[win7] kennisglas aansluiting niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik maak gebruik van internet via Kennisglas/Surfnet en dat ging altijd goed met windows XP samen. Nu heb ik echter een computer hiernaast met Windows 7 erop en wanneer ik de netwerk kabel hierin plug, krijg ik echter geen verbinding (in ieder geval geen internetverbinding). Ik heb al op mijn oude systeem ipconfig /release gedaan, en op de nieuwe ipconfig /renew (ivm het maar toestaan van de surfnet verbinding op 1 pc) maar dat hielp niks.

Wanneer ik de kabel dan weer in de oude pc met XP erop stop, werkt het allemaal nog prima. Maar in Windows 7 krijg ik hem via netwerk instellingen / internet instelling / nieuwe verbinding maken niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:34
Heb je geen router ofzo ertussen zitten die DHCP verdeelt ofzo?
Als dat niet het geval is dan kan er ok bij de provider kant een MAC adress checker opzitten of iets dergelijks en dan kom je ook niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij niet..of dat is buitenhuis geregeld (die router)..via kennisglas krijg je gewoon directe aansluiting op je kamer waarbij je alleen een kabel tussen aansluiting en pc hoeft neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang is normaal je DHCP lease time?
Het kan zijn dat je moet wachten tot die lease is afgelopen.
Of anders even bellen met de helpdesk van Kennisnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik achter die lease time?

ja bellen helpdesk wilde ik ook wel..maar die zijn alleen op werkdagen open..vandaar dat ik het hier probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt proberen om het modem een powercycle te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je pc die wel werkt(e):

ipconfig /all
En dan zoeken naar dit:
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 6 december 2009 9:44:08
Lease Expires . . . . . . . . . . : zondag 6 december 2009 17:44:07

Die 2e regel geeft aan wanneer je lease verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
@hier boven:

Volgens mij zegt brinx net dat het modem/router zich buitenshuis/kamer bevindt. Powercycle is een goed idee maar dat gaat dan wat moeilijk.

@TS:
Moet je je niet aanmelden via SecureW2 of een soortgelijke applicatie? Of via een andere 801.x achtige toestand? Met andere woorden: Als je normaal de boel inplugte op een nieuwe computer, werkte het dan ook? Of moest je eerst wat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Het type verbinding dat hij beschrijft is glas naar het gebouw en dan gewoon switched ethernet door het gebouw heen, FttB dus. De kans dat de glas ook gewoon Ethernet draait en alleen maar verbind naar het datacentrum van de unief, en dan verder via Surfnet, is vrij groot aanwezig -- dan zit er dus waarschijnlijk niet eens een router in de hele flat, laat staan iets dat je een modem kan noemen, hoogstens een L3 switch die mogelijkerwijs bijv SMB blokkeert etc -- maar zelfs dat is meestal niet het geval binnen zo'n gebouw. Je krijgt in feite dus gewoon een switchpoort op het campus netwerk, net zo goed als een werkstation dat in de faculteit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 6 december 2009 17:44:07
Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 7 december 2009 17:44:07

dit betekent dus ws dat ik een dag moet wachten nadat ik ipconfig /release heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:43:
Lease Obtained. . . . . . . . . . : zondag 6 december 2009 17:44:07
Lease Expires . . . . . . . . . . : maandag 7 december 2009 17:44:07

dit betekent dus ws dat ik een dag moet wachten nadat ik ipconfig /release heb gedaan?
zonder al teveel kennis van je netwerk
anders kloon je even je mac adres wellicht bespoedigt dat de zaak

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Of een ipconfig /release geven op de oude pc, en dan op de nieuwe pc een dagje geen DHCP gebruiken maar dat adres statisch configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik net geprobeerd..echter krijg ik nog steeds geen internet verbinding hiermee op de nieuwe..hij zegt even dat via IPv4 dat er verbinding is maar er wordt niks geladen..een herstart zorgt ervoor dat die korte verbinding ook niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een verbinding gekregen (zelfs zonder te wachten op die release tijd), maar hij werkt nog niet top. Nadat ik Windows7 opnieuw had opgestart kreeg ik hem niet meer aan de praat. Vanochtend werkte hij ook nog niet; echter toen ik het ip adres hard instelde en ook de dns servers instelde zoals ik ze via ipconfig /all verkreeg, en daarna hem weer op automatisch zoeken instelde werkte het wel weer.

Op het moment dat ik geen internet verbinding had (dus nog voor het hard instellen van de adressen) had ik wel een netwerk verbinding en windows7 zei ook een verbinding met internet (pakketjes werden ontvangen en verzonden); alleen het laden van een internet pagina lukte niet. Iemand die weet hoe dit kan komen? Want om elke ochtend deze truc te doen is erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:01:
Ik heb inmiddels een verbinding gekregen (zelfs zonder te wachten op die release tijd), maar hij werkt nog niet top. Nadat ik Windows7 opnieuw had opgestart kreeg ik hem niet meer aan de praat. Vanochtend werkte hij ook nog niet; echter toen ik het ip adres hard instelde en ook de dns servers instelde zoals ik ze via ipconfig /all verkreeg, en daarna hem weer op automatisch zoeken instelde werkte het wel weer.

Op het moment dat ik geen internet verbinding had (dus nog voor het hard instellen van de adressen) had ik wel een netwerk verbinding en windows7 zei ook een verbinding met internet (pakketjes werden ontvangen en verzonden); alleen het laden van een internet pagina lukte niet. Iemand die weet hoe dit kan komen? Want om elke ochtend deze truc te doen is erg omslachtig.
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:52:
knip..
ja bellen helpdesk wilde ik ook wel..maar die zijn alleen op werkdagen open..vandaar dat ik het hier probeerde.
2 werkdagen verder, wat zei kennisglas ?
heb je geprobeert je mac te clonen ?

Iperf

Pagina: 1