OCZ "Vista Upgrade" modules op GF of AMD chipset?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 12:01
Ik zit eraan te denken om mijn huidige thuis-server te upgraden naar een wat krachtiger systeem. Dit omdat ik Windows 2008 R2 met Hyper-V draai om Exchange 2010 virtueel te kunnen draaien.

Momenteel heb ik een moederbord met een Intel G45 chipset en een Core2Duo Mobile T7200 processor en 4 GB geheugen (o.a. vanwege de energie-zuinigheid).

Ik wil nog wel een beetje energiezuinig blijven dus ik dacht eraan om een AMD Phenom II X4 905e (TDP 65W) op een Asus Asus M4N78 PRO (GF8300) te gaan draaien.

Ik wil daar echter graag 8 of 16 GB geheugen op hebben. De enige een beetje betaalbare DDR2-geheugenmodules van 8 of 16 GB zijn de z.g. "Vista Upgrade" of "P45 Special Edition" kits van OCZ.

Weet iemand of deze kits ook werken op moederborden met een GF8300 of bijv. een AMD 785 chipset? De specs van de moederborden vermelden dat er tot 16 GB geheugen op kan, maar die OCZ-modules verwijzen specifiek naar de Intel P45 chipset, dus ik twijfel...

Als er iemand ervaring heeft met een dergelijk combinatie hoor ik het graag!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Bij AMD heeft het moederbord niets met het geheugen te maken. De processor heeft een on-board memorycontroller.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Geheugen is geheugen, dus zolang het type matched van wat het moederbord accepteerd (DDR2, DDR3,...) en het moederbord het gebruikte voltage van de sticks aankan (sommige OCZ DDR3 modules vereisen bijvoorbeeld 1,9+V om stabiel te draaien wat ver boven de JEDEC norm van 1,5V ligt) dan zie ik eigenlijk geen probleem.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)