, ZyXEL in LAN-poort van Linksys. Dan bij Linksys de internetverbinding uitschakelen, en als LAN gateway het IP-adres opgeven van de ZyXEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56
BèR schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:38:
DHCP uit op de ZyXEL, Linksys in hetzelfde IP-range zetten als de ZyXEL, ZyXEL in LAN-poort van Linksys. Dan bij Linksys de internetverbinding uitschakelen, en als LAN gateway het IP-adres opgeven van de ZyXEL.
En als dns server de zyxel (of je externe dns) opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 21:03

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Merci! De DNS server op de linksys laten verwijzen naar de Linksys was de magische instelling.

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, dat kan inderdaad. Ik heb als DNS-servers in de Linksys de OpenDNS-servers gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Heb je al wel de nieuwste firmware van je provider op die Zyxel zitten? Voor de -D3A als het er een van Tiscali Wholesale is (Telfort, Vodafone, Compuserve..) is dat AOA2/AOA5.
Pagina: 1